بروکر فارکس اینوسلو | Inveslo کلاهبرداری است یا قانونی؟

بروکر فارکس اینوسلو | Inveslo کلاهبرداری است یا قانونی؟

اینوسلو یک کارگزار فارکس است که به تازگی راه اندازی شده و توسط دو کارمند سابق FXTM تاسیس شده است و عمدتاً سرمایه گذارانی از آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آمریکای لاتین را هدف قرار می دهد. این بروکر ظاهراً در قزاقستان مستقر است و معاملات فارکس، CFD ها بر روی شاخص ها، کالاها، فلزات گرانبها و ارزهای دیجیتال را در متاتریدر 4 ارائه می دهد. بنابراین، قبل از سرمایه گذاری در بروکر فارکس اینوسلو (Inveslo) چه چیز دیگری باید بدانید؟

اینوسلو چیست؟

Inveslo یک کارگزار فارکس نسبتاً جدید است که در سال 2021 در قزاقستان راه اندازی شد. این کارگزار توسط تنظیم کننده مالی قزاقستان تنظیم می شود، اما همچنان اهرم بسیار بالایی را ارائه می دهد و توانایی تامین مالی حساب های تجاری با ارزهای دیجیتال را دارد.

یکی از مواردی که در Inveslo متمایز می شود این است که کارگزار علاوه بر اینکه در کشور خود تنظیم می شود، عضو کمیسیون مالی (FinCom) نیز می باشد. این بدان معناست که مشتریان Inveslo تحت پوشش نوعی بیمه هستند که خسارت تا سقف 20000 یورو در هر مورد را برای شرایطی که با کارگزار اختلاف وجود دارد پوشش می دهد. گزارش‌های اختلاف را می‌توان مستقیماً در FinCom ثبت کرد، اما معامله‌گران باید توجه داشته باشند که ضرر هایی که در نتیجه اقدامات خود معامله‌گر ایجاد می‌شوند پوشش داده نمی‌شوند.

از نظر ابزارهای معاملاتی ارائه شده، بروکر فارکس اینوسلو با تقریباً 60 جفت ارز فارکس، 20 جفت ارز دیجیتال، و همچنین تعداد انگشت شماری شاخص سهام و کالا، نسبتاً متوسط است. همه دارایی‌ها به‌عنوان قراردادهای متفاوت (CFD) معامله می‌شوند.

تمامی ابزارهای ارائه شده توسط اینوسلو در پلتفرم متاتریدر 4 (MT4) معامله می شوند که تنها پلتفرم معاملاتی ارائه شده توسط این کارگزار است. مثل همیشه، مشتریان می توانند بین استفاده از نسخه قابل دانلود MT4 برای رایانه یا استفاده از نسخه مبتنی بر وب همان پلتفرم در هر نوع رایانه ای، انتخاب کنند.

🔺بهترین بروکر های فارکس کدامند؟🔺

قبل از ثبت نام به عنوان یک مشتری جدید در Inveslo، لازم است یک نوع حساب برای معامله در این بروکر انتخاب کنید. برای این کار، Inveslo علاوه بر یک حساب آزمایشی یا دمو، چهار انتخاب دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند:

🔸حساب استاندارد STP، با حداقل سپرده 100 دلاری، اسپرد از 2.1 پیپ و بدون کارمزد

🔸حساب ECN-Commission Free، با حداقل سپرده 250 دلاری، اسپرد از 1.9 پیپ و بدون کارمزد

🔸حساب ECN، با حداقل سپرده 500 دلاری، اسپرد از 0.1 پیپ و کارمزد 3 دلار در هر لات و هر روند

🔸حساب پریمیوم اینوسلو، با حداقل سپرده 20000 دلاری، اسپرد از 0.3 پیپ و بدون کارمزد

همانطور که از مشخصات حساب بالا مشاهده می شود، حساب Premium تقریباً برای معامله گران حرفه ای است. با این حال، از سه نوع حساب دیگر، همگی کاربران بر اساس توانایی های خود می توانند استفاده کنند. 

همچنین تفاوتی که در انواع حساب ها وجود دارد این است که سه مورد اول اهرم تا 1:2000 را مجاز می کنند، در حالی که حساب Premium اهرم را به 1:200 محدود می کند.

طبق معمول، کسانی که با مبالغ بالا معامله می کنند باید حساب ECN را انتخاب کنند، در حالی که معامله گران جدیدتر و کسانی که حساب های کوچکتر دارند باید حساب های استاندارد STP یا ECN-Commission Free را انتخاب کنند.

همانطور که می دانید، حساب‌های تجاری را می‌توان با ارز دیجیتال، ویزا، مستر کارت یا انتقال بانکی محلی یا بین‌ المللی تامین کرد. ارز پذیرفته شده تامین مالی USD است و هر دو سپرده و برداشت با تمام روش های تامین مالی توسط کارگزار به صورت رایگان پذیرفته می شود.

♦️معرفی بروکر آلپاری جهت انجام معاملات فارکس و باینری آپشن♦️

اینوسلو کلاهبرداری است یا قانونی؟

این بروکر، معتبر نیست. کارگزار ظاهراً به عنوان یک ارائه دهنده خدمات مالی در وزارت اقتصاد جمهوری قزاقستان ثبت شده است. ثبت نام رسمی برابر با مجوز قانونی نیست و علاوه بر این، قزاقستان مطمئناً بازار فارکس توسعه یافته ای ندارد. چرا در عوض به برخی از محبوب ترین کارگزاران فارکس در روسیه نگاهی نمی اندازیم؟

ما حتی نتوانستیم یک ثبت آنلاین از ارائه دهندگان خدمات مالی ثبت شده در وزارت اقتصاد قزاقستان پیدا کنیم، بنابراین هیچ راهی برای اطمینان از اینکه بروکر فارکس اینوسلو واقعاً در آن ثبت شده است وجود ندارد.

علاوه بر این، ما معتقدیم که تنها تنظیم کننده رسمی مالی در قزاقستان بانک ملی است. در هر صورت، بازار فارکس در این کشور در آسیای مرکزی هنوز در مراحل ابتدایی خود است و معامله گران محلی می توانند آزادانه از میان کارگزاران، که توسط تنظیم کننده های مالی معروف مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) تنظیم می شود، انتخاب کنند. اداره خدمات مالی دبی (DFSA)، که قطعاً گزینه بهتری نسبت به کارگزاران قزاقستانی مانند Inveslo هستند.

بنابراین، علیرغم اینکه اینوسلو توسط برخی از کارمندان سابق FXTM که در صنعت شناخته شده هستند، تاسیس شده است، اما هنوز نظارتی بر آن وجود ندارد، و ما نمی توانیم معامله با آن را توصیه کنیم. کارگزارانی که به درستی تنظیم نشده اند یا اصلاً مجوزی ندارند، نسبت به نحوه رسیدگی به وجوه مشتریان خود پاسخگو نیستند و هیچ تضمینی برای مشتریان خود ارائه نمی دهند.

🔺البته لازم به ذکر است که این بروکر هنوز پلتفرم جوانی است و برای جذب مشتری فعلا به صورت دقیق و در بهترین حالت فعالیت دارد. چرا که ما برای تست به پشتیبانی آن با زبان فارسی پیام ارسال کردیم و در کمترین زمان ممکن پاسخگو بودند.

آیا می توانم با بروکر Inveslo سود کنم؟

به خودتان بستگی دارد. اگر مهارت دارید می توانید از هر کارگزاری سود خوبی دریافت کنید. اما در نظر داشته باشید که بروکر فارکس اینوسلو توسط یک موسسه مالی معتبر تایید نشده است، بنابراین، بهتر است از کارگزاران معتبر و دارای مجوز مانند کارگزاران مجاز برای فعالیت در اتحادیه اروپا استفاده کنید.

Inveslo از چه پلتفرمی استفاده می کند؟

سایت Inveslo معاملات را در متاتریدر 4 (MT4) ارائه می دهد، اگرچه ما در آنها ثبت نام کردیم، به دلایلی نتوانستیم این پلتفرم را آزمایش کنیم. در هر صورت، کارگزاران بسیار بهتر و قابل اعتماد تری وجود دارند که از این پلتفرم پشتیبانی می کنند.

متاتریدر 4 همچنان یک پلتفرم فارکس پیشرو در بازار است و با وجود اینکه کارگزاران بیشتری اکنون MetaTrader5 جدیدتر را ارائه می دهند، حجم معاملات در MT4 همچنان بالاتر است. این پلتفرم به ابزارهای پیچیده ای مانند Expert Advisors، شاخص های تحلیل تکنیکال و غیره مجهز شده است.

اسپرد در اینوسلو چیست؟

طبق اطلاعات وب سایت آنها، اسپرد از 2.1 پیپ در ابتدایی ترین نوع حساب شروع می شود. این بالاتر از میانگین این صنعت است. در اینجا، ممکن است نگاهی به قیمت گذاری برخی از کارگزاری های بزرگ در زمان واقعی بیندازید که اسپرد بسیار کمتری ارائه می دهند.

بروکر فارکس اینوسلو از چه اهرمی استفاده می کند؟

اهرم ارائه شده توسط Inveslo به 1:2000 می رسد. ما معامله با چنین اهرم بالایی را توصیه نمی کنیم زیرا معامله گران می توانند کل سرمایه خود را در یک نوسان بازار از دست بدهند. برای معامله بهتر است با اهرمی بیش از 1:100 معامله نکنید.

دقیقاً به دلیل خطراتی که اهرم بالا برای سرمایه گذاران تازه وارد ایجاد می کند، بسیاری از تنظیم کننده های مالی محدودیت هایی را اعمال کرده اند. به عنوان مثال، کارگزاران در اتحادیه اروپا، بریتانیا و استرالیا می توانند اهرمی تا 1:30 روی جفت های اصلی ارائه دهند، در حالی که کارگزاران در ایالات متحده مجاز به ارائه تا 1:50 هستند.

برای شروع فعالیت در اینوسلو با چه حداقل مبلغی می توانیم شروع کنیم؟

حداقل مبلغ 100 دلار است. این حداقل مبلغ بالایی نیست، با این حال، با توجه به سطح اعتبار پایین کارگزار، ما به شما توصیه نمی کنیم که حتی یک دلار هم واریزی داشته باشید.

Inveslo از چه روش های پرداختی استفاده می کند؟

بروکر فارکس اینوسلو کار با کارت های بانکی، ارزهای دیجیتال و پرفکت مانی را تبلیغ می کند. عدم استفاده از کردیت کارت مانند ویزا یا مستر کارت نشانه مشکوکی است، زیرا اینها امن‌ ترین ارائه‌ دهنده‌های پرداخت هستند که به افرادی که قربانی کلاهبرداری سرمایه‌گذاری شده‌اند امکان بازپرداخت وجه را می‌دهند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مونا
مونا
4 ماه قبل

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها درباره بروکر اینوسلو اعتبار آن است. بروکر اینوسلو یک بروکر تازه تاسیس در بازار فارکس است که بیش از 300 ابزار معاملاتی را در اختیار کاربرانش قرار میدهد؛ این کارگزاری دارای رگوله FinCom است و به کاربران ایرانی خدمات ارائه میدهد. شعبه اصلی این بروکر در قزاقستان می باشد.