بروزرسانی جدید بیت کوین بعد از چهار سال

بعد از چهار سال انتظار بیت کوین بروزرسانی میشود

اولین ارتقا بیت کوین طی چهار سال اخیر توسط ماینر های سراسر جهان تأیید شده است و به آن تاپروت (Taproot) گفته می شود و قرار است از ماه آبان اجرایی شود.

این ارتقا به معنای حفظ حریم خصوصی و کارایی بیشتر معاملات است  و مهمتر از همه ، راه اندازی قراردادهای هوشمند که یکی از ویژگی های اصلی فناوری بلاکچین آن است.

این اتفاق نظر بین ماینر های شبکه بیت کوین بسیار نادر است و کارشناسان کریپتو معتقد اند که این اتفاق بسیار مهمی برای محبوب ترین ارز دیجیتال جهان است. به این بروزرسانی تاپروت گفته می شود و قرار است در ماه آبان امسال اعمال شود.

آلیس کیلین ، بنیانگذار و شریک مدیریت شرکت سرمایه گذاری بیت کوین Still Mark ، گفت:

تاپروت بسیار مهم است، زیرا فرصت گسترده ای را برای کارآفرینان علاقه مند به افزایش سودمندی بیت کوین ایجاد می کند.

برخلاف ارتقای بیت کوین در سال 2017 که به دلیل اختلاف نظر ایدئولوژیکی، طرفداران از آن به عنوان “آخرین جنگ داخلی” یاد می کنند، تاپروت تقریباً از پشتیبانی جهانی برخوردار است، به دلیل این که این تغییرات تقریباً تغییراتی در کدنویسی آن هستند.

چه چیزی تغییر می کند

تغییر بیت کوین به امضای دیجیتالی مربوط می شود ، که می توانید تصور کنید به عنوان اثر انگشتی است که فرد در هر معامله ای از خود بجا میگذارد.

در حال حاضر ، ارز بیت کوین از چیزی به نام “الگوریتم امضای دیجیتال منحنی” استفاده می کند که از کلید خصوصی ایجاد می شود که کیف پول بیت کوین را کنترل می کند و اطمینان می دهد که بیت کوین فقط توسط صاحب قانونی خرج می شود. 

در عمل ، این به معنای حفظ حریم خصوصی بیشتر است، زیرا کلیدهای شما در معرض دید بلاک چین قرار نمی گیرند.

این ارتقا همچنین یک راه اندازی برای قراردادهای هوشمند در بلاک چین بیت کوین است. قراردادهای هوشمند از نظر تئوری می توانند تقریباً برای هر نوع معامله ای ، از پرداخت اجاره بهای ماه ، تا ثبت نام وسیله نقلیه استفاده شوند.

در حال حاضر ، قراردادهای هوشمند می توانند در لایه پروتکل اصلی بیت کوین و در شبکه لایتنینگ، (یک بستر پرداخت ساخته شده بر روی بیت کوین)، ایجاد شوند که معاملات فوری را امکان پذیر می کند. قراردادهای هوشمندی که در شبکه لایتنینگ اجرا می شوند ، معمولاً به معاملات سریعتر و کم هزینه تر منجر می شوند.

قراردادهای هوشمند اساساً به شما این فرصت را می دهد تا برنامه های کاربردی و مشاغل زیادی را در بلاک چین ایجاد کنید.

همانطور که برنامه نویسان بیشتری قراردادهای هوشمندی را در بالای بلاکچین بیت کوین ایجاد می کنند، همچنین این امکان وجود دارد که بیت کوین به عنوان یک نقش موثر در دنیای دیفای یا مالیات غیر متمرکز تبدیل شود، اصطلاحی که برای توصیف برنامه های مالی طراحی شده برای قطع واسطه مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه، اتریوم به عنوان بلاک چین انتخابی برنامه های غیر متمرکز که به آن “dapps” نیز گفته می شود ، تسلط دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments