علت افزایش قیمت بیت کوین تا 17 هزار دلار | آیا رالی صعودی BTC آغاز شده است؟

علت افزایش قیمت بیت کوین تا 17 هزار دلار | آیا رالی صعودی BTC آغاز شده است؟

اشاره ای به نوسانات قیمت بیت کوین همراه با حقوق و دستمزد و ارقام بیکاری با کاهش دلار آمریکا به نفع گاوهای بیت کوین است.

بیت کوین همزمان با باز شدن بازار  وال استریت در 6 ژانویه نوسانات شدیدی را تجربه کرد، پس از آن که داده های جدید اقتصادی ایالات متحده، گاوهای ریسک پذیر را ناامید کرد.

چارت 1 ساعت بیت کوین

تحلیلگر: قیمت بیت کوین در آستانه آزمایش مجدد 17000 دلار

داده‌های TradingView نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در صرافی Bitstamp به دلیل داده های حقوق و دستمزد و ارقام بیکاری به 16669 دلار کاهش یافته است.

هر دوی این موارد بهتر از حد انتظار اعلام شدند، و پیامدهای متفاوتی برای فدرال رزرو و داشتن فضایی برای مانور در زمانی که نوبت به ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی می‌رسد، وجود داشت.

ممکن است در هفته‌ها و ماه‌های آینده برای بیت‌کوین، کریپتو و مرحله دارایی‌های ریسک گسترده‌تر، با کاهش شدت افزایش نرخ بهره آمریکا، فرصتی برای تسکین وجود داشته باشد.

منابع تجزیه و تحلیل زنجیره ای Material Indicators در بخشی از واکنش خود در رسانه های اجتماعی نوشت: منتظر آزمایش منطقه 17 هزار دلاری هستیم.

یک نمودار که به تجزیه و تحلیل دفترچه سفارشات BTC/USD را در بزرگترین صرافی جهانی بایننس نشان می‌دهد، که نقدینگی و قیمت افزایش یافته است.

داده های دفتر سفارش BTC/USD

پیش از این، کوین تلگراف گزارش داده بود که سفارشات خرید همچنان بین 16000 تا 17000 دلار ادامه دارد. تدتالکس ماکرو، تحلیلگر مشهور درباره حقوق و دستمزدها اضافه کرد: بازار پس از اعلام داده های دیروز آماده یک عدد شوکه کننده بود.

با این حال، در مورد بیکاری، او کمتر مثبت بود، و استدلال کرد که اعداد بهتر از حد انتظار ممکن است برعکس، فدرال رزرو را برای ادامه رویکرد محدودتر ترغیب کند.

او در توییتی نوشت: این چیزی نیست که گاو ها انتظار دارند. نرخ‌های بالاتر در بازه زمانی طولانی مدت اتفاق خواهد افتاد.

کاهش نرخ تورم 

فراتر از ایالات متحده، داده های تورم از اتحادیه اروپا نیز روحیه را تقویت کرد و روند کاهشی در نرخ تورم (CPI) را نشان داد.

میشائل ون دی پوپ، موسس و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، در پاسخ به این سوال گفت:

CPI یورو به 9.2٪ می رسد، در حالی که 9.6٪ پیش بینی می شد. این رقم در یک ماه به 0.9٪ کاهش می یابد، به این معنی که تورم در حال کاهش است.

بر اساس گزارش FedWatch Tool گروه CME، چاپ CPI ایالات متحده برای دسامبر 2022 قرار است هفته آینده انجام شود، در حالی که انتظارات برای افزایش بعدی نرخ بهره فدرال رزرو در حال حاضر به سمت 25 واحد حرکت می کند.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

سهام ایالات متحده در روز افزایش یافت و شاخص های S&P 500 و Nasdaq Composite Index به ترتیب 1% و 0.6% رشد کردند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) یک پله سقوط کرد، همبستگی معکوس آن با ارزهای دیجیتال و سهام بار دیگر به نمایش درآمد زیرا در زمان نگارش مقاله به هدف 104.5 سقوط کرد. 

شاخص قیمت دلار

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments