ارزهای دیجیتال با احتمال صعود در ماه ژانویه

بهتر است در 20 روز آینده کدام ارزهای دیجیتال را زیر نظر داشت؟

بازار کریپتو چند هفته ای است که با اصلاح قیمت شدیدی روبرو است و پرچمدار آن به سطح زیر 41,500 دلار سقوط کرده است؛ این موضوع ترس شدیدی را روانه بازار کرده است.

اما در ماه ژانویه (تا اوایل بهمن) این 3 ارز دیجیتال می توانند عملکرد های بهتری از خود نشان دهند و در ادامه به بررسی ترا (LUNA)، پالی گان (MATIC) و چین لینک (LINK) می پردازیم.

1- ترا (LUNA)

توکن بومی شبکه Terra یعنی لونا، در ماه گذشته سقف قیمت خود در 100 دلار را شاهد بود و از آن زمان تا کنون با 30 درصد اصلاح مواجه شده است. هرچند این رمز ارز یک بار دیگر در طی آخر هفته، مسیر خود را عوض کرده است. در زمان انتشار این مطلب در سایت منبع، این دارایی با 3 درصد افزایش و با قیمت 72.00 دلار در حال معامله می باشد.

با نگاهی به استیبل کوین این شبکه یعنی TerraUSD یا UST، می توان دید که توکن LUNA هنوز جا برای پیشرفت دارد. استیبل کوین UST از منظر مارکت کپ، در بین 20 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. این به دلیل آن است که استیبل کوین نام برده، برنامه های زیادی را در سراسر دیفای (DeFi) برای خود پیدا کرده است و بر روی پلتفرم هایی نظیر Curve Finance, Avalanche, Fantom و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.

مکانیزم کاهش تورم که استیبل کوین UST به کار می گیرد تحسین برانگیز است. بدین گونه که هربار کاربری از این استیبل کوین استفاده می کند، بخشی از LUNA سوزانده می شود. بنابراین، هر چه UST بیشتری تولید شود، عرضه LUNA کمتر می شود که افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت.

2- پالی گان (MATIC)

پالی گان (L2 Ethereum) به لطف هزینه بالا گس اتریوم، سود زیادی برده است و این روند ادامه خواهد داشت. توکن این شبکه یعنی MATIC، با ثبت سقف قیمت خود در ماه گذشته در 2.84 دلار، یکی از بهترین عملکرد ها را در بازار داشت. 

از آن زمان به بعد، این توکن بیش از 30 درصد اصلاح را شاهد بود و در حال حاضر کمی بالاتر از 2 دلار قرار دارد. پالی گان با اجرای فناوری قدرتمندی مانند zk-Rollups در حال توسعه گسترده ای است. طبق آخرین آپدیت ها، پل های 0xPolygon در آخرین هفته دسامبر، شاهد 500 میلیون دلار جریان ورودی بودند.

در طی آخرین هفته ماه میلادی گذشته، نزدیک به 2 میلیون قرارداد هوشمند بر روی شبکه Polygon راه اندازی شد؛ در حالی که 105 هزار smartcontract بر روی شبکه Ethereum اجرا گردید. این نشان می دهد که این شبکه در حال تبدیل شدن به شبکه محبوب علاقه مندان به بلاک چین می باشد.

تعجبی نخواهد داشت اگر در ماه های آتی قیمت MATIC به 10 دلار برسد و وارد جمع 10 رمز ارز برتر بازار گردد.

3- چین لینک (LINK)

چین لینک هم به شدت در تلاش بوده است تا وضعیت فعلی بازار بر آن حاکم نشود. علیرغم فشار نزولی بازار، LINK پیشرفت جزئی داشته است. در زمان انتشار این مطلب، اینتوکن با 4 درصد افزایش قیمت 27 دلار را تجربه می کند.

به دلیل برخی توسعه های کلیدی، احتمال صعودی بودن LINK در سال میلادی جاری زیاد است. سال گذشته، چین لینک با رساندن ارزش قفل شده در شبکه خود به 75 میلیارد دلار، به دومین شبکه ایمن کننده ارزش در بین شبکه های غیر متمرکز تبدیل گشت.

یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ این شبکه این است که بیش از 1000 پروژه بر روی اکوسیستم Chainlink فعالیت دارند که بیش از نیمی از آنها در سال 2021 یکپارچه شده اند. انتظار می رود که LINK بنا به چنین دلایل مثبتی، به سطوح بالاتر نیز صعود کند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

2.5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
2 سال قبل

واقعا عالی بود من فیظ بردم شما هم بیای دمتون گرم