رکوردشکنی جستجو "هاوینگ بیت کوین" در گوگل | اوج سطح علاقه در تاریخ 11 ساله BTC

رکوردشکنی جستجو “هاوینگ بیت کوین” در گوگل | اوج سطح علاقه در تاریخ 11 ساله BTC

به گفته Google Trends، علاقه به هاوینگ بیت کوین (BTC) به بالاترین حد خود رسیده است که نشان دهنده کنجکاوی و حدس و گمان شدید در جامعه ارزهای دیجیتال است.

در 14 آوریل 2024، جستجو برای “هاوینگ بیت کوین” به امتیاز محبوبیت 100 رسید که بالاترین سطح علاقه ثبت شده توسط گوگل در تاریخ 11 ساله بیت کوین است. این اوج نشان‌ دهنده انتظار افزایش یافته جامعه از رویداد هاوینگ بیت کوین 2024 است که انتظار می‌رود پویایی عرضه بیت کوین را به شدت تغییر دهد.

علیرغم کاهش 37 درصدی علاقه جستجو از زمان رسیدن به اوج خود، سطوح فعلی هنوز هم بالا است و همچنان از فعالیت ثبت‌ شده در اواخر مارس 2024 فراتر می‌ رود. این علاقه مداوم، تمرکز پایدار بر رویداد نصف شدن را در بین عموم و سرمایه‌ گذارانی که مشتاق درک تأثیر بالقوه آن بر بازار بیت‌ کوین و پیامد های مالی گسترده‌ تر آن هستند، برجسته می‌ کند.

علاقه به کلمه "هاوینگ بیت کوین" در طول زمان
علاقه به کلمه “هاوینگ بیت کوین” در طول زمان

تجزیه و تحلیل علاقه رو به رشد جامعه به هاوینگ بیت کوین

تحلیل تاریخی هاوینگ بیت کوین نشان می دهد که هر رویداد منجر به افزایش قابل توجه قیمت آن شده است. هاوینگ اول در سال 2012 پاداش بلاک را از 50 به 25 بیت کوین کاهش داد و به دنبال آن افزایش قیمت قابل توجهی در سال بعد مشاهده شد.

هاوینگ دوم، که در جولای 2016 انجام شد، شاهد کاهش بیشتر پاداش ماینر ها از 25 بیت کوین به 12.5 بیت کوین بود. این رویداد به روند جلب توجه رسانه‌ ها، انتظارات سفته‌ بازی سرمایه‌ گذاران و افزایش متعاقب آن قیمت بیت‌ کوین در سال بعد ادامه داد.

به طور مشابه، هاوینگ در سال 2020، پاداش را به 6.25 بیت کوین کاهش داد، که دوباره باعث گمانه زنی ها، افزایش توجه رسانه ها و نوسانات قابل توجه قیمت شد. این الگو بر ماهیت حیاتی هاوینگ در تاثیرگذاری بر رفتار بازار بیت کوین تأکید می کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ از نظر ChatGPT 

علاقه به جستجو هاوینگ بیت کوین در گوگل ترندز بر اساس کشور

تفکیک منافع منطقه ای نشان می دهد که نیجریه و هلند بیشترین جستجو را داشتند و هر کدام به ترتیب با امتیازات 100 و 92 به محبوبیت رسیده اند.

علاقه به کلمه "هاوینگ بیت کوین" براساس کشور
علاقه به کلمه “هاوینگ بیت کوین” براساس کشور

سوئیس با کسب امتیاز 88 در رده سوم و اتریش و قبرس نیز با امتیاز 76 در رده بعدی قرار دارند. این آمار نشان دهنده توجه جهانی به هاوینگ بیت کوین است.

بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه حدود 66300 دلار، مجدداً کاهش یافت و اکنون با قیمت 63573 دلار معامله می شود. در هفته گذشته، بیت کوین کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و حدود 8 درصد کاهش یافته است. 
این کاهش تحت تاثیر عدم قطعیت های گسترده تر بازار و گمانه زنی ها در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین بوده است، که از لحاظ تاریخی دوره ای از نوسانات شدید در چشم انداز ارزهای دیجیتال بوده است.

منبع: فینبولد

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا
علیرضا
11 روز قبل

قبل هاوینگ بیت کوین بخریم یا نه دوستان بنظرتون؟

یحیی
یحیی
12 روز قبل

یکی از مهم ترین رویداد های ارز دیجیتال!