آیا قیمت اتریوم افزایش می یابد؟ | تحلیل تکنیکال ETH براساس نظر کارشناسان

آیا قیمت اتریوم افزایش می یابد؟ | تحلیل تکنیکال ETH براساس نظر کارشناسان

داده های Santiment نشان می دهد که حجم تراکنش های اتریوم در دو روز گذشته افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر این، تعداد آدرس‌هایی که در شبکه اتریوم از دست داده بودند به یک ATH جدید رسید که یک پیشرفت نزولی بود. آیا چنین ضررهای گسترده ای به این معنی است که یک رالی صعودی نزدیک است یا دردسر بیشتری برای سرمایه گذاران وجود دارد؟

در اخبار دیگر، احتمالاً ادغام اتریوم در هفته‌های آینده فرا می‌رسد، اما آیا این اخبار مثبت می‌تواند گاوها را نجات دهد.

چارت 12 ساعت اتریوم

منطقه 1800 تا 1950 دلاری (قسمت آبی رنگ) در ژوئن و ژوئیه گذشته به عنوان منطقه تقاضا عمل کرد و قیمت توانست افزایش یابد و ATH های جدید را در 4800 دلار تعیین کند. آیا می توان همان کار را تکرار کرد؟

چارت 12 ساعت اتریوم

ممکن است، اما چیزهای زیادی وجود دارد که باید راه گاوها را باز کند تا چنین سناریویی دوباره آشکار شود. همانطور که اوضاع پیش می‌رود، ترس از تورم و کاهش شاخص‌های سهام جهانی تأثیر منفی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است.

به نظر می‌ رسید که ساختار بازار ETH برای چند روز کوتاه در ماه مارس صعودی باشد، اما قیمت دوباره به زیر منطقه 3300 دلار و پس از آن به سرعت از 3000 دلار نیز سقوط کرد. این بدان معناست که روند نزولی قبلی کاملاً شکسته نشده است.

🔴همانطور که اوضاع پیش می رود، سطوح 2280 و 2500 دلاری احتمالاً سطوح مقاومت قوی برای اتر در هفته های آینده خواهند بود. منطقه تقاضا درست زیر 2000 دلار می تواند در چند روز آینده واکنش مثبتی نشان دهد و جهش به سمت 2200 دلار رخ دهد.

شاخص RSI

حتی زمانی که قیمت‌ها به پایین‌ ترین حد خود می‌ رسیدند، RSI در پایین‌ترین سطح (با رنگ سفید مشخص شده) بود. این یک واگرایی صعودی برای خرید اتریوم بود که می‌توانست در کنار تلاقی با منطقه تقاضا، جهش قیمت را ایجاد کند. با این حال، عدد 33 در RSI در گذشته مهم بوده است و برای اینکه شبیه جهش در اواخر ژانویه باشد، باید به بالاتر از آن صعود کند. در آن مثال، زمانی که RSI از قلمروی بیش از حد فروش خارج شد و 33 را مجدداً آزمایش کرد، قیمت از 2400 دلار به 3200 دلار شروع به افزایش کرد.

شاخص RSI

از طرفی Awesome Oscillator به خوبی زیر خط صفر قرار داشت تا حرکت نزولی قوی را نشان دهد، و OBV نیز در روزهای اخیر شاهد افت شدیدی بود تا قدرت فروشندگان را برجسته کند.

جمع بندی

واگرایی برای معکوس شدن روند کافی نیست و این بازار هنوز آمادگی ایجاد یک روند صعودی را ندارد. معامله گران کوتاه مدت می توانند به دنبال فرصت کسب سود باشند، در حالی که سرمایه گذاران بلند مدت باید صبورانه منتظر فرصتی برای خرید دارایی باشند.

منبع: ای ام بی کریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments