بیت کوین در سال 2024 چند بار "مرده" اعلام شده است؟

بیت کوین در سال 2024 چند بار “مرده” اعلام شده است؟

بیت کوین (BTC) در طول تاریخ خود بارها شکست خورده تلقی شده و توسط منتقدان و شکاکان مرده اعلام شده است. جالب اینجاست که قیمت بیت کوین از آخرین باری که در سال 2024 مرده اعلام شده است، 21 هزار دلار رشد کرده. 

از سرمایه گذاران مالی سنتی گرفته تا صاحبان مشاغل، نهادهای دولتی و سایر چهره های با نفوذ، بیت کوین از سال 2010 تاکنون 476 بار “یک سکه مرده” یاد شده است. این داده ها شامل 99 آگهی های ترحیم برای بیت کوین می باشد. 

خرید و فروش بیت کوین پی 98

این ارز دیجیتال پیشرو یک بار در سال 2024 مرده اعلام شد. به ویژه، از طریق یک مقاله وبلاگی توسط بانک مرکزی اروپا (ECB)، که گفت: “بیت کوین شکست خورده است.” در آن زمان، بیت کوین با قیمت 51304 دلار معامله می شد که پس از آن با افزایش 40 درصدی به 73000 دلار رسید. این نشان می دهد که بازار در حال تکامل است و سرمایه گذاران با چشم باز برای خرید بیت کوین در بهترین قیمت اقدام می کنند.

اعلان مرگ برای بیت کوین در سال 2024
اعلان مرگ برای بیت کوین در سال 2024

بیت کوین تاکنون چند بار مرده اعلام شده است؟

پیش از این، در سال 2023 هشت اعلان مرگ برای بیت کوین رخ داده بود که آخرین مورد در 27 دسامبر اتفاق افتاد. در آن زمان، فوربس اعلام کرد که بلک راک “بیت کوین را به طور کامل نابود خواهد کرد.”

نکته قابل توجه، BlackRock Inc به طور مداوم در اکوسیستم پیشرو ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است. در حال حاضر، این غول مالی صاحب بزرگترین ETF بیت کوین در بازار است و سهامدار عمده تمام شرکت های ماینینگ ایالات متحده است.

اعلان مرگ برای بیت کوین در سال 2023
اعلان مرگ برای بیت کوین در سال 2023

انتقادات و نقاط شکست بیت کوین

علیرغم ماهیت اغراق آمیز بیانیه “مرگ بیت کوین”، بسیاری از آگهی های ترحیم آن حاوی انتقادات متفکرانه و معتبری است.

متاسفانه، به جای در نظر گرفتن ماهیت این بازار، حامیان برجسته ارزهای دیجیتال الگوهای رفتاری ایجاد می کنند و حملات شخصی را علیه منتقدان آن انجام می دهند. این یک میراث فرهنگی از جنبشی به نام “ماکسیمالیسم سمی” است.

همچنین، بیانیه بانک مرکزی اروپا در سال 2024 مبنی بر از بین رفتن بیت کوین به عنوان یک ارز یا وسیله پرداخت اشاره می کند که در حال حاضر اکثراً توسط سرسخت ترین حامیان آن مانند مایکل سیلر پذیرفته شده است. در 11 مارس، مدیر عامل سابق MicroStrategy در مصاحبه ای برای CNBC گفت: بیت کوین نباید فقط یک ارز باشد. 

🔺بنابراین، سرمایه گذاران باید برای مطالعه و درک عمیق بیت کوین یا سایر دارایی هایی که در آن سرمایه گذاری می کنند، دیدگاه کاملی باشند. بیت کوین ممکن است “مرده” نباشد، اما مطمئناً نقاط شکست و پیشرفت های بالقوه ای دارد.

منبع: فینبولد

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
mahan
mahan
1 ماه قبل

چه خاطره ها که ما از این شکستای داغون نداشتیم تو این سالا ولی در نهایت این نسل ایندن که پیروزن با این نظام مالی قدرتمند وهوشمند

حسین
حسین
1 ماه قبل

ابازار اونم در سطوح بالاتر و منفی تر همینه دیگه

فلاح
فلاح
1 ماه قبل

هر سقوطی نشانه شکست نیس