پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ از نظر ChatGPT 

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ از نظر ChatGPT 

شبکه بیت‌کوین قرار است چهارمین هاوینگ خود را در کمتر از یک سال آینده انجام دهد و گمانه‌زنی‌ها در مورد تأثیر آن بر قیمت دارایی از الان بر سر زبان تحلیلگران و سرمایه گذاران افتاده است. 

به هر حال، بیت کوین پس از سه چرخه هاوینگ قبلی، به یک حرکت وحشیانه صعودی ادامه داد. اما اینبار ChatGPT چه پیش بینی در مورد روند بعدی قیمت بیت کوین در سال 2024 پس از هاوینگ دارد؟

هاوینگ بعدی بیت کوین 2024

پس از ایجاد شبکه بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو رویدادی را در هر 210000 بلاک (حدود چهار سال) ترکیب کرد که اساسا تضمین می کند که عرضه سالانه این دارایی به نصف کاهش می یابد.

اولین هاوینگ پاداش های بلاک را از 50 بیت کوین به 25 بیت کوین کاهش داد، دومین از 25 به 12.5، و سومی آنها را به 6.25 فعلی کاهش داد. این بدان معناست که سطح تورم فعلی این ارز دیجیتال زیر 2 درصد است و بیشتر کاهش خواهد یافت زیرا پس از نصف شدن سال 2024، پاداش به 3.125 بیت کوین خواهد رسید.

اگرچه از مجموع 21 میلیون بیت کوین موجود تاکنون بیش از 19 میلیون بیت کوین استخراج شده است، اما نصف شدن آن باعث می شود که استخراج آخرین بیت کوین، در 100 سال آینده اتفاق بیفتد.

🔸قوانین اساسی اقتصاد حکم می کند که اگر عرضه یک دارایی کاهش یابد در حالی که تقاضا ثابت بماند یا افزایش یابد، قیمت آن حداقل از نظر تئوری باید افزایش یابد.

شاید به همین دلیل است که سه هالوینگ قبلی به عنوان یک محرک برای گاوها عمل کردند. اگر نگاهی به داده های تاریخی بیت کوین بیاندازید متوجه می شوید که دارایی در نوامبر 2012 در حدود 12 دلار معامله شد (نیمه اول) و تقریباً 100 برابر در عرض یک سال منفجر شد و قیمت آن به نزدیک 1000 دلار رسید.

9 جولای 2016، تاریخ هاوینگ دوم بود و 1 بیت کوین حدود 670 دلار ارزش داشت. یک سال بعد – به بیش از 2500 دلار رسید. بیت کوین در نیمه هاوینگ می 2020 با قیمتی کمتر از 9000 دلار معامله شد و در مدت کمی بیش از یک سال به 69000 دلار رسید. علیرغم کاهش شدید قیمت بیت کوین در چند سال آینده، بیت کوین تقریباً 3 برابر بیشتر از قیمت خود در هاوینگ قبلی است.

با توجه به این عملکردهای قیمتی، جامعه کریپتو اغلب حدس می‌زند که روند صعودی بعدی بیت‌کوین باید در سال آینده آغاز شود، زیرا طبق برآوردهای فعلی، تاریخ هاوینگ بیت کوین در آوریل 2024 است.

🔺ماتریکس پورت و بانک چند ملیتی بریتانیایی استاندارد چارترد اخیرا پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ، از 100000 دلار فراتر رود.

نظر ChatGPT در مورد قیمت بیت کوین در سال 2024

نظر ChatGPT در مورد قیمت بیت کوین در سال 2024

با در نظر گرفتن این موضوع، از ChatGPT پرسیدیم که فکر می کند قیمت بیت کوین پس از نصف شدن در سال 2024 تا کجا می تواند افزایش یابد؟!

این چیزی است که ربات پیشرو هوش مصنوعی گفت:

با توجه به روند گذشته رویدادهای نصف شدن بیت کوین که باعث افزایش قیمت شده است، این احتمال وجود دارد که این الگو ادامه یابد. اگر این الگو تکرار شود، منطقی است که افزایش قابل توجهی در قیمت بیت کوین پس از هاوینگ سال 2024 پیش بینی کرد که احتمالاً حتی قیمت قبل از هاوینگ را دو یا سه برابر می کند… این می تواند بیت کوین را در محدوده 60000 تا 90000 دلار قرار دهد.

نظر ChatGPT در مورد قیمت بیت کوین در سال 2024

با این حال، ربات چت هشدار داد که تغییرات نظارتی، پیشرفت‌های فناوری، روندهای اقتصاد کلان و سایر عوامل نیز می‌توانند به طور چشمگیری بر قیمت تأثیر بگذارند.

اگر قرار بود بیت کوین به پیش بینی ChatGPT از 60000 تا 90000 دلار برسد، این بدان معناست که در بازارهای نزولی بعدی کف قیمت بیت کوین 30،000 دلار خواهد بود.

اینجاست که می توان پی برد تعداد بسیار کمی از دارایی های سنتی به این خوبی عمل کنند و پیش‌بینی ChatGPT در مقایسه با بسیاری از مدل‌های قیمت‌ گذاری بلند مدت بیت‌ کوین محافظه‌ کارانه است.

به عنوان مثال، با توجه به مدل قیمت گذاری Bitcoin Stock-to-Flow، که سطح قیمت تخمینی را بر اساس تعداد بیت کوین موجود در بازار نسبت به مقدار استخراج شده در هر سال نشان می دهد، قیمت منصفانه بیت کوین در حال حاضر حدود 55 هزار دلار است و ممکن است در چرخه بعدی بازار پس از هاوینگ به بالای 500 هزار دلار افزایش یابد – که حدود 17 برابر ارزش آن نسبت به سطوح فعلی است.

در همین حال، نمودار محبوب رنگین کمان بیت کوین Blockchaincenter.net نشان می دهد که در سطوح فعلی سرمایه گذاران برای خرید بیت کوین اقدام می کنند. به عبارت دیگر، این مدل نشان می‌دهد که بیت‌ کوین به تدریج از فروش بیش از حد بالا در حال بهبود است.

 نمودار محبوب رنگین کمان بیت کوین Blockchaincenter.net

اگر بتواند این موفقیت را در چرخه بعدی بازار پس از نصف شدن طی یک تا یک سال و نیم پس از نصف شدن بعدی تکرار کند، این مدل قیمت احتمالی بیت کوین را در منطقه 200 تا 300 هزار دلار پیش بینی می کند. این حدود 7 تا 10 برابر افزایش نسبت به سطوح فعلی است.

جمع بندی

ربات هوش مصنوعی ChatGPT پیش بینی می کند که بیت کوین به قیمت های شگفت انگیزی خواهد رسید. انتظار می‌رود که این سکه به دلیل افزایش پذیرش (توسط شرکت‌ها و مؤسسات) و افزایش جذابیت بیت کوین به عنوان محافظ در برابر تورم، به بالاترین حد خود در طول سال‌های 2023-2024 برسد. ربات هوش مصنوعی انتظار دارد که بیت کوین تا سال آینده به 80 تا 120 هزار دلار برسد. با این حال، شاخص های موجود در نمودار توصیه می کنند که برای سرمایه گذاری در این سطوح حتما باید فردی که در این زمینه مهارت دارد مشورت کنید و سپس برای خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال اقدام کنید. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کیا
کیا
8 ماه قبل

والا من نوشتم تو چت تی بی تی جواب داد من به عنوان هوش مصنوعی نمیتوانم بگویم چه اتفاقی خواهد افتاد اینو عرضه و تقاضا تعیین میکنه من نمیتونم جواب دقیق بگم

ارزدیجیتال
ارزدیجیتال
8 ماه قبل

سلام لطفآاز کینkin جانمونید ۷تریلیون توکن هاشوسوزوند درصرافی ………… قابل خریدوفروش هست و روی شبکه سولانا ست