نابودی تجهیزات ماینینگ توسط مقامات مالزی

مقامات مالزی هزاران تجهیزات ماینینگ غیرقانونی را نابود کردند

هنوز مشخص نیست که چرا مقامات کشور مالزی، به جای این که از کشف و ضبط این عملیات غیر قانونی برای جبران خسارات از طریق فروش تجهیزات، حراج آنها و راه های دیگر بهره ببرند، ترجیح دادند که آنها را به طور کامل از بین ببرند. 

مقامات کشور مالزی، تجهیزات ماینینگ (استخراج) در این کشور به ارزش 1.2 میلیون دلار را نابود کردند.

 این تجهیزات که از آنها برای استخراج بیت کوین (BTC) به طور غیر قانونی استفاده می شد، پس از مصادره، به طور کامل نابود شدند. 

در یک ویدیو که اخیرا توسط مرجع خبری محلی DayakDaily منتشر شده، پلیس شهر Miri در جزیره Borneo و همینطور شرکت انرژی Sarawak با تجهیزات مکانیکی، 1,069 ماینر بیت کوین را به طور کامل نابود می کنند. 

گزارش شده است که این تجهیزات، به دلیل استفاده از برق سرقت شده برای استخراج غیرقانونی BTC در بین ماه های فوریه (بهمن) و آوریل (فروردین)، مصادره شده بود. 

طبق گزارش روز جمعه یک روزنامه در مالزی، این تجهیزات نابود شده تقریبا ارزشی معادل 1.26 میلیون دلار داشتند. 

مقامات اعلام کردند که به دنبال استخراج غیر مجاز بیت کوین با این تجهیزات، تعداد 3 خانه تخریب شدند و شرکت برق و انرژی Sarawak تقریباً حدود 2میلیون دلار متحمل ضرر شد. 

نکته ای که کمی مبهم به نظر می رسد، این است که چرا مقامات مالزی، به جای این که از این تجهیزات برای جبران خسارات یا اهداف دیگر استفاده کنند، ترجیح دادند که آنها را کاملا نابود سازند. مقامات در ایران و ترکیه و سایر کشورها که با ممنوعیت ماینینگ مواجه هستند، در صورت مشاهده موارد غیر قانونی، معمولا به دستگیری، جریمه نقدی و یا مصادره تجهیزات بسنده می کنند تا از آن برای جبران خسارات استفاده شود. 

گفته می شود مقامات چینی، در ماه فوریه (بهمن 99) به دلایل مشابه، تعداد 2000 تجهیزات ماینینگ را به حراج گذاشتند. آمار ها نشان می دهد که از ماه آوریل، 3.44 درصد از نرخ هش BTC توسط مالزی تامین شده است. کشور مالزی در سال بیش از 147 تراوات مصرف انرژی دارد. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments