دستور مجدد توقف عملیات ماینینگ در ایران

آغاز فصل زمستان و دستور مجدد توقف عملیات ماینینگ کریپتو در ایران

با نزدیک تر شدن به سردترین روزهای سال، وزارت نیرو ایران، برای پیشگیری از موارد قطعی برق، مجدداً دستور توقف موقت عملیات ماینینگ در کشور را صادر کرد. این بار دومی است که مقامات چنین دستوری را صادر کرده اند.

بعد از اینکه همگان، استخراج بیت کوین (BTC) را عامل اصلی قطع برق دانستند، در پایان ماه مه (اوایل خرداد) دولت ایران اعلام کرد که عملیات ماینینگ باید به طور موقت، متوقف شود. مقامات رسمی کشور، در همان زمان اعلام کردند که شبکه برق، پاسخگوی حجم بالای تقاضای نیرو در گرمترین فصل سال نمی باشد و به همین دلیل، تا زمانی پایین آمدن دما، دستور توقف ماینینگ ادامه پیدا کرد.

اکنون پس از گذشت 3 ماه از شروع به کار دوباره تجهیزات ماینینگ، وزارت نیرو همان دستور را با ورود به سردترین فصل سال اعمال کرده است؛ چراکه در این فصل یک بار دیگر، تقاضا برای نیرو و مصرف به اوج خواهد رسید.

آقای مصطفی رجبی مشهدی، رئیس شرکت توانیر در این باره گفت:

وزارت نیرو، از ماه گذشته، اقدامات لازم به منظور کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها را اجرا کرده است.

این اقدامات شامل قطع منبع نیرو شرکت های ماینینگ، خاموش کردن چراغ ها در مناطق کم خطر و نظارت دقیق بر مصرف می باشد.

این مقام اجرای توضیح داد که این اقدام کاملاً لازم می باشد چرا که بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، از این هفته شاهد کاهش قابل ملاحظه دما خواهیم بود. این موضوع جهش چشمگیری در مصرف انرژی را به همراه خواهد داشت.

روند ماینینگ در سراسر جهان

ایران در بین پیشتازان عرصه استخراج ارزهای دیجیتال در جهان قرار داشته است و 3 تا 4 درصد از هش ریت بیت کوین را تامین می کند.

در زمان نگارش این مطلب، کشور آمریکا با 35.4 درصد، بیشترین میزان هش ریت شبکه Bitcoin را تامین می کند. پس از آن قزاقستان با 18.1 درصد، روسیه با 11.2 و کانادا با 9.6 درصد قرار دارند.

لازم به ذکر است که این ارقام، به شدت تحت تاثیر ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال در چین هستند. پیش از آن، کشور چین با اختلاف پیشتاز اصلی در این زمینه بود.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments