سیر صعودی اصلی بیت کوین در سال 2022

سقوط دوباره BTC به زیر 50 هزار دلار | آیا سال 2022 صعودی خواهد بود؟

یک بار دیگر، Bitcoin در تداوم نگهداری قیمت در بالای 50 هزار دلار شکست خورد و امروز دوباره به زیر این سطح سقوط کرد و با 4 درصد کاهش در مقایسه با قیمت ماه گذشته خود معامله می گردد.

نمودار قیمت بیت کوین
منبع: TradingView

این پرچمدار بازار کریپتو، پس از به ثبت رساندن سقف قیمت خود در 69 هزار دلار، وارد یک فاز نزولی شد. در حالی که پیش بینی های قیمت ارزهای دیجیتال از جانب تحلیلگران، قیمت های بالاتری را برای بیت کوین (Bitcoin) تا پایان سال در نظر گرفته بودند.

خیلی از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که تا پایان سال قیمت BTC به 100 هزار دلار خواهد رسید. اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه قیمت در هفته های پایانی سال 2021 عقب نشینی هم داشت. البته این ارز دیجیتال نشانه هایی از آمادگی برای از سرگیری یک سیر صعودی در سال جدید را هم از خود نشان داده است.

به غیر از BTC، وضعیت آلتکوین ها هم در بازار به رنگ قرمز درآمده است. قیمت اتریوم به زیر حمایت حیاتی خود در 4,000 دلار رسید و فعلاً در حوالی 3,945 دلار معامله می گردد. در بین 5 رمز ارز برتر از نظر مارکت کپ، بایننس کوین (BNB) تنها ارزی بود که حرکت قیمتی سبز از خود نشان داد.

این کوین با یک درصد افزایش در 24 ساعت گذشته، با قیمت 550 دلار معامله می گردد. هرچند، در صورت اصلاح بازار بیش از حد فعلی، بایننس کوین هم قادر به ادامه وضعیت سبز خود نخواهد بود.

بازار ارزهای دیجیتال
منبع: Coin360

آیا خریداران BTC در سال 2022 دست به کار می شوند؟

وقتی به مقایسه بازار صعودی فعلی و قبلی می پردازیم، می بینیم که الگوهای قیمت، جدا از همبستگی های اولیه، کاملاً متمایز بوده است.

در اواخر دسامبر 2017 قیمت BTC به سقف جدید خود صعود کرد و آلتکوین ها بعد از این صعود Bitcoin، افزایش قیمت خود را شاهد بودند. با مقایسه این رویه با سیر صعودی 2021، می توان دید که بازار کریپتو ثبات بیشتری از خود نشان داده است، تا جایی که حتی اصلاح 50 درصدی بازار، نتوانست منجر به خروج سرمایه گذاران زیادی شود.

کارشناسان بازار انتظار دارند که ادامه سیر صعودی، در سال 2022 مشاهده شود و معتقدند که روند صعودی واقعی و اصلی در سال 2022 آغاز می گردد.

بیت کوین در حال حاضر در یک مرحله نیمه صعودی قرار دارد و تحلیل Santiment یک گردش ثابت را نشان می دهد.

توییتر Santiment

منبع: کریپتو گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments