5 ارز برتر هفته

5 ارز برتر هفته با احتمال پامپ در چند روز آینده | 18 بهمن 1400

تلاش بیت کوین برای برگشتن به سطح 42000 دلار به عنوان حمایت می تواند معامله گران آلت کوین را به سمت ارزهای ETH، NEAR، MANA و LEO بکشاند.

بیت کوین (BTC) در 4 فوریه از مقاومت روانی 40000 دلاری عبور کرد و در آخر هفته (شنبه و یکشنبه) با موفقیت این سطح را حفظ کرد. بر اساس داده های CoinGecko، این امر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را از 1.78 تریلیون دلار در 3 فوریه به حدود 2 تریلیون دلار در 6 فوریه افزایش داد.

افشای جدید مالی سناتور تد کروز نشان می دهد که او در کاهش اخیر، بیت کوین را در 25 ژانویه از طریق کارگزاری ریور خریداری کرده است. در آن روز، بیت کوین تقریباً بین 35700 تا 37600 دلار معامله شد. اگر سناتور تگزاس بیت کوین های خریداری شده خود را نگه داشته باشد، در حال حاضر در سود است.

اگرچه بهبود شدید قیمت بیت کوین ممکن است برای گاوها تسکین دهنده باشد، تحلیلگر داده ها، Material Scientist هشدار داد که معامله گران بزرگ با اندازه دارایی بیش از 100000 دلار در حال فروش در این رالی هستند.

آیا بیت کوین سود خود را حفظ کرده یا افزایش می دهد؟ آیا آلتکوین ها می توانند به این حرکت بپیوندند؟ در ادامه 5 ارز دیجیتال برتر را که در کوتاه مدت آماده حرکت صعودی هستند، از نظر تکنیکال بررسی می کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 4 فوریه بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (39600 دلار) صعود کرد که نشان می دهد گاوها در تلاش برای بازگشت قوی هستند. نمودار روزانه 5 فوریه نشان می دهد معامله گرانی که ممکن است در سطوح پایین تر خرید کرده باشند، هنوز عجله ای برای سیو سود و فروش ندارند.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده مثبت جهش کرده است که نشان می دهد حرکت به نفع گاوها است. فروشندگان احتمالاً مقاومت سختی در منطقه بین میانگین متحرک ساده 50 روزه (42860 دلار) و 44500 دلار خواهند داشت.

اگر قیمت از ناحیه سربار کاهش یابد اما به زیر 39600 دلار سقوط نکند، نشان می دهد که این سطح به حمایت تغییر کرده است. خریداران دوباره سعی می کنند جفت را به بالای منطقه هل دهند. اگر آنها موفق شوند، توقف بعدی می تواند SMA 200 روزه (49115 دلار) باشد.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT
نمودار 4 ساعته BTC/USDT

نمودار 4 ساعته یک الگوی مثلث صعودی را نشان می دهد که با یک اصلاح کامل شد و بالای 39320 دلار بسته شد. هدف این الگوی صعودی 45722 دلار است. قیمت در حال حاضر در محدوده باریک بین 42168 تا 40843 دلار گیر کرده است.

شکست قیمت و بسته شدن آن بالاتر از این محدوده، نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود. این جفت پس از آن می تواند تا 44500 دلار صعود کند، جایی که رالی ممکن است به یک مانع برخورد کند. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 40800 دلار برسد، جفت می‌تواند به سطح شکست در 39320 دلار سقوط کند.

اتریوم (ETH)

اتر (ETH) در 4 فوریه به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2839 دلار) و به خط مقاومت کانال نزولی رسیده است. این سطح قبلاً به عنوان یک مقاومت قوی برای قیمت اتریوم عمل کرده است، از این رو خرس ها ممکن است دوباره سعی کنند با تمام توان از آن دفاع کنند.

نمودار روزانه ETH/USDT

اگر قیمت از ناحیه بین خط مقاومت و SMA 50 روزه (3256 دلار) کاهش یابد، نشان می دهد که فروشندگان به فروش خود در سطوح بالاتر ادامه می دهند. جفت ETH/USDT می تواند ابتدا تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه و سپس به 2652 دلار کاهش یابد.

اگر قیمت از این منطقه بازگردد، نشان دهنده تغییر در تمایل از فروش در رالی به خرید در افت است. در ادامه گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت را به بالای ناحیه بالای سر فشار دهند. اگر این اتفاق بیفتد، تغییر روند ممکن است اتفاق بیفتد.

از طرف دیگر، شکست به زیر 2652 دلار نشان می دهد که این جفت ممکن است برای چند روز دیگر به معامله در داخل کانال نزولی ادامه دهد.

نمودار 4 ساعته ETH/USDT
نمودار 4 ساعته ETH/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت در یک الگوی کانال صعودی در حال افزایش است. 20-EMA و 50-SMA ظاهر شده اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می دهد خریداران کنترل بازار را در دست دارند.

اگر گاوها قیمت را به بالای کانال هدایت کنند، شتاب می تواند بیشتر شود و جفت ممکن است به 3400 دلار برسد، جایی که انتظار می رود فروشندگان مقاومت سختی داشته باشند. برعکس، اگر قیمت به زیر 20-EMA بشکند، جفت ممکن است به خط حمایت کانال سقوط کند.

نیر (NEAR)   

پروتکل نیر (NEAR) از منطقه حمایت روانی 10 دلار به 9.50 دلار برگشت و مانع متحرک نمایی 20 روزه یعنی قیمت 12.58 دلار در 4 فوریه (15 بهمن) را رد کرد. خرس ها سعی کردند قیمت را به زیر متحرک نمایی 20 روزه در 5 فوریه برسانند اما گاوها منطقه خود را حفظ کردند.

نمودار روزانه NEAR/USDT

امروز حرکت صعودی از سر گرفته شده است و خریداران تلاش می کنند که قیمت را به بالاتر ازمیانگین متحرک ساده 50 روزه SMA 50 روزه (14 دلار) برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز NEAR/USDT می تواند به سطح اصلاحی فیبوناچی 50% در 15.05 دلار و سپس به سطح اصلاحی 61.8% در 16.36 دلار صعود کند. احتمالاً فروشندگان در این منطقه مقاومت قوی خواهند داشت.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان می دهد که خرس ها به فروش خود ادامه می دهند. از این رو قیمت این جفت ارز می تواند یک بار دیگر به 10 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته NEAR/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که یک الگوی مثلث متقارن شکل گرفته که عموماً به عنوان الگوی ادامه دهنده عمل می کند اما در این مورد به عنوان یک الگوی معکوس عمل می کند.

در حال حاضر، بازیابی با مقاومت سختی در 200-SMA مواجه است. اگر قیمت از 20-EMA برگردد، نشان می دهد که گاوها در حال انباشت و خرید ارز NEAR هستند. اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی می تواند به هدف 16.36 دلار برسد.

اگر قیمت به زیر 20-EMA برسد، این دید مثبت در کوتاه مدت باطل می شود. در چنین حالتی، جفت ارز NEAR/USDT می‌تواند سطح شکست را از مثلث پایین بیاورد و دوباره تست کند.

مانا (MANA)

در 31 ژانویه (11 بهمن)، ارز دسنترلند (MANA) در بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.70 دلار) شکست اما در 1 فوریه (12 بهمن) از میانگین متحرک ساده 50 روزه (2.93 دلار) عبور کرد. خرس ها سعی کردند قیمت را به زیر متحرک نمایی 20 روزه برسانند اما موفق نشدند. این نشان می دهد که متحرک نمایی 20 روزه ممکن است به منطقه حمایت تبدیل شده باشد.

نمودار روزانه MANA/USDT

در 05 فوریه (16 بهمن)، حرکت صعودی آغاز شد و گاوها قیمت را به بالای SMA 50 روزه رساندند. اگر گاوها قیمت را در این منطقه حفظ کنند، فشار خرید ارز MANA میتواند جفت ارز MANA/USDT را تا مقاومت بالا سری خود در قیمت 4 دلار افزایش دهد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک برسد، نشان دهنده این است که خرس ها در سطوح بالاتر به شدت در حال فروش هستند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند حمایت قوی را در SMA 200 روزه (2.03 دلار) دوباره آزمایش کند.

نمودار 4 ساعته MANA/USDT
نمودار 4 ساعته MANA/USDT

همانطور که در نمودار 4 ساعته مشاهده می کنید، هم میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20-EMA) و هم میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) شیب صعودی دارند و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد. این نشان می دهد که بازار در دست گاوها است. احتمالاً هر نزولی از سطح فعلی در میانگین متحرک حمایت خواهد شد.

در روند صعودی، خریداران ممکن است با مقاومت 3.40 دلاری و پس از آن با مقاومت 4 دلار مواجه شوند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و از میانگین متحرک کمتر شود، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. سپس این جفت ارز می تواند به 2.40 دلار کاهش یابد.

لئو (LEO)

در 1 فوریه (12 بهمن) رمز ارز LEO، با شکستن و بسته شدن در بالای 3.92 دلار، یک الگوی مثلث صعودی را کامل کرد. در 2 و 3 فوریه (13 و 14 بهمن)، فروشندگان سعی کردند قیمت را به زیر سطح شکست برگردانند، اما خریداران تسلیم نشدند.

نمودار روزانه LEO/USD
نمودار روزانه LEO/USD

در 4 فوریه، دوباره خرید آغاز شد و قیمت به بالاترین حد خود یعنی 5.44 دلار رسید. با این حال، سایه بلند روی کندل روزانه، سیو سود را در سطوح بالاتر نشان می داد. عقب نشینی، RSI را از منطقه ای که منطقه اشباع خرید است خارج کرده است.

معمولاً اصلاحات در یک روند صعودی کوتاه مدت رخ می دهند. سایه بلند روی کندل روزانه نشان می دهد که در سطوح پایین تر خرید تهاجمی است. گاوها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت جفت ارز LEO/USD را به بالای 5.44 دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، قیمت این جفت ارز می تواند به هدف 5.81 دلار و بعد از آن به 6 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 4.50 دلار بکشانند، جفت ارز LEO/USD می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.06 دلار) اصلاح شود.

نمودار 4 ساعته LEO/USD

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که جفت ارز LEO/USD در یک روند صعودی اصلاح می شود. گاوها با موفقیت از 20-EMA دفاع کردند و تلاش می کنند این جفت ارز را به بالاتر از سطح روانی 5 دلار برسانند. اگر این کار صورت گیرد، این جفت ارز می تواند بالاترین سقف تاریخی خود را در 5.44 دلار دوباره تست کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 20-EMA برسد، نشان می دهد که معامله گران به شدت در سطوح بالاتر سیو سود می کنند. اگر قیمت به زیر 4.38 دلار سقوط کند، قیمت این جفت ارز می تواند تا 4.20 دلار کاهش یابد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

2.3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

دوج میتونه تحول خیلی خوبی رو در دنیای اقتصاد دیجیتال بوجود بیاورد😍

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

فقط دوج کویین!