معرفی ارز کادنا

ارز کادنا چیست؟ | بررسی ویژگی ها و نحوه عملکرد توکن KDA

اغلب اوقات، کسب‌ وکارهایی که می‌خواهند بلاک چین را در سیستم خود ادغام کنند با مشکلاتی مانند فقدان قابلیت همکاری، عدم مقیاس‌پذیری بدون ذکر مشکل مصرف انرژی بلاک‌ چین و عدم عملکرد در صنایع مختلف مواجه می‌شوند. Kadena یک اکوسیستم بلاک چین درجه یک سازمانی است که با ارائه یک زبان برنامه نویسی قرارداد هوشمند جدید به کاربران خود و همچنین مجموعه ای از ابزارهای توسعه که به کاربران امکان می دهد در یک شبکه بلاک چینی که قابلیت همکاری و مقیاس پذیری دارد، تراکنش داشته باشند. از این رو در این مقاله به معرفی ارز کادنا می پردازیم و سایر ویژگی های آن را برای سرمایه گذاری بررسی خواهیم کرد. 

ارز کادنا چیست؟

کادنا یک پلتفرم بلاک چین عمومی است که بر روی یک معماری بلاک چین چند زنجیره ای متشکل از پروتکل اجماع کار موازی اجرا می شود که برای افزایش مقیاس پذیری آن با اضافه شدن زنجیره های بیشتر طراحی شده است. هر زنجیره در معماری Kadena از پروتکل اجماع بلاک چین ایمن بیت‌ کوین پیروی می‌کند، با این حال، هر یک به هم متصل می‌شوند تا زنجیره‌های متعددی را تشکیل دهند و در نتیجه توان عملیاتی را افزایش دهند. این باعث می شود اکوسیستم بلاک چین ارز کادنا یکی از سریع ترین، امن ترین و مقیاس پذیرترین پلتفرم های بلاک چین باشد.

مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) یک پروتکل امنیتی است که از قدرت محاسباتی برای دستیابی به اجماع توزیع شده بر روی داده ها و اعتبار تراکنش استفاده می کند. معماری کادنا به هر زنجیره اجازه می دهد تا از طریق قراردادهای هوشمند ساخته شده با زبان برنامه نویسی اختصاصی Kadena به نام Pact با دیگری ارتباط برقرار کند. بنابراین، ساختار بلاک چین چند زنجیره ای ارز کادنا همه کاره است و خود را با موارد استفاده مختلف مانند توکن سازی، تراکنش های عمومی و خصوصی و قابلیت همکاری متقابل زنجیره ای وفق می دهد.

با این حال، این موضوع با مشکلات مقیاس‌ پذیری همراه است که بهترین آنها توسط بیت‌ کوین و اتریوم دیده می‌شود، که هر دو تراکنش‌های گران‌ تری دارند و در مقایسه با بلاک‌ چین‌های جدید کند هستند.

هدف از راه اندازی ارز کادنا ارائه راه‌ حل‌های بلاک چین برای شرکت‌ها و کارآفرینان، تامین امنیت بیت‌ کوین، هزینه‌های گاز تقریباً رایگان و توان عملیاتی بالا است. 

چشم انداز راه اندازی کادنا

چشم انداز راه اندازی کادنا

دیدگاه اصلی کادنا بر این واقعیت استوار است که پذیرش بلاک چین به ظرفیت آن برای حل محدودیت‌های فنی فعلی، به‌ ویژه در میان مشاغل در سراسر جهان، بستگی دارد. در حالی که فناوری بلاک چین امیدوارکننده است، بنیانگذاران Kadena معتقدند که کل اکوسیستم آن باید دوباره تصور شود و دوباره طراحی شود تا برای شرکت ها کار کند.

هدف Kadena بهبود سرعت، مقیاس پذیری و کارایی انرژی بلاک چین است تا پذیرش بلاک چین را به ویژه در بین مشاغل در صنایع مختلف افزایش دهد.

کادنا در سال 2016 توسط استوارت پوپجوی (یکی از افرادی که به ایجاد JPMorgan کمک کرد) و ویل مارتینو که برای عضویت در کمیته راهبری ارزهای دیجیتال SEC به کار گرفته شد راه اندازی شد.

پلتفرم کادنا چگونه کار می کند؟

کادنا به عنوان یک زیرساخت غیرمتمرکز برای توسعه بلاک چین عمل می کند. این دارای یک بلاک چین عمومی است که با چندین زنجیره قابل همکاری است که هر کدام به یک پروتکل بلاک چین عمومی لایه 1 به نام Chainweb ارجاع می دهند. به لطف Chainweb، Kadena قادر به افزایش توان عملیاتی و مقیاس‌پذیری در عین حفظ امنیت و یکپارچگی داده‌ها در تمامی زنجیره‌ها است.

Kadena همچنین دارای یک زبان برنامه نویسی قرارداد هوشمند قابل خواندن توسط انسان به نام Pact است که برای تسهیل توسعه و استقرار قراردادهای هوشمند برای مشاغل طراحی شده است. Pact به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که قراردادهایی ایجاد کنند که هم قابل همکاری و هم مقیاس پذیر باشند. زبان برنامه نویسی Pact دارای قابلیت های امنیتی برتر مانند قابلیت ارتقاء قرارداد، تشخیص اشکال و مجوز قوی و کنترل دسترسی است.

این پلتفرم دارای یک توکن بومی به نام KDA است که برای پرداخت هزینه منابع محاسباتی در زنجیره عمومی Kadena استفاده می شود. مشابه ETH در پلتفرم اتریوم، KDA برای جبران خسارت استخراج‌ کنندگان در اکوسیستم Kadena و همچنین پرداخت هزینه تراکنش در شبکه Kadena استفاده می‌شود. توسعه دهندگان همچنین از KDA برای پرداخت هزینه اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می کنند و کاربران مجاز هستند حداقل 1000 توکن KDA را برای پاداش های غیرفعال در صرافی CoinMetro به اشتراک بگذارند.

ارز کادنا با 20 زنجیره در اکوسیستم خود، به 480000 تراکنش در هر ثانیه دست یافته است. این یکی از بالاترین سطوح تراکنش ثبت شده در شبکه بلاک چین است.

تیم توسعه دهنده ارز کادنا چه کسانی هستند؟

تیم توسعه دهنده ارز کادنا چه کسانی هستند؟

حتی در فضایی مملو از ذهن های درخشان، کادنا تیمی از متخصصان را گرد هم آورده است که به سادگی می توانند شگفت زده شوند.

این پروژه توسط استوارت پوپجی و ویل مارتینو، که به ترتیب رهبری گروه بلاک چین JPMorgan و کمیته راهبری ارزهای دیجیتال SEC را بر عهده داشتند، تأسیس شد.

آنها با هم اولین بلاک چین جی پی مورگان را ساختند که اکنون به عنوان کوین JPM شناخته می شود و در نهایت به راه اندازی Kadena پرداختند.

این پروژه همچنین دارای اعضایی است که در مایکروسافت، گوگل و دیزنی کار می کردند. مهمتر از همه، تیم آنها شامل دکتر استوارت هابر، مخترع بلاک چین است که مطالعاتش چندین بار در خود کتاب سفید بیت کوین ذکر شده است.

در حالی که تخصص محض موجود در تیم در حال حاضر یک مورد صعودی را برای پروتکل ارائه می دهد، تخصص ویل مارتینو یکی از بنیانگذاران در SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) بسیار مهم است.

با توجه به اینکه SEC مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را افزایش داده است، دانستن نحوه کار با آنها ممکن است مهمترین عامل در تضمین آینده پروژه باشد.

چه چیزی ارز کادنا را منحصر به فرد می کند؟

چه چیزی ارز کادنا را منحصر به فرد می کند؟

برخی از ویژگی هایی که ارز کادنا و عملکرد توکن KDA را منحصر به فرد کرده است عبارت است از:

زبان برنامه نویسی Pact

نکته اصلی معامله Kadena این واقعیت است که برنامه نویسی بلاک چین را به خصوص با زبان برنامه نویسی Pact خود ساده کرده است.

به گفته کادنا، پکت یک زبان برنامه نویسی نسل بعدی است که حتی برای غیر توسعه دهندگان نیز قابل خواندن و درک است. همچنین به عنوان یک زبان برنامه نویسی بسیار امن معرفی می شود زیرا دارای ویژگی های کاهش خطا برای اطمینان از امکان سنجی برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده با کد آن است.

انعطاف پذیری

به غیر از Pact، یکی دیگر از ویژگی هایی که Kadena را متمایز می کند، انعطاف پذیری آن است. اکوسیستم Kadena دارای یک بلاک چین انعطاف پذیر است که می تواند بین نام حساب ها و کلیدها تفاوت قائل شود. در اکثر شبکه های بلاک چین، کلیدهای خصوصی شما از هویت حساب شما جدا نیستند. با این حال، Kadena به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که این دو را از هم جدا کند و در نتیجه کاربران را قادر می‌سازد تا از کیف پول‌های چند امضایی بدون هیچ پیچیدگی استفاده کنند.

پشتیبانی NFT

با ادامه افزایش محبوبیت توکن های غیر مثلی (NFT)، کادنا نیز با توجه به ظرفیتش برای پشتیبانی از این توکن ها در حال افزایش است. با استفاده از پکت، بلاک چین کادنا را می توان برای ایجاد NFT هایی که از هر مورد قابل تصوری پشتیبانی می کند استفاده کرد. علاوه بر این، این پلتفرم می‌تواند USD برای ایجاد NFT‌های کسری و همچنین سریالی باشد که از نقدینگی غیر قطعی برای dApp هایی پشتیبانی می‌کند که مشوق‌ها و جریان‌های نقدی منحصربه‌ فردی ایجاد می‌کنند. همچنین، به لطف توان عملیاتی بالاتر Kadena، تجارت و مبادله NFT ها و سایر دارایی های دیجیتال یک فرآیند آسان و مقرون به صرفه است.

کارمزد تراکنش صفر

یکی دیگر از ویژگی هایی که Kadena را از دیگر بلاک چین ها منحصر به فرد میکند، ظرفیت آن برای تراکنش های بدون کارمزد است. توکن‌ها در Kadena با استفاده از یک راستی‌ آزمایی ساده در زنجیره‌ها جابه‌جا می‌شوند، بنابراین کارمزد تراکنش‌ها به سطح ناچیز محدود می‌شود. در حالی که مصرف کنندگان یک کارمزد تراکنش حاشیه ای دریافت می کنند، Kadena اولین مدل کارمزد گاز صفر در نوع خود را به مشاغلی که به دنبال توسعه dApps هستند معرفی می کند. این به توسعه دهندگان dApp این امکان را می دهد که هزینه تراکنش های صفر را در دی اپ های خود نیز دریافت کنند.

معماری شارد

علاوه بر کارمزد تراکنش های صفر، Kadena از معماری مشترکی استفاده می کند که به توسعه دهندگان ظرفیت ذخیره سازی تقریباً نامحدودی برای dApp هایشان می دهد. در توسعه بلاک چین، به اشتراک گذاری فرآیندی است که داده ها را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند تا بتوان به راحتی در اندازه های کوچکتر قابل مدیریت ذخیره و به آنها دسترسی داشت. سپس داده‌های شکسته‌ شده در مکان‌های مختلف ذخیره می‌شوند و در نتیجه امکان تأیید سریع‌تر داده‌ها را فراهم می‌ کنند.

در طول سال‌ها، شبکه‌های بلاک چین برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد کاربران به تکامل خود ادامه داده‌اند.

معماری شارد کادنا تضمین می کند که توسعه دهندگان تمام منابع مورد نیاز خود را برای ایجاد dApp های با کارایی بالا بدون نگرانی در مورد ظرفیت ذخیره سازی یا توان عملیاتی در اختیار دارند. Sharding در Kadena همچنین به dApps ساخته شده بر اساس قابلیت ارتقاء اکوسیستم آن می دهد.

کیف پول های ارز کادنا چیست؟

کیف پول های ارز کادنا چیست؟

انتقال KDA خود به کیف پول خصوصی خود می تواند کنترل کامل و دسترسی بی قید و شرط به توکن های خود را به شما بدهد و همچنین کمی امنیت اضافی را نیز فراهم می کند. به همین دلیل است که سرمایه‌ گذاران بلندمدت اغلب تصمیم می‌گیرند که توکن‌های خود را ذخیره و نگهداری کنند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری، مانند Chainweaver خود Kadena و Zelcore، می‌توانند بر روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما دانلود شوند و معمولاً رایگان و آسان برای استفاده هستند. گزینه دیگر کیف پول سخت افزاری مانند ، ترزور و لجر است که حتی از امنیت بیشتری برخوردار هستند، البته هزینه بیشتری نیز دارند. همچنین  قبل از انتقال توکن های خود اطمینان حاصل کنید که کیف پول انتخابی شما از KDA پشتیبانی می کند.

توکن KDA را از کدام صرافی ها بخریم؟

KDA در تعدادی از صرافی‌های رمزنگاری فهرست شده است، برخلاف سایر ارزهای دیجیتال اصلی، نمی‌توان آن را مستقیماً با پول فیات خریداری کرد. با این حال، شما همچنان می توانید به راحتی این سکه را با خرید بیت کوین، ETH، USDT، BNB از هر صرافی بزرگ خریداری کنید و سپس به صرافی که پیشنهاد معامله این سکه را می دهد انتقال دهید. 

برخی از صرافی هایی که خرید و فروش توکن KDA را پشتیبانی می کنند عبارت است از:

🎰 صرافی بایننس 

🎰 صرافی کوکوین 

🎰 صرافی گیت

🎰 صرافی کوینکس

🎰 صرافی هات بیت

آیا سرمایه گذاری در ارز کادنا سودآور است؟

آیا سرمایه گذاری در ارز کادنا سودآور است؟

شما باید خودتان این تصمیم را بگیرید، اما اطلاعات ارائه شده در اینجا باید کمک کند. مانند بیت کوین، حداکثر عرضه KDA ثابتی وجود دارد که می تواند توکن را به یک ذخیره بلندمدت ارزش تبدیل کند.

کادنا برای پرداخت هزینه های تراکنش مورد نیاز است، به این معنی که با رشد اکوسیستم و پایگاه کاربری آن، افزایش تعداد تراکنش ها در شبکه می تواند به معنای افزایش تقاضا برای KDA و به طور بالقوه افزایش قیمت آن باشد.

کارایی Kadena و سهولت ساخت بر روی آن می تواند آن را به بستری جذاب برای طیف وسیعی از dApp ها تبدیل کند و این پروتکل قادر است از انواع موارد استفاده رایج از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و پرداخت ها پشتیبانی کند. اینها موارد بسیار مهمی هستند و مقیاس پذیری Kadena آن را در موقعیت خوبی برای استفاده از محبوبیت خود و حمایت از این بخش ها در مقیاس جهانی قرار می دهد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments