تبدیل شدن دبی به دستگاه نظارتی ارزهای دیجیتال

مرکز تجارت جهانی دبی و تبدیل شدن به دستگاه نظارتی ارزهای دیجیتال

امارات متحده عربی (UAE) همچنان به تلاش برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین قطب های دوستدار ارزهای دیجیتال تلاش می کند. این در حالی است که دولت دبی، ابتکار جدیدی برای حمایت از این عرصه، توسعه و مقررات آن دارد.

طبق اعلام مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC)،این سازمان دولتی به یک منطقه جامع و تنظیم کننده مقررات ارزهای دیجیتال، محصولات زیر مجموعه این عرصه، اپراتور ها و صرافی ها، تبدیل خواهد شد.

در بخشی از این دستورالعمل، DWTC برای این بخش رو به رشد در دبی، یک اکوسیستم جامع طراحی خواهد کرد و با همکاری با بخش خصوصی، محیط جذابی را برای این عرصه فراهم خواهد آورد. این پروژه همچنین قصد دارد به منظور حمایت هرچه بیشتر از سرمایه گذاران، استاندارد های دقیقی از قبیل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، ارائه دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است که:

مرکز تجارت جهانی مقررات جدید در سطح جهانی برای سیاست های قانونی و اجرایی دارایی های مجازی، ارائه خواهد داد.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی معروف بایننس، از اولین نفراتی بود که به نوبه خود، این اعلامیه از جانب DWTC را جشن گرفت. ظاهراً علاقه او به اکوسیستم کریپتو در امارات متحده عربی رو به افزایش بوده است و طبق گزارشات، او اولین خانه خود در دبی را در ابتدای پاییز خریداری کرده است.

توییتر چانگ پنگ ژائو

این بیانیه جدید DWTC در حالی صادر شده است که تلاش های دبی برای حمایت از توسعه کریپتو رو به افزایش بوده است؛ طوری که هردو امارات متحده عربی و دبی، نقش بسیار پررنگی در اقتصاد محلی و بهره بردن آن از تکنولوژی بلاک چین داشته اند که شامل حال توکن های غیر مثلی و ارزهای دیجیتال هم می شود.

در ماه ابتدایی سال 2021، اداره خدمات مالی دبی، به عنوان بخشی از برنامه های کاری آنها در سال 2021، در حال برنامه ریزی برای تنظیم چارچوب مقرراتی کریپتو بود. این سازمان تا کنون مقرراتی را در رابطه با رمز ارزها صادر کرده است و این در حالی عملی شد که دبی به محلی برای چندین منطقه آزاد اقتصادی در صنعت کریپتو تبدیل گشت. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments