علت بالا رفتن قیمت بیت کوین و اتریوم امروز چیست؟

علت بالا رفتن قیمت بیت کوین و اتریوم امروز چیست؟

علیرغم اینکه داده های منفی CPI باعث گمانه زنی ها در بازار شد، قیمت بیت کوین امروز از مرز 51 هزار دلار عبور کرد و اتریوم از 2.7 هزار دلار فراتر رفت.
طی یک حرکت غافلگیر کننده، قیمت بیت کوین به بالای 51,000 دلار رسید و به بالاترین ارزش خود از نوامبر 2021 رسید. از سوی دیگر، اتریوم از 2700 دلار گذشته است و مقاومتی را نشان می دهد که از می 2022 مشاهده نشده است.
تحلیلگران در حال بررسی افزایش اخیر قیمت‌ بیت‌ کوین و اتریوم هستند، به‌ ویژه پس از داده‌ های نا امید کننده شاخص قیمت مصرف‌ کننده آمریکا (CPI) که دیروز منتشر شد.

بنابراین، بیایید دلایل بالقوه‌ای را که ممکن است باعث ایجاد خوش‌ بینی اخیر در میان فعالان بازار شده باشد، بررسی کنیم.

خرید و فروش بیت کوین

علت رشد بیت کوین و سایر آلت کوین ها

علت بالا رفتن بیت کوین و اتریوم امروز ممکن است به چند دلیل باشد که عبارت است از:

روند رو به رشد سرمایه گذاری در ETF های اسپات بیت کوین 

کارشناسان بازار افزایش بیت کوین را به خوش بینی ناشی از جریان های ورودی قابل توجه به ETF های اسپات بیت کوین نسبت می دهند. قابل ذکر است، تنها در 13 فوریه، ورودی به این ETF ها به رقم خیره کننده 631 میلیون دلار رسید که بزرگترین هجوم یک روزه از زمان راه اندازی آنها در ماه گذشته است.

پیش بینی تایید ETF اتریوم

پیش بینی در مورد تایید احتمالی ETF های مرتبط با قیمت لحظه ای اتریوم نیز احساسات سرمایه گذاران را تقویت کرده است. با توجه به اینکه انتظار می رود SEC ایالات متحده در ماه می تصمیم نهایی را در مورد ETF های اتریوم بگیرد، سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر یک نتیجه مثبت هستند که می تواند منجر به خرید سریع اتریوم با نرخ مناسب شود و قیمت آن را بیشتر افزایش دهد.

هاوینگ بیت کوین 

به نظر می رسد سرمایه گذاران به رویداد هاوینگ بیت کوین که در ماه آوریل انجام خواهد شد، چشم دوخته اند، که از نظر تاریخی باعث افزایش تعداد سرمایه گذاران برای خریداری بیت کوین و رشد قابل توجهی قیمت شده است. این رویداد که برای کاهش نرخ عرضه بیت کوین طراحی شده است، به طور بالقوه می تواند موج جدیدی در ارزش بیت کوین ایجاد کند و انتظار می رود یک اثر موج دار قیمت اتریوم را نیز تقویت کند.

خرید و فروش اتریوم

ارتقاء Dencun اتریوم

ارتقا Dencun اتریوم که برای 13 مارس برنامه‌ ریزی شده است، خوش‌ بینی را به بازار تزریق کرده است. تحلیلگران پیش‌ بینی می‌ کنند ارزش اتریوم، مشابه رالی‌های قبلی پس از ارتقاهای قابل توجه، مانند ارتقای شانگهای در سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

افزایش پذیرش ETF ها

پذیرش فزاینده بیت کوین پس از تایید ETF در ایالات متحده، اعتماد سرمایه گذاران را نسبت به مسیر مشابه برای اتریوم القا کرده است. این پذیرش و ادغام رو به رشد در سیستم‌ های مالی جریان اصلی، چشم‌ انداز آینده اتریوم را به خوبی پیش‌ بینی می‌ کند.

با توجه به این عوامل که احساسات صعودی فعلی را هدایت می کند، سرمایه گذاران محتاطانه نسبت به مسیر آینده قیمت بیت کوین و اتریوم خوش بین هستند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
yashar
yashar
2 ماه قبل

الان وقت خوبی برای خریده اتریومه درسته؟
یا میشه بیشتر صبر کرد؟

payam
payam
2 ماه قبل

میتونم کمی در مورد هاوینگ اطلاعات داشته باشم؟

مهلا
مهلا
2 ماه قبل

بععله بالاخره حواشی ای تی اف اتریوم هم داره تاثیر خودشو میذاره