دلیل سقوط ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال چه بود؟ 

دلیل سقوط ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال چه بود؟ 

بازار کریپتو شاهد فروش گسترده ای بود زیرا آلت کوین هایی مانند اتریوم، ریپل، دوج کوین به طور ناگهانی در میان عدم اطمینان سقوط کردند.

بازار کریپتو شاهد فروش انبوهی در حدود ساعت 09:30 صبح UTC است، زیرا ارزش بازار جهانی کریپتو با 1.50 درصد کاهش به 1.07 تریلیون دلار رسیده است. بیت کوین ثبات را نشان می دهد، در حالی که آلت کوین هایی مانند اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، سولانا (SOL)، دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) فروش عمده را در عرض چند دقیقه ثبت می کنند. شاخص ترس و طمع CoinMarketCap تنها در عرض یک ساعت از 47 به 45 سقوط می کند.

قیمت بیت کوین از بالاترین سطح 24 ساعته 28000 دلاری به 27500 دلار می رسد. قیمت بیت کوین در حال حاضر با قیمت 27516 دلار معامله می شود زیرا 50 میلیون دلار معامله Long تنها در یک ساعت با انحلال 24 ساعته 90 میلیون دلار نقد شد. بیت کوین نزدیک به 19 میلیون دلار نقدینگی ثبت کرد.

پس از اینکه تیم توسعه دهنده اتریوم بار دیگر اتریوم های خود را فروخت، قیمت دومین ارز برتر بازار به زیر سطح 1600 دلار سقوط کرد. قیمت اتریوم در یک ساعت بیش از 1 درصد و در 24 ساعت گذشته نزدیک به 2 درصد کاهش یافت و در حال حاضر قیمت 1594 دلار معامله می شود. پایین ترین و بالاترین قیمت 24 ساعته به ترتیب 1638 دلار و 1591 دلار است.

در میان آلتکوین های برتر، بیت کوین کش (BCH) با 4 درصد فروش در یک ساعت پیشتاز بود. قیمت ارزهای دیجیتال دیگر مانند ریپل سولانا، دوج کوین، شیبا و کاردانو در یک ساعت نزدیک به 2 درصد سقوط کردند که باعث کاهش 24 ساعته 5 درصدی شد.

چرا قیمت ارزهای دیجیتال به طور ناگهانی سقوط کردند؟

داده‌های Coinglass حاکی از انحلال عظیم 90 میلیون دلاری امروز، 9 اکتبر است. بیش از 38 هزار معامله‌گر در 24 ساعت گذشته منحل شدند، که بزرگترین سفارش انحلال مربوط به بیت کوین در Bybit به ارزش 3.11 میلیون دلار بود. در نتیجه فروش، بازار گسترده‌ تر ارزهای دیجیتال امروز در “قرمز” است.

بزرگترین سفارش انحلال

در همین حال، محصولات سرمایه گذاری دارایی دیجیتال برای دومین هفته متوالی پس از شش هفته خروج، 78 میلیون دلار ورودی داشتند. سولانا بزرگترین هفته ورود 24 میلیون دلاری خود را از مارس 2022 به ثبت رساند.

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مشهور پیش بینی می کند که بیت کوین به پایین ترین سطح خود خواهد رسید و با وجود اینکه شروع به نشان دادن ضعف کرده است، زیرا قیمت آن به زیر 27،700 دلار می رسد. او معتقد است که آلت کوین ها همچنان آسیب خواهند دید و اصلاح خواهند شد.

چارت 4 ساعت بیت کوین

داده های کلان اقتصادی دلیل اصلی کاهش قیمت ارزهای دیجیتال

خطر ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به دلیل جنگ اسرائیل و حماس یا همان فلسطین قیمت نفت خام WTI و برنت را افزایش می دهد. شاخص های بورس در سراسر جهان به دلیل درگیری قرمز هستند. سرمایه گذاران شتاب احتمالی نرخ تورم و تأثیر آن بر مسیر سیاست پولی جهانی را پیش بینی می کنند.

معاملات آتی ایالات متحده وابسته به S&P 500، Dow Jones و Nasdaq 100 بیش از 0.50 درصد کاهش یافته است. بازارهای اروپایی و آسیایی نیز به دلیل افزایش قیمت نفت تحت فشار باقی ماندند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) از 106.50 جهش کرد و به نظر می رسد فشار بیشتری بر قیمت بیت کوین با بالا رفتن آن وارد کند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments