داغ شدن بازار دیفای

افزایش فعالیت و قیمت توکن های دیفای: تابستان دیفای آغاز شده است؟

پلتفرم های فعال در حوزه امور مالی غیر متمرکز یا دیفای شاهد افزایش مداوم فعالیت کاربران و قیمت توکن های بومی پروژه های مختلف بوده اند ، که باعث شده برخی تحلیلگران از اصطلاح آغاز تابستان دیفای به معنای گرم شدن بازار این توکن ها استفاده کنند.

پس از یک شروع پر قدرت در اوایل سال 2021 ، که ارزش توکن ها و حجم معاملات دیفای افزایش یافت و بازار گاوی را شعله ور کرد، بخش DeFi به طور کلی استراحت کرد در حالی که بخش NFT در کانون توجه قرار گرفت.

در حالی که توجه سرمایه گذاران به حوزه های دیگر بود ، قیمت های پروژه های امور مالی غیر متمرکز یا دیفای زمان لازم برای تثبیت داشتند و از طرفی توسعه دهندگان پروژه ها زمان کافی برای تمرکز بر روی ارتقای پروتکل به دست آوردند. حالا به نظر می رسد که توکن های دیفای برای رالی های صعودی آماده شده اند.

داده های کوین تلگراف و تریدینگ ویو نشان می دهد که چندین توکن دیفای، از جمله آوه (AAVE) ، سینتتیکس (SNX) ، یرن فایننس (YFI ) و سوشی سواپ (SUSHI) از 10 ماه مه نزدیک به 40 درصد افزایش قیمت داشته اند، در حالی که قیمت BTC هنوز 27 درصد با اوج تاریخی خود فاصله دارد. 

صعود اخیر در توکن های DeFi باعث شد تا برخی از تحلیلگران به این نکته اشاره کنند که “DeFi summer 2.0” در واقع اتفاق افتاده است و روند صعودی توکن های دیفای در مقیاس بسیار بزرگتر از آنچه که پیش بینی می شد، در حال وقوع است.

معیارهای درون زنجیره ای نشان می دهد که بازار دیفای در حال گرم شدن است

شواهدی که نشان می دهد بازار دیفای در حال گرم شدن است در معیارهای مختلف درون زنجیره ای قابل مشاهده است. این معیار ها نشان دهنده میزان فعالیت سالم معاملات و افزایش تعداد کاربران جدید است که با پروتکل های دیفای و صرافی های غیر متمرکز تعامل دارند.

بر اساس داده های Dune Analytics ، تعداد مشارکت کنندگان جدیدی که وارد اکوسیستم دیفای شده اند طی سال گذشته بدون وقفه افزایش یافته اند و در 31 آگوست تعداد کل کاربران به رکورد 3،285،643 کاربر رسیده است.

تعداد کاربران دیفای
افزایش تعداد کاربران دیفای

افزایش مداوم کاربران جدید به افزایش فعالیت پروتکل های وام دهی دیفای و صرافی های غیرمتمرکز (DEX) کمک کرده است ، داده های Dune Analytics نشان می دهد که حجم معاملات هفتگی  صرافی های غیر متمرکز در آگوست به سطوحی رسیده است که از اواخر ماه مه تاکنون مشاهده نشده بود.

کاربران صرافی های غیرمتمرکز
تعداد کاربران صرافی های غیر متمرکز

برای کسانی که نگران این هستند که هزینه های بالای تراکنش در شبکه اتریوم (ETH) ممکن است توانایی سرمایه گذاران کوچکتر برای تعامل با این بخش را محدود کند ، زمینه رو به رشد راه حل های لایه دو (L2) مانند و پل های بین زنجیره ای و همچنین فعالیت در شبکه های رقیب مانند سولانا ، اطمینان حاصل می کند که همه کاربران با هر سرمایه ای می توانند در سرمایه گذاری دیفای شرکت کنند.

یکی از بهترین نمونه های رشد دیفای افزایش سریع پالی گان (MATIC) بوده است ، یک شبکه لایه 2 که از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) به عنوان یک بلاک چین برتر رتبه بندی شده است. داده های Defi Llama نشان می دهد که پالی گان در حال حاضر چهارمین زنجیره ای از نظر TVL با بیش از 4.93 میلیارد دلار قفل شده در شبکه است.

کل ارزش قفل شده
مقایسه کل ارزش قفل شده

در شرایطی که بیت کوین همچنان در تلاش برای افزایش قدرت در زیر سطح 50،000 دلار است ، ممکن است بازار به سمت یک آلت سیزن (فصل آلت کوین ها که در آن رمز ارزها بجز بیت کوین شروع به افزایش قیمت میکنند) جدید حرکت کند و اگر این اتفاق بیفتد ، پروتکل های برتر دیفای با پایه های بلند مدت قوی احتمالاً از حرکت صعودی سود خواهند برد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments