ریکاوری ماینینگ بیت کوین

بهبود نرخ هش و سختی استخراج BTC پس از سخت گیری های کشور چین

پس از این که هرگونه عملیات در حوزه کریپتوکارنسی در کشور چین با ممنوعیت های مختلف مواجه شد، حال به نظر می آید که بخش بزرگی از آنها در حال ریکاوری می باشند.

نرخ بازدهی ماینینگ (استخراج) بیت کوین (BTC)، نسبت به قبل از نصف شدن آن در ماه مه سال 2020، اکنون 275 درصد افزایش یافته است.

عملیات استخراج BTC آن طور که به نظر می آید در مسیر یک بهبود کامل می باشد و ماینر ها هم دوباره به درآمدزایی بازگشته اند.

در گزارش Week On Chain Report که در روز 4 شنبه منتشر شده است، تحلیلگر Glassnode به این نکته اشاره کرده است که علیرغم متوقف شدن 50 درصد قدرت هش شبکه پس از ممنوعیت های چین در بهار 1400، حال این نرخ هش (Hash rate) به خوبی در حال ریکاوری می باشد. (نرخ هش، واحد اندازه گیری محاسبات یک شبکه با ساز و کار اثبات کار می باشد).

گلس نود همچنین تاکید داشت که هر دو نرخ هش و سختی استخراج (که رقابت بین ماینرها برای رفع بلاک بعدی را می سنجد) هر دو در یک مسیر ثابت برا تداوم ریکاوری قرار گرفته اند. در ماه تیر، کوین تلگراف در گزارشی اعلام کرده بود که سختی استخراج BTC معادل 28 درصد کاهش را تجربه کرده است.

این میزان از اواخر ماه جولای (اوایل مرداد) شروع به افزایش کرده است و سختی استخراج نیز تقریباً به سطحی رسیده است که قبل از سخت گیری های کشور چین، در آن محدوده قرار داشت. پیش بینی می شود که این هفته، این ریکاوری نیز بیشتر شکل پذیرد

سختی اسخراج BTC
سختی ماینینگ BTC – منبع: Glassnode

همان طور که توسط رسانه چینی، Wu Blockchain مشاهده شد، سختی بیت کوین تا 4.71 درصد در ارتفاع بلاک 703,584 در 5 اکتبر افزایش یافته است. از تاریخ 31 جولای به بعد، این ششمین افزایش متوالی برای این شاخص به شمار می آید.

در ماه مه سال 2020، پاداش بلاک ها نصف شد و از 12.50 BTC به 6.25 BTC کاهش پیدا کرد؛ اما علیرغم این موضوع، درآمدزایی ماینینگ از آن زمان تا کنون، شاهد افزایش بوده است.

در گزارش Glassnode اشاره شده است که سود آوری ماینینگ فعلی در مقایسه با قبل از نصف شدن پاداش ها، 275 درصد افزایش را شاهد بوده است و در مقایسه با ماه ژوئن 2020 این میزان دارای افزایش 630 درصدی می باشد. در ادامه گزارش این تحلیلگر آمده است که:

علیرغم تغییرات اساسی که در بازار ماینینگ رخ داده است، چندید اصلاح قیمت عمیق و یک رویداد نصف شدن در اردیبهشت 2020، ارزش پاداش بلاک Bitcoin به رشد ادامه می دهد و برای سازگاری با بازار ایجاد انگیزه می نماید و نوآوری و بازیابی به همراه دارد.

افزایش پاداش استخراج BTC
درآمد ماینینگ BTC

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments