سقوط مارکت کپ شیبا اینو

کاهش ارزش بازار شیبا اینو و سقوط دو پله ای در رتبه بندی مارکت کپ

شیبا اینو در حال از دست دادن جایگاه خود در صدر بازار است. 

احساسات منفی در اطراف ارز Shiba Inu پس از اینکه توکن پس از یک افت قیمت دیگر بهبود نیافت، همچنان قوی باقی مانده است. علاوه بر عملکرد ناخوشایند بازار، شیبا اینو جایگاه خود را در بین 10 سکه و توکن بزرگ از نظر ارزش بازار از دست داده است و از پولکادات، آوالانچ و دوج کوین عقب مانده است.

کاهش قابل توجه مارکت کپ شیبا

طی ماه گذشته، ارزش بازار شیبا اینو با افزایش ناگهانی در ابتدای دسامبر و افت شدیدی که از 28 دسامبر آغاز شد، حتی از قیمت آن نیز ناپایدارتر بوده است.

نمودار تغییرات مارکت کپ شیبا اینو
نمودار تغییرات مارکت کپ شیبا اینو

در طول رالی 1000 درصدی SHIB، ارزش بازار توکن به 50 میلیارد دلار رسید و از غول‌های صنعت مانند Solana پیشی گرفت و طبق رتبه بندی سایت CoinMarketCap به جمع 5 ارز برتر بازار رسید. اما به دلیل نوسانات زیاد و تعداد زیاد معامله‌گران کوتاه‌مدت، افت ناگهانی قیمت باعث ایجاد رگه‌های فروش شد که ارزش بازار دارایی را به 17 میلیارد دلار کاهش داد.

بهبود غیرمنتظره در 20 دسامبر آغاز شد، زمانی که ارزش بازار این میم توکن به سرعت از 15 میلیارد دلار به 21 میلیارد دلار در کمتر از 5 روز افزایش یافت. اما به دلیل عدم وجود قدرت خرید شیبا از معامله گران و سرمایه گذاران خرد، این رالی نتوانست مدت زیادی ادامه داشته باشد و مدت کوتاهی پس از آن به پایان رسید.

عملکرد بازار شیبا اینو

در حالی که این دارایی سودهای عمده ای برای برخی دارندگان و سرمایه گذاران به همراه دارد، در وضعیت فعلی دارایی و با در نظر گرفتن قیمت لحظه ای شیبا اینو، اکثر معامله گران و سرمایه گذاران با نگه داشتن SHIB پول خود را از دست می دهند. این توکن بیش از 60 درصد از ارزش خود را از زمان بالاترین سطح خود از دست داده است و به نظر نمی‌رسد هیچ نشانه‌ای از بهبودی نشان دهد.

در حالی که نهنگ ها و آدرس های بزرگ به خرید دارایی ادامه می دهند، اکثر معامله گران خرده فروشی و خصوصی از این دارایی خارج شده اند. ترکیب فعلی دارندگان نشان می‌دهد که دارایی‌ها عمدتاً توسط سرمایه‌گذاران میان‌مدت و بلندمدت نگهداری می‌شوند، که معمولاً نشانه‌ای سالم برای یک توکن یا سکه در بلندمدت در نظر گرفته می‌شوند.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments