سقوط بیت کوین

علت سقوط بیت کوین به زیر حمایت کلیدی 36 هزار دلار | تحلیل تکنیکال 3 اسفند 1400

بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین (BTC) زیر سطوح حمایتی حیاتی خود یعنی 37000 دلار سقوط کرده است و در حال حاضر با 6.195 درصد کاهش در 36619 دلار با ارزش بازار 693 میلیارد دلار معامله می شود. این برای دومین بار در ماه فوریه است که قیمت بیت کوین زیر 37000 دلار معامله می شود.

این روند در بحبوحه اصلاح گسترده‌تر بازار و قیمت ارز دیجیتال اتفاق می‌افتد، در حالی که کل بازار کریپتو 7 درصد سقوط کرده است و بیش از 100 میلیارد دلار از ثروت سرمایه‌گذاران را در 24 ساعت گذشته از دست رفته است. سقوط اخیر در واکنش به اخباری مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مناطق شورشی اوکراین را مستقل به رسمیت می شناسد و به نیروها دستور می دهد تا در حالی که ترس از جنگ تشدید می شود، وارد شوند، رخ می دهد.

مشخص نیست که آیا حرکت نیروهای روسی آغاز حمله به اوکراین است یا خیر. با این حال، مطمئناً آغازی است برای آنچه که می تواند منجر به یک عملیات نظامی طولانی با هدف قرار دادن این کشور شود.

سقوط گسترده آلت کوین ها

 اصلاح در فضای آلتکوین در حال حاضر حتی عمیق تر است. تقریباً همه ده آلتکوین برتر از جمله اتریوم (ETH) بین 7 تا 15 درصد سقوط کرده اند. قیمت اتریوم 6.92 درصد کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت 2592 دلار با ارزش بازار 301 میلیارد دلار معامله می شود.

ریپل (XRP)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) با 13 درصد سقوط، بدترین ضربه را متحمل شدند. در زمان نگارش ارز LUNA با 3.5 درصد کاهش نسبتاً به بقیه بهتر بوده است. تحلیلگر محبوب بازار ارزهای دیجیتال وو بلاک چین توضیح می دهد:

    گلدمن ساکس تخمین می زند که نزدک نزولی بالقوه تا 9.6 درصد و صعود بالقوه 8.6 درصد دارد. بورس نزدک بیشترین ارتباط را با بازار کریپتو دارد. سفارت چین در اوکراین همچنین یادآور شد که وضعیت در شرق اوکراین دستخوش تغییرات اساسی شده است.

این به وضوح نشان می دهد که می توان انتظار نوسانات بیشتری از تحولات ژئوپلیتیک اخیر داشت. جالب است که ببینیم فدرال رزرو در چنین شرایطی با توجه به افزایش نرخ بهره چه خواهد کرد.

با اصلاح امروز، بیت کوین و تمام ده ارز دیجیتال برتر دیگر در نمودار هفتگی 15 تا 25 درصد کاهش یافته اند.

مقصد بعدی بیت کوین 32 هزار دلار است؟

در نمودار روزانه، قیمت بیت کوین (BTC) پس از سقوط به زیر حمایت چند هفته ای حدود 37 هزار دلار تثبیت شده بود اما این سطح را از دست. ریسک نزولی برای دارایی دست نخورده باقی می ماند، چرا که یک حمایت کلیدی در حال حاضر از دست رفته است.

پس از تست پایین‌ترین سطح ژانویه در 32933.33 دلار، قیمت بیت کوین 39 درصد افزایش یافت و به 45،855.00 دلار رسید، چرا که قیمت به بالای EMA 50 روزه (میانگین متحرک نمایی) در 42،714.14 دلار رسید. اما گاوها نتوانستند قیمت را حفظ کنند.

نمودار

علاوه بر این، میانگین متحرک 200 روزه (200-EMA ) به عنوان یک سد مقاومتی قوی برای گاوها عمل کرد زیرا قیمت BTC همچنان با مانع سختی از 5 دسامبر مواجه است.

اکنون، کندل های روزانه، دور جدیدی از فروش را با هدف فوری 32000 دلار نشان میدهد.

وضعیت اندیکاتور های تکنیکال به شرح زیر است:

  • شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) با یک سوگیری نزولی زیر میانگین متحرک در 36 قرار می گیرد.
  • میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD) با پیشروی حرکت نزولی به زیر خط وسط سقوط می کند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments