ترس شدید حاکم بر بازار کریپتو

شاخص CFGI ترس شدید حاکم بر بازار کریپتو را نشان می دهد

در هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال حجم میلیارد دلاری از ارزش خود را از دست داد و Bitcoin در 7 روز گذشته، 10 درصد کاهش قیمت را شاهد بوده است.

در روز شنبه، 8 ژانویه 2022، قیمت به پایین ترین حد خود از پایان سپتامبر به بعد رسید و سطح 40,517 دلار را به ثبت رساند.

حجم جهانی معاملات بیت کوین در روز شنبه تقریباً برابر با 23.6 میلیارد دلار بوده است. بزرگترین جفت معاملاتی BTC، تتر (USDT) می باشد که 61.46 درصد از تمام معاملات امروز را تشکیل می دهد. 

نمودار قیمت بیت کوین

برترین صرافی BTC در روز شنبه، FTX.US می باشد و صرافی های Coinbase, Bitfinex, Kraken و Bitstamp در رده های بعدی قرار دارند. حجم معاملات جهانی BTC امروز تنها 23.69 درصد از 99.6 میلیارد دلار معاملات در برابر سایر ارزهای دیجیتال را تشکیل داده است.

در حالی که Bitcoin معادل 23.6 میلیارد دلار حجم معاملات را شاهد است، تتر 46.7 میلیارد دلار در سطح معاملات جهانی را به ثبت رسانده است.

شاخص ترس و طمع

نرخ 24 ساعته بیت کوین در روز شنبه در محدوده بین 40,517 دلار تا 42,702 دلار متغیر بوده است. شاخص ترس و طمع کریپتو (CFGI) که بر روی پرتال alternative.me قرار دارد، نشان می دهد که سطح فعلی CFGI در محدوده 10 قرار دارد. این میزان به معنی ترس شدید است؛ این ابزار احساسات بازار را از طریق چندین منبع تحلیل کرده و آنها را به ساده ترین حالت، به یک شماره تبدیل می کند.

سطح شاخص ترس و طمع، از ابتدای تابستان 2021 به بعد (تقریباً در 171 روز گذشته)، چنین سطح پایینی را تجربه نکرده است. این شاخص حتی از دیروز تا به امروز هم تغییر زیادی داشته است و در روز شنبه، ترس شدید با عدد 18 نمایش داده شد. این در حالی است که هفته گذشته عدد 21 بر روی CFGI قابل مشاهده بود.

با مقایسه قیمت دیروز بیت کوین با دقیقاً یک سال پیش آن، می توان دید که تنها 6.4 درصد رشد شامل حال آن شده است. هرچند، BTC در حال حاضر 39 درصد کمتر از سقف قیمتی است که دو ماه پیش آن را به ثبت رساند. به هر حال، این دارایی نسبت به 8 سال پیش خود که قیمتی معادل 67.81 دلار داشت، 61,932 درصد افزایش ارزش را تجربه می کند. 

منبع: بیتکوین دات کام

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments