کاهش نرخ تورم و افزایش قیمت بیت کوین

دلیل افزایش قیمت بیت کوین به 18k | داده های CPI منتشر شد!

یک تحلیلگر هشدار می دهد که تورم انتظارات را کاهش می دهد، اما بیت کوین همچنان در خطر عواقب ناشی از “وحشت تورم زدایی” تا سه ماه اول 2023 است.

بیت کوین در 13 دسامبر به بالاترین حد یک ماهه خود رسید زیرا داده های تورم ایالات متحده موجی از خوش بینی را در بازارها ایجاد کرد.

چارت روزانه قیمت بیت کوین

کاهش نرخ تورم و افزایش قیمت بیت کوین

داده های TradingView نشان می دهد که بیت کوین پس از اینکه چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه نوامبر کمتر از حد انتظار بود، به 18105 دلار در Bitstamp رسید.

قیمت بیت کوین (BTC) پس از نرخ تورم بیش از 3 درصد افزایش یافت. در 24 ساعت گذشته، قیمت بیت کوین اکنون 6 درصد از پایین ترین سطح 16944 دلار افزایش یافته و به 17782 دلار رسیده است. حجم معاملات بیش از 50 درصد افزایش می یابد که نشان دهنده مشارکت معامله گران است.

این بازخوانی که “مهمترین رویداد” سال لقب گرفت، حتی انتظارات تحلیلگران در مورد کند شدن تورم را شکست داد.

نرخ سالانه CPI که در ماه نوامبر اعلام شد، 7.1% بود، در حالی که 7.3% پیش بینی شده بود. ماه به ماه 0.1% در مقابل 0.3% مورد انتظار بود.

در بیانیه مطبوعاتی همراه تأیید شد: شاخص همه اقلام برای 12 ماه منتهی به نوامبر 7.1 درصد افزایش یافت؛ این کمترین افزایش 12 ماهه از دوره منتهی به دسامبر 2021 بود.

معامله گران و تحلیلگران بیت کوین به طرز شگفت انگیزی از مثبت بودن این رویداد که نتیجه آن بود، خوشحال شدند.

منبع تحلیلی محبوب Game of Trades در بخشی از یک توییت قبل از افتتاحیه وال استریت پاسخ داد: “نوسانات عظیمی در بازار در راه است.

واکنش محافظه‌کارانه‌تری از سوی Il Capo از کریپتو نشان داده شد، که به دنبال‌کنندگان گفت که با وجود افزایش‌ها، هنوز برای خرید بیت کوین برنامه‌ریزی نکرده است.

او گفت: CPI بهتر از حد انتظار است، اما این عدد همچنان بسیار بالا است.

قیمت در اینجا یک منطقه مقاومت عظیم را آزمایش می‌کند و یک کف بالاتر را تشکیل می‌دهد. من هنوز 100% از بازار خارج هستم.

Fejau، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی رمز ارز، Reflexivity Research، به همین ترتیب محتاط بود که در مورد “وحشت کاهش تورم” هنوز در راه است.

وی اعلام کرد: ما اکنون وارد مرحله تورم Goldilocks شده ایم.

احتمال کاهش نرخ Cpi بیشتر از افزایش آن است تا زمانی که در سه ماهه اول سال 2023 به یک وحشت کاهش تورم تبدیل شود. در نهایت به پایین ترین حد و سپس در سال 2024 صعودی می شود. از دستاوردهای طولانی مدت خود لذت ببرید.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در این هفته بیش از اعداد CPI است، به طوری که فدرال رزرو ایالات متحده باید در مورد افزایش نرخ بهره در دسامبر تصمیم بگیرد و جروم پاول، رئیس آن، در 15 دسامبر سخنرانی خواهد کرد.

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، توافق بر سر افزایش 50 واحدی کمتر است و بیشتر کارشناسان انتظار افزایش نرخ بهره کمی کمتر از 80 درصد در مقابل 75 درصد را دارند.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

فروکش شدن ترس بایننس

در همین حال، BTC/USD حتی قبل از انتشار CPI عملکرد خوبی داشت و در مواجهه با وحشت ناشی از رویدادهای مربوط به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال Binance، هیچ نشانه ای از کاهش قیمت نشان نداد.

Changpeng Zhao، مدیرعامل، آن را “FUD” نامید، اما نگرانی‌هایی که در رویترز و رسانه‌های اجتماعی ظاهر شد، باعث هجوم سرمایه‌های کاربران شد که تنها در طول 24 ساعت به بیش از 500 میلیون دلار رسید.

در رویدادهای دیگر مرتبط با سقوط صرافی FTX، مدیر عامل سابق، سام بنکمن-فرید، در آن روز در باهاما دستگیر شد و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده او را به کلاهبرداری از کاربران FTX متهم کرد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments