ورود ایلان ماسک به دنیای هوش مصنوعی | احتمال ساخت یک ربات چت هوش مصنوعی

ورود ایلان ماسک به دنیای هوش مصنوعی | احتمال ساخت یک ربات چت هوش مصنوعی

طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک، میلیاردر، در مورد سرمایه‌گذاری بعدی خود در دنیای چت ربات‌های هوش مصنوعی، با محققان فعال در این حوزه ارتباط گرفت.

چند ساعت پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایلان ماسک میلیاردر به محققان هوش مصنوعی در مورد سرمایه‌گذاری بعدی خود مراجعه کرده است، مدیرعامل تسلا اشاره دیگری به این سمت کرد. پیش از این، گزارش شده است که ماسک با کارشناسان هوش مصنوعی در مورد طرح هایی برای تشکیل یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید برای توسعه یک رقیب ChatGPT صحبت کرده بود. ارتباط این میلیاردر با صنایع متعدد – خودرو، نرم افزار، فضا، رسانه های اجتماعی – قبلاً موج هایی با پتانسیل بالا را ایجاد کرده بود. ورود ماسک به دنیای هوش مصنوعی می تواند به معنای پیشرفت های عظیم در سال های آینده باشد.

نکته مبتنی بر هوش مصنوعی ایلان ماسک

در حالی که ماسک به تازگی در آخرین توییت خود به “BasedAI” اشاره کرد، بسیاری از مردم فکر می کنند که او در حال آزمایش نام برای سرمایه گذاری بعدی خود در هوش مصنوعی است. همه می دانند که ماسک در سال 2015 به همراه سام آلتمن، OpenAI، شرکتی که در پشت ChatGPT قرار دارد را تاسیس کرده است. از این رو، علاقه او به توسعه محصولات در فضای هوش مصنوعی همیشه مشخص بوده است. این نیز به موازات آخرین نظرات او در مورد ماهیت مغرضانه ChatGPT است. انتقاد او از پاسخ‌های ChatGPT باعث می‌شود علاقه او به ساخت یک ربات چت هوش مصنوعی بیشتر شود.

مدیر عامل تسلا اخیراً گفته است که او دارای “اضطراب وجودی هوش مصنوعی” است.

امروز کمی اضطراب وجودی هوش مصنوعی داریم. اما، همه چیزهایی که در مورد اضطراب وجودی AGI در نظر گرفته می‌شود، ترجیح می‌دهم اکنون زنده باشم و آن را تجربه کنم تا اینکه در گذشته زندگی کنم.

♦️در این زمینه، بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا BasedAI واقعاً نام رقیب ChatGPT خود ماسک است؟ جالب اینجاست که واژه «based» بسیار شبیه به «biased» است، ارزشی که او به شدت با آن مخالفت می‌کند، حتی در زمینه رسانه‌های اصلی و سیاست معاصر.

در همین حال، ظهور اخیر و پذیرش گسترده ChatGPT منجر به افزایش قیمت توکن های هوش مصنوعی شد. 

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments