بازگشت بیت کوین به 50 هزار دلار

بازگشت قیمت پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال (BTC) به 50,000 دلار

در اولین هفته از ماه اکتبر که به علت صعودی بودن آن به آن لقب آپتبر (Uptober) را داده اند، پرچمدار بازار کریپتو توانست به سطح 50,000 دلار بازگردد.

از زمانی که کشور السالوادور به طور رسمی بیت کوین (Bitcoin) را قانونی اعلام کرد، یعنی 7 سپتامبر (16 شهریور) این اولین باری است که این ارز توانسته است دوباره سطح 50,000 دلار را لمس کند.

نمودار قیمت BTC
نمودار قیمت BTC – منبع: TradingView

شاخص محبوب اندازه گیری احساسات بازار ارزهای دیجیتال، یعنی Fear and Greed، در حال حاضر در بخش Greed (طمع) قرار گرفته است. این شاخص در زمان 28 سپتامبر که قیمت در مرز 40 هزار دلار قرار داشت، به شدت به سوی Fear (ترس) حرکت کرده بود.

شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع

در اواخر ماه سپتامبر، حتی با وجود افزایش قیمت پس از اقدامات السالوادور در خصوص BTC، سخت گیری های کشور چین علیه این تکنولوژی باعث شد قیمت ریزش داشته باشد.

یکی از مشارکت کنندگان کوین تلگراف، Michaël van de Poppe، معتقد است با نگاهی به رفتار قبلی قیمت، می توان سیر صعودی و یک کاهش جزئی را پیش بینی کرد.

با نتیجه ای که از پرایس اکشن های قبلی می توان گرفت، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که قیمت BTC تا اطراف 50,000 دلار پیش رود و سپس به سوی 49,000 دلار عقب نشینی داشته باشد سپس ادامه سیر صعودی را از سر گیرد.

در یک هفته گذشته، با آغاز ماه اکتبر، تمام آلتکوین های بازار، مسیر پرچمدار خود را پیش گرفتند و بازار کاملاً به رنگ سبز در آمد. اما اتفاقی که در 24 ساعت گذشته رخ داده است کمی متفاوت می باشد. 

در 24 ساعت گذشته، تنها ارزهایی که توانستند افزایش های بالایی را در کنار بیت کوین از خود نشان دهند، شیبا اینو (SHIB) و دوج کوین (DOGE) بوده اند.

به عنوان مثال، تا ساعاتی پیش، اتریوم (ETH) تنها 2 درصد افزایش دلاری را به ثبت رسانده بود اما در مقابل بیت کوین (ETH/BTC) معادل 2.5 درصد کاهش را ثبت کرده است.

نمودار قیمت ETH
نمودار قیمت ETH

منبع: کوین تلگراف – یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments