برتری کاردانو به اتریوم از نگاه چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون به 3 دلیل مبنی بر برتری کاردانو به اتریوم اشاره کرد

همان طور که می دانید، تا کنون بارها و بارها از رمز ارز کاردانو، به عنوان قاتل ارز اتریوم یاد شده است. اما به تازگی، چارلز هاسکینسون در گفت و گو با Yahoo Finance به این موضوع پرداخت که این خود اتریوم است که دارد خودش را به کشتن می دهد و جایگزینی ساز و کار اثبات کار (Proof Of Work) در بلاکچین اتریوم 2، با تکرار اثبات سهام جدید (Proof Of Stake) را به ضرر این شبکه دانست.

هاسکینسون ادعا می کند که کاردانو، پیشتاز اثبات سهام در بازار می باشد و در رقابت با سایرین، از برتری بیشتری برخوردار است.

ما این دعوا (رقابت سخت) را رهبری می کنیم. ما اولین در بازار بودیم. برای مثال، خوب بودن BMW به عنوان یک خودرو، تنها بخاطر موتور آن نیست. این فقط بخشی از آن است؛ اما شما به یک اکوسیستم کامل نیاز دارید. کلکسیونی کامل از خیلی چیز ها.

خالق کاردانو (Charles Hoskinson) بر این باور است که اتریوم 2 در مقابل حاکمیت ها تسلیم شده است و همین امر باعث می شود که به محض بازنشستگی و یا کنار گذاشته شدن بنیانگذاران، کار برای تکامل اکوسیستم دشوار شود.

وی در ادامه به رمز ارز بیت کوین، به عنوان یک سیستم که با سرعت بسیار پاینی در حال گسترش است اشاره کرد، که البته آن را به یک موتور بخار مجهز به چوب تشبیه کرد. 

شما می توانید آن دسته از توسعه دهندگان هسته بیت کوین را که عاجزانه می خواهند سیستم را گسترش دهند، مشاهده کنید. هرچند این توسعه دهندگان قصد دارند چندین ارتقاء را از جمله قراردادهای هوشمند پیاده سازی کنند، اما هنوز نتوانستند کار را به سرانجام برسانند.

او همچنین گفت که فعال کردن حاکمیت زنجیره ای، از مهمترین برنامه های اصلی او برای پروژه اش می باشد.

وی افزود که Ethereum در مقایسه با پروتکل های دیگر مثل کاردانو و یا پولکادات از قابلیت همکاری کمتری برخوردار است. پروتکل های دیگر مقررات ویژه ای برای زنجیره های جانبی فراهم می آورند.

در نهایت او ادعا کرد که اتریوم 2 و کاردانو علاوه بر فناوری ها و فلسفه های مختلف، پایگاه های کاربری متفاوتی دارند.

ما میلیون ها نفر از آفریقا را وارد زنجیره کرده ایم که به نظر می آید اتریوم اصلاً به آن اهمیتی نمی دهد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments