تحلیل تکنیکال دوج کوین، لونا کلاسیک و سولانا (3 دی 1402)

تحلیل تکنیکال دوج کوین، لونا کلاسیک و سولانا (3 دی 1402)

روز گذشته قیمت بیت کوین برای اولین بار از 3 دسامبر 2023 به زیر 40000 دلار سقوط کرد، زیرا Grayscale در 22 ژانویه بیش از 600 میلیون دلار بیت کوین را در صرافی کوین بیس به فروش رساند که مجموع آن را به بیش از 2 میلیارد دلار رساند. در همین حال، مدیران ورشکسته صرافی  FTX کل 22 میلیون سهام GBTC خود را فروختند که نزدیک به 1 میلیارد دلار ارزش داشت. بر اساس داده های CoinMarketCap، بیت کوین از قیمت 41553 دلار در 22 ژانویه به سرعت سقوط کرد و در 24 ساعت گذشته بیش از 4.3 درصد و در 30 روز گذشته 9.3 درصد کاهش یافته و به پایین ترین سطح شش هفته ای 39450 دلار رسید.

با این حال، روندهای اخیر بازار نشان می‌ دهد که تمرکز سرمایه‌ گذاران به سمت آلت‌ کوین‌ ها تغییر می‌ کند که به چشم‌ انداز مثبت کلی ارزهای دیجیتال کمک می‌ کند. از این رو در این مقاله قصد داریم به تحلیل دوج کوین، لونا کلاسیک و سولانا که 3 ارز محبوب سرمایه گذاران هستند بپردازیم و دریابیم که هدف بعدی حرکت آنها به کدام سمت است.

تحلیل دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در 21 ژانویه به 0.0905 دلار رسید. این یک منطقه مقاومت بحرانی بود و حتی با وجود اینکه ساختار بازار صعودی بود، احتمال كاهش به پایین‌ ترین سطح باز هم ممکن بود.

  • در زمان نگارش این مقاله، قیمت دوج کوین 0.07988 دلار است.
  • شاخص RSI در بازه زمانی 12 ساعته عدد 49 را نشان می دهد. این یک سیگنال اولیه برای تغییر روند است.
  • از این رو، این احتمال وجود دارد که گاوها با خرید سریع دوج کوین بتوانند فشار فروش را در ساعات آینده مهار کنند.
چارت روزانه دوج کوین

همچنین در صورت ادامه دار شدن رالی نزولی تست مجدد سطح 0.0795 دلار و به دنبال آن یک بازگشت شدید نیز یک سناریوی احتمالی است که می تواند رخ دهد.

شکست سطح اصلاحی فیبوناچی 78.6 درصد به سمت پایین نشانه قوی از ادامه دار شدن روند نزولی است. بنابراین، اگر گاوها نتوانند سطح 0.0795 دلار را حفظ کنند، دوج کوین تا سطح 0.073 دلار سقوط خواهد کرد. بنابراین، معامله گران باید احتیاط کنند.

🔰از طرف دیگر، بیت کوین نزدیک به پایین ترین محدوده شش هفته ای خود معامله می شود. این بدان معنی است که جهش قیمت ها می تواند DOGE را نیز بالاتر ببرد.

تحلیل سولانا (SOL)

سولانا به عنوان یک بازیگر برجسته در بازار ارزهای دیجیتال، اخیراً شاهد کاهش جزئی در ارزش خود بوده است. طبق آخرین بروز رسانی‌ ها، قیمت سولانا در زمان نگارش 81.90 دلار است که در عرض یک روز 7 درصد کاهش را نشان می‌ دهد. این تغییر در پویایی بازار، سیگنال واضحی از افزایش فشار فروش است. تجزیه و تحلیل نمودار فعلی نشان می دهد که این شکست جزئی می تواند منجر به سقوط بیشتر قیمت سولانا شود.

با توجه به داده های سایت CoinMarketCap، سولانا با ارزش بازار تقریباً 39 میلیارد دلار، پنجمین ارز دیجیتال بزرگ است. حجم معاملات در 24 ساعت گذشته که با افزایش 88 درصدی به 1.8 میلیارد دلار رسیده است، نشان می دهد که سرمایه گذاران بیشتری در فعالیت های معاملاتی شرکت می کنند. در هفته گذشته، قیمت سولانا بین 102 تا 87 دلار در نوسان بوده است که نشان دهنده الگوی معاملاتی رنج در یک کانال قیمت است.

چارت روزانه سولانا

در سال گذشته، سولانا به طور قابل توجهی بهتر از اتریوم عمل کرد و افزایش قابل توجه بیش از 240 درصد را به نمایش گذاشت که کاملاً در تضاد با افزایش 44 درصدی اتریوم بود. علیرغم روند نزولی فعلی بازار، این تفاوت رشد قابل توجه جذابیت سرمایه گذاری و انعطاف پذیری قوی تر سولانا را در مقایسه با اتریوم در همان دوره نشان می دهد.

بلانتز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، که به خاطر تحلیل های درست خود در توییتر معروف است، اخیراً نوسانات سولانا را تحلیل کرده است. او روند اخیر را به عنوان یک مثلث موج B تفسیر می کند که نشان دهنده یک مرحله تثبیت است. بلانتز علاقه خود را به سولانا ابراز کرد، به خصوص اگر به پایین 70 دلار سقوط کند، که نشان دهنده یک تغییر قابل توجه در بازار است.

توییت بلانتز

از زمانی که در 26 دسامبر 2023 به 126 دلار رسید، قیمت SOL به طور پیوسته کاهش یافته است. هر دو تحلیل روزانه و هفتگی سیگنال‌های نزولی را نشان می‌دهند که با سقوط فعلی همسو هستند. قابل ذکر است که قیمت سولانا اخیراً خط روندی نزدیک به 100 روز حفظ شده بود را شکسته است.

اگر این سیر نزولی ادامه یابد، پیش‌بینی‌ ها نشان می‌ دهد که قیمت سولانا می‌تواند 20 درصد دیگر کاهش یابد و به طور بالقوه به سطح حمایتی در محدوده 70 تا 72 دلار برسد. با این حال، بازگشت به خط روند حمایتی مثلث می تواند این روند نزولی را متوقف کند و افزایش سرمایه گذاری در سولانا منجر به افزایش 30 درصدی آن شود و آن را به سمت سطح مقاومت 115 دلاری سوق دهد.

تحلیل لونا کلاسیک 

کاهش قیمت لونا کلاسیک ممکن است در 0.0000842 دلار حمایت مناسب پیدا کند. حجم معاملات روزانه در سکه LUNC 60.7 میلیون دلار است که نشان دهنده کاهش 117 درصدی است.

چارت روزانه لونا کلاسیک

در نتیجه، قیمت LUNC امروز 9 درصد کاهش یافته است و از الگوی پرچم 78.2 درصدی فیبوناچی خارج شده است. از دست دادن این سطح نشان دهنده این است که خریداران کنترل خود را بر این دارایی از دست می دهند و همزمان فروشندگان سلطه خود را حفظ می کنند.

اگر قیمت لونا کلاسیک برای طولانی مدت زیر 0.0001 دلار را معامله شود، ممکن است قیمت تا 0.0000842 دلار سقوط کند. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین
حسین
3 ماه قبل

خرید سولانا با قیمت ارزان میتونه سرمایه گذاری کوتاه مدت خوبی باشه..

امیرعلی
امیرعلی
3 ماه قبل

دوج کوین خیلی افزایش پیدا میکنه به نظرم

غریبع
غریبع
3 ماه قبل

اصطلاح سطح حمایتی به چه معنیه؟

محسن
محسن
پاسخ به  غریبع
3 ماه قبل

سرچ کنی میفهمی

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

بنظرتون افت قیمت سولونا تا کی ادامه داره؟