بازی های برتر

3 بازی برای کسب درآمد که برای رشدهای انفجاری به اتریوم نیاز ندارند

اکنون که پروژه‌های مختلف از بلاک‌چین‌های رقیب اتریوم و پل‌های زنجیره‌ای متقاطع برای دور مارندن از هزینه‌های بالا استفاده می‌کنند، بازی‌های «بازی برای کسب درآمد» در حال افزایش هستند. در این مقاله تعدادی از آنها که می توانند در سال 2022 بدرخشند را معرفی میکنیم.

ظهور بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین (P2E) یکی از داستان‌های پیشرو در سال 2021 بود، زیرا بازی‌هایی مانند Axie Infinity محبوبیت زیادی پیدا کردند و بازیکنان متوجه شدند که می‌توانند درآمدهای قابل توجهی داشته باشند و در عین حال سرگرم شوند.

تعداد بازی های هفتگی در هر بلاک چین
تعداد بازی های هفتگی در هر بلاک چین

طبق داده‌های Footprint Analytics، شبکه اتریوم از نظر تعداد بازی‌های راه‌اندازی شده روی زنجیره همچنان پیشتاز باقی می‌ماند، اما هزینه‌های بالا و ازدحام شبکه، تعداد فزاینده‌ای از بازیکنان را به بلاکچین های لایه ۲، زنجیره متقابل، و پل ها سوق داده است. این یعنی پشتیبانی از شبکه‌ها و بلاک چین‌های رقیب که تراکنش‌های کم‌هزینه‌تری را ارائه می‌کنند.

در ادامه نگاهی به چند شبکه بلاک چین غیر اتریوم می اندازیم که با بازی های P2E که بیشترین تعداد کاربران را به خود جذب می کنند، مورد توجه قرار گرفته اند.

بازی دیفای کینگدومز در هارمونی

طبق داده‌های Footprint Analytics، فعال‌ترین شبکه بلاک چین از نظر حجم روزانه، هارمونی است، پروتکلی که از اشتراک‌گذاری حالت تصادفی برای کمک به مقیاس شبکه و تسهیل ایجاد و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند.

حجم روزانه فعالیت بازی ها در بلاکچین های مختلف
حجم روزانه فعالیت بازی ها در بلاکچین های مختلف

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، شبکه هارمونی به طور متوسط ​​روزانه 22.26 میلیون دلار تراکنش را در مقایسه با 14 میلیون دلاری که در زنجیره جانبی Ronin ، که خانه بازی اکسی اینفینیتی است، انجام می شود، پردازش می کند.

محبوب ترین بازی هارمونی DeFi Kingdoms است، پروژه ای که دنیای مالی غیرمتمرکز (DeFi) را با بازی P2E و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) ترکیب می کند تا یک تجربه بازی منحصر به فرد را ارائه دهد.

مشابه تسلط Axie Infinity بر روی زنجیره رونین، DeFi Kingdoms در حال حاضر گزینه اصلی بازی در هارمونی است، اما توانایی پروتکل برای رسیدگی به تقاضای بالایی که بازی در شبکه قرار می دهد می تواند به جذب پروژه های دیگر در آینده کمک کند.

بازی پگاکسی در شبکه پالی گان

Polygon یکی دیگر از گزینه های پیشرو برای طرفداران بازی های P2E است و راه حل مقیاس بندی لایه 2 برای اتریوم در حال حاضر به طور متوسط ​​10.35 میلیون دلار حجم روزانه را برای جامعه بازی خود پردازش می کند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط DappRadar، محبوب‌ترین بازی در شبکه پالی گان Pegaxy است، یک بازی مسابقه‌ای اسب‌سواری رایگان که در آن کاربران موجودات اسطوره‌ای به نام Pega را وارد مسابقات بازیکن در مقابل بازیکن می‌کنند تا برای شانس برنده شدن به رقابت بپردازند و پاداش های پولی دریافت کنند.

آمار کاربران بازی پگاکسی
آمار کاربران بازی پگاکسی

برخی از بازی‌های محبوب دیگر در شبکه پالی گان عبارتند از: بازی NFT متمرکز بر دیفای Aavegotchi، Arc8 Gamee و Revv Racing.

بازی های زنجیره هوشمند بایننس

پس از فعالیت های بازی در پالی گان، زنجیره هوشمند بایننس (BSC) در رتبه بعدی قرار دارد که در حال حاضر حجم معاملات روزانه 7.26 میلیون دلاری در جامعه بازی خود دارد.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط DappRadar، محبوب ترین بازی های BSC شامل Elfin Kingdom، Bomb Crypto، Metaverse Miner، Alien Worlds و Mobox: NFT Farmer است.

5 بازی برتر اسمارت چین
5 بازی برتر اسمارت چین از نظر حجم فعالیت

بازی Mobox: NFT Farmer یکی از بازی‌هایی است که ممکن است به زودی شاهد جهش قابل توجهی در پوشش و تقاضا باشد زیرا جدیدترین داده‌هایی که در میانگین‌های تحلیلی لحاظ نشده است نشان می‌دهد که حجم معاملات در بازی از 439500 دلار در 7 فوریه به 47.16 میلیون دلار در 8 فوریه افزایش یافته است. 

شبکه‌های رو به رشد و بازی‌های دارای رتبه برتر توسط کاربران

حجم فعالیت های بازی در سایر شبکه های بلاک چین محبوب پس از احتساب اتریوم، پالی گان، بایننس اسمارت چین و هارمونی کاهش قابل توجهی دارد، اما چندین شبکه وجود دارند که به دنبال جلب توجه هستند.

الگورند و سولانا دو تا از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین‌ها هستند که در حال حاضر هر کدام به‌ترتیب به‌طور میانگین 138,095 دلار و 98,099 دلار حجم دارند.

همچنین شایان ذکر است که با وجود اینکه شبکه فقط میانگین حجم فعلی روزانه 38424 دلار را پردازش می کند، داده های Footprint Analytics نشان می دهد که Wax دومین جامعه بزرگ گیمرها را دارد و از نظر تعداد بازی های راه اندازی شده در رتبه پنجم قرار دارد.

سهم گیمر ها از مارکت
سهم گیمر ها از مارکت

وقتی صحبت از بازی‌هایی می‌شود که گیمرها بدون توجه به اینکه در کدام شبکه هستند، بالاترین امتیاز را به آنها می‌دهند، بازی کارتی Splinterlands مبتنی بر شبکه Hive به‌طور مداوم در این زمینه بهتر عمل می‌کند و بعد از آن Farmers World مبتنی بر شبکه وکس و Upland مبتنی بر ایاس قرار دارند. 

بهترین بازی ها از نظر رتبه کاربران
بهترین بازی ها از نظر رتبه کاربران

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments