بیت کوین در هلند

مقام هلندی خواستار ممنوعیت کامل بیت کوین است!

یکی از مقامات هلندی اظهار داشت ، هلند باید استخراج ، معاملات و سرمایه گذاری و نگهداری بیت کوین را ممنوع اعلام کند زیرا هیچ یک از سه عملکرد پول را برآورده نمی کند و برای مجرمان مفید است.

در حالی که کشور السالوادور بیت کوین را به عنوان پول قانونی تصویب کرده است و حتی به افراد دارای 3 بیت کوین اقامت این کشور را اعطا می کند، یک مقام هلندی ارز های دیجیتال را مورد انتقاد شدید قرار داد و خواستار ممنوعیت فوری آنها در هلند شد.

پیتر هاسکمپ ، مدیر اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی هلند در وزارت امور اقتصادی و سیاست های اقلیمی ، مقاله ای با عنوان “هلند باید بیت کوین را ممنوع کند” منتشر کرد.

در این مقاله ، لیست گسترده ای از دلایل اینکه دولت هلند باید ممنوعیت فوری استخراج ، تجارت و نگهداری بیت کوین (BTC) را اعمال کند ، ذکر شده است. به گفته این مقام مسئول ، ممنوعیت بیت کوین می تواند باعث افت قیمت این دارایی شود زیرا بیت کوین “هیچ ارزش ذاتی ندارد و فقط به این دلیل ارزش دارد که دیگران آن را پذیرفته اند.”

این مقام اجرایی با تاکید بر یک روایت ضد ارز دیجیتال رایج استدلال کرد که هیچ یک از ارزهای رمزپایه موجود قادر به انجام هر یک از سه عملکرد پول به عنوان واحد حساب ، ابزار پرداخت و ذخیره ارزش نیستند. وی همچنین به استدلالهای رایج ضد بیت کوین مانند نگرانی های امنیتی و خطرات کلاهبرداری اشاره کرد و اظهار داشت که رمز ارزها ابزار مفیدی برای خلافکاران و جنایتکاران می باشند.

هاكامپ گفت كه هلند از كشورهایی كه در سالهای اخیر اقداماتی “برای جلوگیری از تبلیغات ارزهای دیجیتال” انجام داده اند، عقب مانده است. 

نهادهای نظارتی هلند تلاش کردند تا نظارت بر سیستم عامل های معاملاتی ارزهای دیجیتال را تشدید کنند ، اما موفقیت زیادی در این زمینه حاصل نشده است. دفتر برنامه ریزی مرکزی به خطرات معاملات رمز ارزها در سال 2018 اشاره کرد ، اما نتیجه گرفت که هنوز تنظیم قوانین دقیق تر لازم نیست.

هاسکمپ در مقاله خود توجه ویژه ای به قانون گرشام داشت ، یک اصل پولی که می گوید ارز بیش از حد یا “پول بد” ، تمایل دارد ارز ارزان قیمت یا “پول خوب” را از گردش خارج کند. هاسکمپ که بیت کوین را “پول بد” خواند و استدلال کرد:

ارزهای رمزپایه تمام ویژگی های” پول بد “را نشان می دهد: نامشخص بودن منبع ، ارزیابی نامشخص ، شیوه های تجارت غیر شفاف. […] آیا قانون گرشام برگشته است؟ ارزهای رمزپایه در معاملات مربوط به پرداخت های منظم  و روزمره استفاده نمی شوند. […] پول بد از گردش خارج خواهد شد زیرا دیگر هیچ کس نمی خواهد آن را بپذیرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments