تحلیل تکنیکال 10 ارز دیجیتال برتر بازار همزمان با سقوط بیت کوین (26 اسفند 1402)

تحلیل تکنیکال 10 ارز دیجیتال برتر بازار همزمان با سقوط بیت کوین (26 اسفند 1402)

بیت‌ کوین اولین نشانه‌ های ذخیره سود توسط نهنگ ها را نشان می‌ دهد و خرس‌ها در تلاش هستند تا قیمت را زیر 69000 دلار نگه دارند که نشان‌ دهنده خرید در سطوح پایین‌ تر است.
صعود شدید بیت کوین نشانه هایی از یک اصلاح قیمت در کوتاه مدت را نشان می دهد که می تواند یکی از دلایل ورود 132 میلیون دلاری به صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین در 14 مارس باشد. کاهش قابل توجه در جریان ورودی ETF های بیت کوین می تواند مرحله اصلاحی را آغاز کند. جدیدترین مرحله صعود بیت کوین عمدتاً ناشی از جریان های قوی به ETF های بیت کوین بوده است.
اصلاح قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟ بر اساس پست منتشر شده توسط معامله گر مستعار معروف به Bags در X (توییتر سابق) طی چرخه های هاوینگ قبلی، بیت کوین نزدیک به 40 درصد افت داشته است. اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین می تواند تا حدود 45500 دلار سقوط کند.

⁉️آیا سقوط قیمت ارزهای دیجیتال ادامه دارد یا قیمت از سطوح فعلی باز می گردد؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

خرید و فروش بیت کوین پی 98

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 14 مارس شاهد ذخیره سود در اوج تاریخی 73777 دلاری بود، اما گاوها در این اصلاح قیمت برای خرید سریع بیت کوین اقدام کردند، همانطور که از سایه بلند روی کندل مشخص است. 

چارت روزانه بیت کوین

با این حال، شکست در افزایش قیمت در 15 مارس باعث فروش قوی معامله گران کوتاه مدت شد. قیمت به خط حمایت از الگوی کانال صعودی رسیده است که سطح مهمی تلقی می شود و باید مراقب آن بود.

اگر قیمت به زیر کانال و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (65195 دلار) سقوط کند، نشان دهنده شروع یک فاز اصلاحی است. جفت BTC/USDT می تواند تا 59000 دلار و پس از آن به میانگین متحرک ساده 50 روزه (54291 دلار) کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت از سطح حمایت جهش کند، نشان می دهد که این جفت ممکن است مدت بیشتری در کانال باقی بماند. در این صورت گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از مقاومت 73777 دلار برسانند.

خرید و فروش اتریوم در پی98

اتریوم (ETH)

افزایش قیمت اتریوم نزدیک به 4000 دلار متوقف شد و معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کرد که سود خود را ذخیره کنند. سایه بلند کندل در 14 مارس نشان می دهد که گاوها با خریداری اتریوم تلاش کردند تا سطح 3600 دلار را به حمایت برگردانند، اما سقوط در 15 مارس نشان می دهد که خرس ها کنترل روند را در دست دارند. 

چارت روزانه اتریوم

گاوها و خرس ها احتمالا شاهد نبردی سخت نزدیک به 3600 دلار خواهند بود. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد جفت ETH/USDT را به 4000 دلار برسانند. انتظار می رود خرس ها به شدت از این سطح دفاع کنند.

از دیدگاه منفی، خرس ها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر 3600 دلار کاهش دهند. اگر آنها این کار را انجام دهند، فروش می تواند تسریع شود و جفت ETH/USDT می تواند به 3200 دلار و بعداً به SMA 50 روزه (2997 دلار) سقوط کند. هر چه ریزش بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا جفت روند صعودی را از سر بگیرد.

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در یک روند صعودی قوی عقب نشینی کرده است، که نشان می دهد معامله گران پس از افزایش شدید سود خود را ذخیره می کنند.

چارت روزانه بایننس کوین

با این حال، سایه بلند در کندل 15 مارس نشان می دهد که گاوها آماده تسلیم شدن نیستند و در سطح 38.2% فیبوناچی اصلاحی با قیمت 527.50 دلار برای خرید بایننس کوین در بهترین قیمت اقدام خواهند کرد. 

اصلاح سطحی قیمت یک علامت مثبت است زیرا نشان می دهد که گاوها منتظر اصلاح عمیق تر برای ورود نیستند. این احتمال شکست بالای 633 دلار را افزایش می دهد. سپس ممکن است جفت به منطقه مقاومت 670 تا 692 دلار صعود کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 527 دلار برسد، این نشان می‌ دهد که سرمایه گذاران با هر افزایش جزیی قیمت برای فروش اقدام می کنند. در این صورت ممکن است جفت BNB/USDT به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (485 دلار) برسد.

خرید و فروش سولانا پی98

سولانا (SOL)

سولانا در چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی بوده است که نشان دهنده تقاضای قوی در سطوح بالاتر است. حرکت رو به بالا، RSI را به منطقه اشباع خرید سوق داده است، و نشان می دهد که جفت SOL/USDT ممکن است در مدت کوتاهی خیلی سریع بالا رفته باشد. این می تواند یک روند اصلاحی را آغاز کند و جفت را به سمت متحرک نمایی 20 روزه (142 دلار) بکشاند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می دهد که این احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید سریع سولانا با هر کاهش قیمت هستند. این ممکن است چشم انداز یک رالی را تا 205 دلار افزایش دهد. این دیدگاه خوشبینانه در فاصله زمانی زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، نفی خواهد شد. این جفت ممکن است پس از آن به سطح شکست در 126 دلار سقوط کند.

خرید و فروش ریپل پی98

ریپل (XRP)

ریپل از 0.74 دلار در 12 مارس رد شد، که نشان می دهد خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند.

گاوها با خرید سریع ریپل سعی کردند در 13 مارس 0.67 دلار را به حمایت تبدیل کنند، اما خرس ها برنامه های دیگری داشتند. آنها به فروش خود ادامه دادند و قیمت را به زیر سطح 0.67 دلار در 14 مارس بازگرداندند.

چارت روزانه ریپل

🔰فروش در 15 مارس بیشتر شد و جفت XRP/USDT به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.62 دلار) رسید. این نشان می دهد که جفت ممکن است برای مدتی در محدوده بزرگی بین 0.50 تا 0.74 دلار تثبیت شود. شکستن و بسته شدن بالای 0.74 دلار، نشانه شروع یک روند صعودی جدید به سمت 1.02 دلار است.

خرید و فروش کاردانو پی98

کاردانو (ADA)

گاوها با خرید ارزان کاردانو سعی کردند قیمت را به بالاتر از مقاومت 0.80 دلاری در 14 مارس برسانند، اما سایه بلند روی کندل نشان می دهد که در سطوح بالاتری فروخته می شود.

چارت روزانه کاردانو

پس از آن قیمت به سطح شکست 0.68 دلار در 15 مارس سقوط کرد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 0.68 دلار کاهش دهند، شروع یک اصلاح عمیق‌ تر به سمت SMA 50 روزه (0.61 دلار) خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر قیمت به 0.68 دلار بازگشت، نشان می دهد که گاوها به خرید نزدیک به سطوح حمایت قوی ادامه می دهند. در این صورت جفت ADA/USDT می تواند برای مدتی بین 0.68 تا 0.80 دلار در نوسان باشد. شکست بالای 0.80 دلار می تواند قیمت را به 0.92 دلار برساند.

خرید و فروش دوج کوین پی98

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در 14 مارس به بالاتر از مقاومت 0.18 دلاری صعود کرد، اما سایه بلند روی کندل نشان می دهد که سرمایه گذاران در سطوح بالاتر برای فروش اقدام می کنند. 

چارت روزانه دوج کوین

قیمت به شدت کاهش یافت و در 15 مارس به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.15 دلار) رسید. این نشان می دهد که جفت DOGE/USDT ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده باقی بماند. شکست و بسته شدن به زیر 0.15 دلار، مزیت را به نفع خرس ها متمایل می کند. سپس این جفت می تواند تا 0.12 دلار سقوط کند.

در مقابل، صعود بالای 0.18 دلار نشان می دهد که گاوها با سرمایه گذاری در دوج کوین عرضه را جذب کرده اند. این شرایط را برای رالی صعودی به 0.24 دلار و سپس 0.30 دلار فراهم می کند.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ شاهد یک افزایش قیمت در 14 مارس بود که سایه بلند کندل روزانه آن نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس ها بود.

چارت روزانه آواکس

خرس ها سعی کردند موقعیت خود را در 15 مارس تقویت کنند، اما سایه بلند روی کندل نشان می دهد که خرید خوبی نزدیک به سطح شکست 50 دلار وجود دارد. این نشان می‌ دهد که گاوها در تلاش هستند تا 50 دلار را به حمایت خود برگردانند. اگر خریداران قیمت را به بالای 59 دلار برسانند، جفت AVAX/USDT می تواند روند صعودی خود را تا 87 دلار از سر بگیرد.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی صعود را بگیرند، باید قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند. این می تواند جفت را به SMA 50 روزه (40 دلار) برساند.

خرید و فروش شیبا پی98

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو در 15 مارس به زیر سطح حمایت 0.000029 دلاری سقوط کرد که نشان می‌ دهد خرس‌ها در تلاش برای تثبیت برتری خود هستند.

گاوها در حال تلاش برای دفاع از متحرک نمایی 20 روزه (0.000027 دلار) هستند، اما انتظار می‌رود که این افزایش قیمت با فروش در خط روند نزولی مواجه شود. اگر قیمت به زیر خط روند نزولی سقوط کند، احتمال کاهش به سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی 0.000023 دلار و سپس 0.000019 دلار افزایش می یابد.

برعکس، اگر قیمت بالا برود و از خط روند نزولی عبور کند، این نشان می‌ دهد که سرمایه گذاران برای خرید شیبا اینو با قیمت ارزان عجله دارند. جفت SHIB/USDT می تواند تا مقاومت 0.000039 دلار افزایش یابد.

خرید و فروش پولکادات در پی98

پولکادات (DOT)

پولکادات از قیمت 11.88 دلار در 14 مارس نتوانست عبور کند و فروش در 15 مارس افزایش یافت.

چارت روزانه پولکادات

واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که حرکت صعودی در حال کاهش است. این خطر سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (9.93 دلار) و سطح شکست 9.59 دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت DOT/USDT ممکن است عقب‌ نشینی بیشتری را آغاز کند. سپس این جفت می تواند به SMA 50 روزه (8.23 دلار) کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت با ایجاد فشار خرید پولکادات پر قدرت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا قیمت را به 11.88 دلار برسانند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Salehi
Salehi
1 ماه قبل

امسال سولانا پاداش وفاداری شون رو به طرفداران خودش داد..
خیلی ها رفتن تو لیست میلیونرها..
ماها هم در حد چن سنترر ها
هر وقت بونک خرید ریخت🤣

Salehi
Salehi
1 ماه قبل

الانم زیر ۶۵هزاراومد احتمالا یه ریزش شدیددوباره هم داریم‌ . بنده فعلا درضرر بسر میبرم

Salehi
Salehi
1 ماه قبل

به نظر که تجربه نشان داده هر دوره رئیس مریض شه همه زیردستان هم مریض میشن…. به نظرم برای هولد کردن یا فروختن فقط باید بیتکوینتحلیل شه و ببینیم بیت کوین چی میکنه طبق اون بقیه ارزها رو هم پیش ببره ادم…
مرسی بابت مقالاتتون

با معرفت بازار
با معرفت بازار
1 ماه قبل

اوالانچم بعد این همه در سکوت و خفا ادامه دادن احتمال پامپ داره؟

فرید
فرید
1 ماه قبل

پولکادات بخرین قبل اوجش نزارین از کفتون بره