علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست؟ آیا این رالی صعودی پایدار است یا خیر؟

داده ها حاکی از آن است که بیت کوین بالاخره در حال کف سازی است، اما آیا زمان خرید فرا رسیده است؟

از مارس 2022، معامله گران و به اصطلاح تحلیلگران تغییر سیاست یا چرخش را از سوی فدرال رزرو ایالات متحده پیش بینی کرده اند.

ظاهراً، چنین حرکتی ثابت می‌کند که اعلام داده های فدرال رزرو به فراموشی سپرده می‌شود و ارزش دلار را بیشتر کاهش می‌دهد و بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره آینده جهان و ذخیره نهایی ارزش در نظر می‌گیرد.

خوب، در 2 نوامبر، فدرال رزرو نرخ بهره را تا 0.75 درصد افزایش داد و سهام و قیمت ارزهای دیجیتال مثل همیشه افزایش یافتند.

اما این بار یک پیچ و خم هایی به وجود آمد. قبل از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، چند نشست تایید نشده وجود داشت که نشان می داد فدرال رزرو و کاخ سفید در حال بررسی یک “محور سیاست” هستند.

بر اساس نظرات منتشر شده توسط FOMC و در جریان مطبوعاتی جروم پاول، او تاکید کرد که فدرال رزرو از نحوه تاثیرگذاری سیاست ها بر بازارها آگاه است و بر آن نظارت دارد و کاهش سرعت افزایش نرخ بهره تایید شده است.

فدرال رزرو اعلام کرد:

به منظور دستیابی به یک سیاست پولی که به اندازه کافی محدود کننده باشد تا تورم را در طول زمان به 2 درصد برگرداند. کمیته در تعیین سرعت افزایش‌های آتی در محدوده هدف، تشدید انباشته سیاست پولی، تاخیر هایی که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می‌گذارد را در نظر می‌گیرد.

به نظر می‌رسید که بازار کریپتو بدون درنگ و مدت کوتاهی پس از ارائه نظرات زنده پاول، بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها و سهام‌ها سودهای کوتاه تک رقمی خود را پس گرفتند.

شوک در اینجا این نیست که قیمت بیت کوین قبل از جلسه FOMC کاهش یافت، پس از اعلام افزایش تخمینی افزایش یافت و سپس قبل از بسته شدن بازار سهام عقب نشینی کرد. این قابل انتظار است و تعجب نمی کنیم اگر بیت کوین به سطح پایین 21000 دلار بازگردد زیرا به نظر می رسد 20000 دلار به عنوان پشتیبانی تثبیت شده است.

چیزی که مایه تعجب است این است که زبان چرخشی یعنی تغییر در احساسات است و بازارها بر این اساس واکنش نشان ندادند. بگذارید این درسی باشد برای خرید در کف.

به نظر من، تجارت FOMC، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و افزایش نرخ راه حلی موثر نیست. مطمئناً، اگر یک تریدر روزانه هستید، سود های خوبی برای بهره مندی از این حرکات 2٪ یا 4٪ دارید یا یک معامله گر حرفه ای با تجربه و ماهر هستید، می توانید آن ها را دنبال کنید. اما، همانطور که در نمودار زیر از Jarvis Labs نشان داده شده است، جلسه FOMC و تعیین نرخ تورم واقعاً می تواند تجارت معامله گران را کاهش دهد.

نوسانات قیمت بیت کوین قبل و بعد از رویدادهای FOMC.

من فکر می کنم که اگر انگیزه شما طولانی بودن روی بیت کوین و افزایش پشته باشد، حرکت قیمت از بیت کوین در بازه زمانی کمتر از روز بی ربط است. بنابراین، به جای تمرکز بر روی رویدادهای خرد مانند چگونگی ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، سیاستی که تا زمانی که تورم به هدف 2 درصد کاهش پیدا کند، مصمم است، به معیارهای دیگری که ساختار بازار فعلی و عملکرد پیش بینی شده بیت کوین را ارزیابی می کنند، نگاه کنیم.

اگر انگیزه شما باز کردن معاملات لانگ (LONG) روی بیت کوین باشد، حرکت قیمت آن در بازه زمانی کمتر از روزانه بی ربط است. بنابراین، به جای تمرکز بر روی رویدادهای خرد مانند چگونگی ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، سیاستی که تا زمانی که تورم به هدف 2 درصد کاهش پیدا کند، مصمم است، به معیارهای دیگری که ساختار بازار فعلی و عملکرد پیش بینی شده بیت کوین را ارزیابی می کنند، نگاه کنید.

داده های زنجیره ای نشان می دهد که زمان انباشت فرا رسیده است

در 1 نوامبر، چارلز ادواردز، بنیانگذار سرمایه‌ گذاری Capriole، معیار جدیدی به نام معیار Yardstick بیت کوین را معرفی کرد. به گفته ادواردز، این شاخص «ارزش بازار بیت کوین / نرخ هش، (تقسیم بر) میانگین 2 ساله» را می‌گیرد تا اساساً «نسبت انرژی انجام شده برای ایمن سازی شبکه بیت‌کوین را در رابطه با قیمت» در نظر بگیرد.

شاخص Yardstick بیت کوین

ادواردز توضیح می دهد که “نوسانات کمتر = بیت کوین ارزان تر = ارزش بهتر” و به نظر او:

امروز ما شاهد ارزش‌ گذاری‌هایی هستیم که از زمانی که بیت‌کوین ۴ تا ۶ هزار دلار بوده است، بی‌سابقه است.

مشابه گزارش اخیر گلاسنود، ادواردز همچنین معتقد است که دارندگان بلندمدت قبلا تسلیم شده اند. ادواردز پس از استناد به نمودار زیر گفت:

سود و زیان خالص محقق نشده (NUPL) در حال کاهش در صاحبان بلندمدت است. ما وارد منطقه تسلیم (قرمز) شده ایم که در گذشته فقط هر 4 سال یک بار دیده می شد.

همانطور که در بروز رسانی داده های زنجیره‌ای بیت‌ کوین در هفته گذشته بحث شد، معیارهای چندگانه روی زنجیره در پایین‌ترین حد خود در چند سال اخیر قرار دارند و سوابق کافی وجود دارد که نشان دهد سودهای صعودی در حال حاضر بسیار بیشتر از پتانسیل نزولی است.

آیا اندیکاتور MACD بیت کوین صعودی شد؟

معیار دیگری که باعث ایجاد سر و صدا در محافل معامله‌گران می‌شود، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) است. در طول هفته، معامله‌گران متعددی به این اندیکاتور اشاره کردند و به همگرایی بین خط سیگنال و MACD و سبز شدن هیستوگرام در بازه زمانی هفتگی اشاره کردند که نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای است مبنی بر اینکه بیت‌کوین در مراحل پایانی قرار دارد.

نمودار MACD هفتگی بیت کوین

در حالی که این اندیکاتور به‌عنوان سیگنال خالص به‌صورت مجزا تفسیر نمی‌شود، تقاطع‌ها در بازه زمانی هفتگی و ماهانه، همراه با چرخش هیستوگرام از قرمز به سبز، معمولاً با افزایش پیوسته در حرکت صعودی همراه بوده‌اند.

توییت

در حالی که داده‌ها نمی‌توانند تأیید کنند که آیا این قیمت واقعاً کف بازار است یا خیر، مقایسه نوسانات فعلی با چرخه‌های قبلی بازار و عملکرد قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که این رمز ارز در محدوده فعلی آن کمتر از ارزش‌گذاری شده است.

قیمت بیت کوین ممکن است در حال کف سازی باشد، اما این احتمال فشار فروش مربوط به ارزهای دیجیتال و بازار سهام را رد نمی کند که می تواند یک کندل سریع را به پایین ترین حد سالانه برساند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments