افزایش چشمگیر ارزش بازار استیبل کوین ها

افزایش چشمگیر ارزش بازار استیبل کوین ها در 30 روز گذشته

استیبل کوین ها (Stablecoin) طی 5 سال گذشته، تاثیر بسزایی در جامعه ارزهای دیجیتال داشته اند. طوری که این توکن های وابسته به ارز فیات در این مدت رشد چشمگیری داشته اند. 

مادامی که ارزش بازار رمز ارزها با افت مواجه شده است، استفاده از استیبل کوین ها ثابت باقی مانده است و ارزش مارکت کپ تمام استیبل کوین های بازار، هم اکنون معادل 113 میلیارد دلار می باشد. 

البته، تتر (USDT) از نظر ارزش بازار و میزان تراکنش در شبکه استیبل کوین، بزرگترین آنها به شمار می آید. در حال حاضر (زمان تنظیم خبر) مارکت کپ Tether معادل 62 میلیارد دلار می باشد که با این رقم، میزان 4.94 درصد مجموع بازار کریپتوکارنسی را به خود اختصاص داده است. 

10 استیبل کوین برتر

داده های Coingecko نشان می دهد که در روز جمعه، تتر 43.5 میلیارد دلار در مبادلات جهانی،.سفارش به ثبت رسانده است. این در حالی است که داده های messari.io این حجم را در حوالی 12.51 دلار نشان می دهد. 

در هر صورت، با نگاهی مختصر به آن، می توان متوجه شد که حجم مبادلات تتر در بازار، بیشتر از مجموع حجم مبادلات اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) بوده است. 

حجم معاملات بیت کوین و اتر

علاوه بر آن، بیشتر معاملات BTC و ETH با USDT بوده است، چرا که آمار نشان می دهد دیروز 62.48 درصد از سهم معاملات، در اختیار تتر بوده است. 

استیبل کوین BUSD که توسط صرافی بایننس معروف صادر شده است، 4.61 درصد از سهم معاملات BTC را رقم زد. 

از جولای (تیر) سال 2020،  تا ژوئن (خرداد) سال 2021، رمز ارز تتر به طور نمایی در حال رشد بوده است. در ماه قبل، سرعت صدور تتر در 61.7 میلیارد دلار شروع به کاهش کرد. 

یو اس دی کوین (USDC) هم با آغاز ماه ژوئن (اوایل خرداد)، از 22 میلیارد دلار به 26.5 میلیارد دلار ارزش مارکت کپ تا به امروز رسیده است. 

افزایش دو و سه رقمی 6 استیبل کوین در ماه گذشته

در اوایل ماه ژوئن، ارزش استیبل کوین متعلق به بایننس، یعنی BUSD، از 8.72 میلیارد دلار به 11.25 میلیارد دلار رسید. در واقع، بیشتر رشد Stablecoins در 30 روز گذشته را می توان به توکن هایی به غیر از تتر، مانند USDC, BUSD, DAI, PAX, TUSD, HUSD, GUSD و LUSD نسبت داد. 

ارزش بازار استیبل کوین ها

از بین تمام این توکن های وابسته به ارز فیات، GUSD با 56.7 افزایش، بزرگترین رشد خود را در 30 روز گذشته شاهد بوده است و SUSD هم با 37.7 درصد افزایش، وضعیتی مشابه دارد. 

در این بین، BUSD حدود 18.9 درصد و USDC هم 10 درصد افزایش را در یک ماه اخیر به ثبت رساندند. 3 استیبل کوینی که نسبتا شناخته شده نیستند، حجم عظیمی از عرضه را شاهد بودند. 

دلار دیفای (DUSD) اما در این بازه زمانی، رشد 257.5 درصدی را شاهد بوده است و به دنبال آن ESD نیز 129 درصد و FRAX هم 98 درصد افزایش را تجربه کردند. 

داده های Coingecko نشان می دهد از مجموع 82.9 میلیارد دلار معاملات کریپتو در سراسر جهان در روز جمعه، 49.5 درصد آن به استیبل کوین ها تعلق دارد. 

منبع: بیت کوین نیوز

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments