تحلیل تکنیکال دوج کوین

تحلیل تکنیکال دوج کوین 13 بهمن 1400

تحلیل تکنیکال دوج کوین نشان میدهد که شکست یک سطح حیاتی میتواند رالی بازیابی این رمز ارز را تضمین کند.

دوج کوین (DOGE) برای بیش از شش ماه بین 0.3261 دلار و 0.1685 دلار در نوسان بود تا اینکه خرس ها در 5 ژانویه یعنی حدود یک ماه پیش سطح 0.1685 دلار را از حمایت به مقاومت تغییر دادند. روند نزولی اخیر عملاً DOGE را در 11 هفته گذشته زیر تمام خطوط میانگین متحرک نمایی (EMA) خود نگه داشته است.

از اینجا به بعد، تا زمانی که این آلت کوین یک کندل بسته شدن پایدار بالاتر از مقاومت 0.1456 دلار پیدا کند، خطوط میانگین متحرک نمایی همچنان یک مانع برای گاوهای دوج کوین قبل از بازگشت احتمالی از الگوی بلندمدت falling wedge (سفید) خواهند بود. 

نمودار دوج کوین

از زمان اوج 28 اکتبر، قیمت دوج کوین بیش از 66 درصد کاهش یافته است به طوری که در 22 ژانویه به پایین ترین حد 9 ماهه خود سقوط کرد. در طول این مرحله، تنها تلاش‌های صعودی قابل توجه برای بازیابی زمانی بوده است که ایلان ماسک در توییتی به نفع سکه‌ای با مضمون سگ نوشته است.

پس از شکست کانال نزولی (زرد)، بسیار مهم بود که خریداران وارد عمل شوند و از منطقه 0.145 دلاری دفاع کنند تا از آزمایش حمایت 42 هفته ای 0.13 دلاری جلوگیری کنند. در 11 روز گذشته، گاوها برای بازپس گیری مقاومت فوری فشار آورده اند.

این فشار در صورت تداوم می تواند باعث آزمایش مجدد خط روند بالایی الگوی falling wedge شود که با 55 EMA نیز منطبق است. اما توجه به کاهش حجم در این بازه زمانی بسیار مهم است که نشان دهنده ضعف حرکت صعودی اخیر است. بنابراین، هر بسته شدن کندل در سطوح بیش از 0.1456 دلار در روزهای آینده همچنان نیروی کافی برای بازگشت قوی نخواهد داشت.

اندیکاتور ها چه میگویند؟

اندیکاتور ها

اگرچه اندیکاتور RSI در یک روند صعودی قرار داشته است، اما همچنان باید تعادل خود را در نمودار روزانه تغییر دهد تا لبه صعودی را تأیید کند. اکنون، باید به طور دقیق به شکسته شدن بالاتر از مانع فوری آن 0.1456 دلار توجه کرد. در این صورت، آزمایش سطح 0.1685 دلار نباید برای سرمایه گذاران/تریدرها شگفت انگیز باشد.

جالب اینجاست که نشانگر Squeeze Momentum پس از بیش از چهار ماه نقاط خاکستری چشمک می زند. در نتیجه، این مرحله با نوسان بالقوه بالا می تواند پیش از آزمایش مجدد حمایت 0.13 دلار، سودهای کوتاه مدت داشته باشد.

عاقلانه است که قبل از وارد شدن به یک موقعیت در بازار، منتظر بسته شدن کندل خارج از یکی از خطوط روند باشیم. اگرچه اندیکاتور های سیگنال های زیادی نشان میدهند، اما باید به قدرت روند فعلی توجه داشت. نوسانگر حجمی در دو هفته گذشته اوج و فرودهای پایین تری را نشان داد که حکایت از تلاش ضعیف برای بازیابی صعودی دارد.

علاوه بر این، حرکت بیت کوین نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا DOGE یک همبستگی 80 درصدی 30 روزه با پادشاه رمز ارزها دارد.

منبع: ای ام بی کریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد
محمد
2 سال قبل

بسیار عالی،پیج خوبی دارین