بیت کوین آماده حمله به خط روند کلیدی | آیا روند صعودی BTC آغاز شده است؟

بیت کوین آماده حمله به خط روند کلیدی | آیا حرکت صعودی BTC آغاز شده است؟

با توجه به سیگنال‌های ترکیب دفتر سفارش مبادله، میانگین متحرک 200 هفته‌ای می‌تواند آزمایش دیگری را از سوی گاوها ببیند.

بیت کوین (BTC) در 16 ژوئیه پس از پایان هفته معاملاتی وال استریت با افزایش اندک برای سهام ایالات متحده، افزایش یافت.

چارت 1 ساعت بیت کوین

آیا گاوهای بیت کوین می توانند میانگین متحرک 200 هفته ای را پس بگیرند؟

داده‌های TradingView نشان داد که حرکت BTC/USD در آخر هفته بین 20500 تا 21000 دلار متغیر است. بنابراین، این جفت ارز اکثریت بازگشت خود را از پایین‌ترین سطح هفته حفظ کرد که به دنبال شوک داده‌های تورم ایالات متحده و جرقه‌های ضعف در دارایی‌های ریسکی بود.

وضعیت فعلی معاملات نشان میدهد که سناریو کلاسیک شکست های صعودی غیر واقعی و با نقدینگی و حجم کم، همچنان قیمت بیت کوین را در آخر هفته همراهی خواهد کرد.

اطلاعات و وضعیت سفارشات در بایننس، بزرگترین صرافی جهانی از نظر حجم، نشان می دهد که اگر گاوها تلاش کنند بازار را به سمت بالاتری هدایت کنند، مقاومت کلیدی در حدود 22000 دلار می باشد.

با این حال، برای نظارت بر داده های شاخص Material Indicators، این احتمال وجود دارد که بیت کوین حتی بتواند میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود (WMA) را به چالش بکشد، یک خط روند اصلی بازار نزولی که بیش از یک ماه پیش به‌عنوان پشتیبانی از دست رفت.

 میانگین متحرک 200 هفته ای

معامله‌گر و تحلیلگر معروف Rekt Capital در نظرات جداگانه‌ای اضافه کرد: «به راحتی می‌توان در یک روز سبز قیمت BTC صعودی و در یک روز قرمز نزولی بود.

اما بیت کوین هنوز بین 19 تا 22 هزار دلار در نوسان است. این تا زمانی ادامه خواهد داشت که هر یک از این سطوح شکسته شود، حرکات درون بردی به اندازه کافی قابل توجه برای ایجاد تغییرات در احساسات نباشد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، این احساسات در این هفته به رکورد غیر قابل رغبتی دست یافت، زیرا طبق شاخص ترس و طمع کریپتو، بازار ارزهای دیجیتال طولانی ترین دوره خود را در حالت “ترس شدید” به پایان رساند.

ماینرها فشار را احساس می کنند

در همین حال، یکی از تحلیلگران پلتفرم تجزیه و تحلیل درون زنجیره ای CryptoQuant با نظارت بر رفتار ماینرها زنگ خطر فروش احتمالی را به صدا درآورد.

Binh Dang نشان داد 14000 بیت کوین از کیف پول های ماینر در 15 ژوئیه منتقل شد، و اگرچه مشخصاً نشان دهنده فروش نیست، این پدیده ارزش ردیابی را داشت.

او در یکی از به‌ روزرسانی‌های بازار Quicktake CryptoQuant می‌گوید: “در این مرحله، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این حرکت مثبت یا منفی است، بنابراین باید تا چند روز آینده مراقب باشیم.

به طور جداگانه، یک شاخص جدید به نام Bitcoin Energy Gravity، که هزینه‌های تولید بیت‌ کوین را پوشش می‌دهد، نشان می‌دهد که ماینرها احتمالاً می‌توانند مقادیر نسبتاً کمی برای انرژی بپردازند تا با قیمت‌های لحظه‌ای BTC، سود استخراج کنند.

جو برنت، تحلیلگر BlockWare، خالق این مدل، در یک موضوع توییتری توضیح داد: «شاخص Bitcoin Energy Gravity حداکثر قیمت دلار آمریکا (دلار / کیلووات ساعت) را نشان می دهد که ماینر ها حاضر به خرید برق برای کسب سود هستند.

شاخص Bitcoin Energy Gravity

از این حداکثر قیمت پیشنهادی، می توان درک بهتری از زمان افزایش بیش از حد قیمت بیت کوین و زمانی که قیمت ممکن است به پایین ترین حد خود نزدیک شود، به دست آورد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments