ارز دیجیتال در اندونزی

شورای مذهبی اندونزی: کریپتو برای مسلمانان حرام و ممنوع است!

صنعت ارزهای رمزپایه ممکن است بازار اندونزی را به دلیل محدودیت‌های مذهبی جدید اعلام شده در این کشور از دست بدهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شورای مذهبی اندونزی استفاده از دارایی های رمزنگاری شده را برای مسلمانان ممنوع کرده است.

شورای ملی علما اعلام کرده است که همه عملیات و فعالیت های مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر حرام یا ممنوع تلقی می شود. رئیس احکام دینی پس از جلسه کارشناسی که روز پنجشنبه برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

مشکل اصلی ارز های رمزپایه از نظر این علمای دینی و مذهبی توانایی آن برای نشان دادن سود واضح است. از این رو این پیشوایان دینی معتقدند که رمز ارزها نباید معامله شوند و دین اسلام شرعا و اکیداً چنین دارایی هایی را ممنوع و اصطلاحا حرام کرده است.

رمزگذاری به دلیل ویژگی هایی از جمله عدم اطمینان و شباهت با شرط بندی و با هدف اقتدار اندونزی در مورد انطباق با شریعت، توسط شورای ملی علما (MUI) ممنوع اعلام شده است.

عصررون نیام سوله، رئیس احکام دینی، افزود که ارز دیجیتال در صورتی که قوانین شریعت را رعایت کند و منفعت آشکاری داشته باشد، می‌تواند به عنوان یک کالا معامله شود.

شورا و جمعیت MUI در کشور اندونزی، کشوری که بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارد، یک مرجع شرعی در نظر گرفته می شود. قانون گذاران و دستگاه های قضایی کشور، مانند وزارت دارایی و بانک مرکزی، همیشه در موضوعات مالی با این شورا همکاری می کنند.

تصمیم شورا لزوماً به این معنا نیست که اکنون معاملات و ترید رمز ارزها در کشور متوقف شود. تصمیم گیری در مورد وضعیت عملیات مالی با ارزهای رمزپایه توسط وزارت دارایی اتخاذ خواهد شد و متعاقبا اعلام می شود. 

پیش از این، بانک اندونزی اعلام کرده بود که در حال آماده شدن برای انتشار یک ارز رمزنگاری شده بانک مرکزی بوده است، اما هنوز تصمیم خود را برای انجام این کار در آینده تایید نکرده است.

بر اساس گزارش تنظیم کننده معاملات آتی کالا در اندونزی، باپبتی، تا ماه می شمار سرمایه گذارانی که به کسب سود از تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال در این کشور مشغول هستند، به حدود 4.45 میلیون می رسد.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments