5 قانون کلیدی

5 درس کلیدی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال | کسب سود از کریپتو با رعایت این 5 قانون ساده است

سرمایه گذاری و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال سخت نیست، به خصوص اگر معامله گران این پنج قانون کلیدی را در ذهن داشته باشند.

سرمایه‌گذاری در هر دارایی مالی می‌تواند دشواری هایی به همراه داشته باشد، اما این امر برای بازار پرسرعت ارزهای دیجیتال، که مجموعه‌ای از مشکلات و چالش‌های منحصربه‌فرد خود را دارد، بیشتر مورد توجه است.

در اینجا پنج درس مهم وجود دارد که هر معامله‌گری باید هنگام سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بیاموزد.

قانون شماره 1: چرخه های بازار را بشناسید و سیو سود کنید

از همان روزهای اولیه کریپتو، جامعه به هودل کردن تکیه کرده است، با توجه نوسانات قیمت بیت‌کوین (BTC) و دیگر توکن‌ها، سکه‌ها این واقعیت وجود دارد که نقدینگی و سرعت پول عوامل مهمی در عملکرد سالم بازار هستند که بازار کریپتو تا حدودی از آن برخوردار است. اگرچه در زمان افزایش و سپس سقوط بازار، صرفاً نگه‌داشتن کوین ها میتواند تصمیم کم ریسک تری باشد اما منجر به این می شود که ثروت های به دست آمده روی کاغذ به سادگی با شروع یک بازار نزولی محو شوند.

هنگامی که یک ارز دیجیتال سود قابل توجهی داشته است، به خصوص اگر قیمت در یک خط تقریباً عمودی در نمودار معاملاتی آن سهمی داشته باشد، بهترین حرکت این است که سود کسب کنید و آن وجوه را به استیبل کوین ها یا دارایی های مختلف که چرخه معاملات آنها تمام نشده است، اختصاص دهید.

واقعیت این است که هیچ چیز برای همیشه بالا نمی رود و در بازار ارزهای دیجیتال، سقوط اغلب می تواند به همان سرعت و ناگهانی بودن صعود باشد.

اگر فروش یک توکن به دلیل دلبستگی‌های شخصی و چشم‌انداز بلندمدت صعودی دشوار است، بهتر است در نظر بگیرید که پس از یک حرکت سهموی و صعود قابل توجه، در مرحله اصلاح، می‌توان تعداد بیشتری از توکن‌ها را با وجوه نقد شده به دست آورد. 

قانون شماره 2: دچار فومو نشوید – همیشه یک ارز دیگر وجود دارد

یکی از تجربه‌هایی که تقریباً هر سرمایه‌گذار کریپتو از سر گذرانده است این است که میل به خرید یک ارز خاص و مقاومت در برابر آن را داشته باشد، و بعد از آن قیمت ارز مانند یک موشک افزایش یابد و در عرض مدت کوتاهی چندین برابر شود.

در این مرحله، FOMO – ترس از دست دادن – شروع می شود و آنقدر قوی می شود که معامله گر ممکن است تحت تاثیر احساسات وارد بازار شود. نتیجه این معمولاً عقب نشینی غیرمنتظره ای است که در آن موقعیت تازه باز شده توسط معامله گر نیمی از ارزش خود را تنها در چند ساعت کوتاه از دست می دهد زیرا دارندگان اولیه توکن قانون شماره 1 را دنبال می کنند و سیو سود می کنند.

پس هرگز اسیر احساسات فومو نشوید!

هنگامی که یک ارز شروع به افزایش قابل توجه کرده است، فقط  آن را تماشا کنید. از نظر ذهنی به کسانی که دارنده این ارز هستند تبریک بگویید و این را تکرار کنید: “همیشه یک ارز دیگر وجود دارد.”

یک بررسی سریع از بازارهای گاوی گذشته، نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که در میان چرخه‌های پرسرعت و پر هیاهو، فرصت‌های زیادی برای ورود به پروژه‌های سریع‌السیر و ثبت سودهای قوی وجود ندارد. چرا که قیمت ارزهای دیجیتال به نوسانات قوی و سقوط های گسترده پس از پامپ مشهور است.

قانون شماره 3: مثل دفعه قبل نخواهد بود

تحلیلگران تکنیکال اغلب دوست دارند ادعا کنند که کریپتو از یک سری چرخه‌های قابل پیش‌بینی پیروی می‌کند، که از آن برای اعتبار بخشیدن به بخش‌های خاصی از هنر خود استفاده می‌کنند. حفظ این دیدگاه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا چرخه‌های گذشته بازار را در نمودار قیمت فعلی به‌عنوان راهی برای پیش‌بینی آنچه در آینده می‌آید اعمال کنند.

در سال 2021، این باور منجر به اعلامیه‌های یک ساله شد مبنی بر اینکه بیت‌کوین به 100000 دلار و حتی بیشتر از آن می‌رسد، تنها قیمت آن به زیر 69000 دلار رسید و تا پایان سال بدون هیچ نشانه‌ای از این هدف مورد انتظار گذشت.

در طول سال، بازار با رالی گاوی 2017 مقایسه شد، سپس رالی 2013 و در نهایت با ترکیبی از این دو رالی، چارتیست ها تلاش کردند توضیح دهند که بازار در کدام بخش از چرخه قرار دارد و به کجا خواهد رفت. در پایان، رالی 2021 برخلاف هر چرخه قبلی بازار شاهد یک اتفاق منحصربه‌فرد بود و احتمالاً می‌تواند تا سال 2022 در راستای پیش‌بینی برخی از طولانی شدن چرخه چهار ساله ادامه یابد.

نکته اصلی این است که انتظار نداشته باشید بازار مانند گذشته عمل کند و بر بازاری که در حال حاضر با آن مواجه هستید تمرکز کنید. روند قیمت ها را دنبال کنید و مطمئن شوید که قانون شماره 1 و قانون شماره 2 را در نظر داشته باشید.

قانون شماره 4: چرخه های روند را با دقت در نظر بگیرید

در هر چرخه صعودی کریپتو، یک بخش جدید وجود دارد که از ناکجاآباد بیرون می آید تا بر بازار تسلط داشته باشد و سود 100 برابری ایجاد کند.

سال 2021 شاهد ظهور میم کوین‌ها، ورود توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ظهور بازی‌های بازی برای کسب درآمد بود که باعث ناراحتی ماکسیمالیست های بیت‌کوین (افرادی که فقط به بیت کوین اعتقاد دارند) و کسانی شد که «به خاطر فناوری به بیت کوین علاقه‌مند هستند».

هنگامی که روندهای جدیدی مانند اینها در بازار ارزهای دیجیتال شروع به ظهور می کنند، عاقلانه است که قدرت چرخه ارزهای دیجیتال را در نظر داشته باشید و در صورت امکان، کمی در برخی از توکن های آن بخش که هنوز شروع به حرکت نکرده اند، سرمایه گذاری کنید.

توجه داشته باشید که این کاملاً یک بازی کوتاه مدت است و اغلب در آن قانون شماره 1 به طور کامل اعمال می شود، به طوری که اکثریت قریب به اتفاق ورودهای جدید به بازار در سال اول شعله ور می شوند و هیاهوی آنها پس از مدتی میخوابد.

قانون شماره 5: تمام وقت خود را صرف تمرکز بر بازار ارزهای دیجیتال نکنید

این قانون نهایی برای کمک به حفظ تعادل زندگی سالم و آرامش ذهن است. زندگی بسیار بیشتر از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا هر بازار دیگری است.

همانطور که همه سبدهای سرمایه گذاری باید از تنوع خوبی برخوردار باشند، تجربیات روزمره شما در جهان گسترده تر نیز باید متنوع باشد.

اکثریت قریب به اتفاق حرکت های بزرگ در ارزهای دیجیتال در عرض چند روز یا چند هفته اتفاق می افتد و بقیه سال پر از بازارهای نوسانی و معاملات محدود است.

حجم مناسبی از تحقیقات را انجام دهید، انتخاب های خود را انجام دهید، از قانون شماره 1 پیروی کنید، و سپس از برخی از این سودها در بخش های دیگر زندگی استفاده کنید تا بیشتر سرگرم شوید و تجربه خود را متنوع کنید تا بهتر از با ارزش ترین کالای همه چیز لذت ببرید: زمان.

شما چه توصیه ای برای سرمایه گذاری موفق در بازار کریپتو دارید؟ تجربیات و توصیه های خود را در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments