جهش 12 درصدی بیت کوین در کمتر از 24 ساعت | آیا این یک جهش گربه مرده است؟

جهش 12 درصدی بیت کوین در کمتر از 24 ساعت | آیا این یک جهش گربه مرده است؟

بیت کوین با پامپ خود در 24 ساعت گذشته، معامله گران را با احساسات نزولی غافلگیر کرد. داده های مشتقات بیت کوین نشان می دهد که معامله گران مایل به خرید هستند. همچنین جالب است بدانید که این سکه نارنجی رنگ 45 درصد از ابتدا سال 2023 تاکنون افزایش داشته است. اما سوالی که ذهن بسیاری از تحلیلگران را درگیر کرده این است که آیا این روند سالم و پایدار است؟

بیت کوین، قیمت ارزهای دیجیتال را در مسیر بهبودی هدایت می کند. اگرچه چاپ شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه ژانویه کمی بالاتر از حد انتظار بود، اما شور و شوق معامله گران ارزهای دیجیتال را کاهش نداد.

بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین (BTC) در چند ساعت گذشته با نزدیک شدن به 25000 دلار و رسیدن به بالاترین سطح جدید در 6 ماه گذشته، 12 درصد افزایش قیمت داشته است. تا زمان انتشار، بیت کوین با 11.54 درصد افزایش با قیمت 24699 دلار و ارزش بازار 476 میلیارد دلار معامله می شود.

حرکت اخیر معامله گران را با احساسات نزولی در بازار شگفت زده کرده است. ارائه دهنده داده های زنجیره ای Santiment گزارش می دهد:

بیت کوین به بالاترین حد خود در 6 ماه گذشته رسیده است و احساسات معامله گران نزولی را شگفت زده کرده است. با جهش قیمت ها به بالای 24.6 هزار دلار برای اولین بار از 14 آگوست 2022، مراقب افزایش آدرس نهنگ ها به عنوان نشانه افزایش اعتماد سهامداران کلیدی باشید.

فعالیت آدرس های نهنگ بیت کوین

با این حال، برخی از تحلیلگران به دلیل تقویت شاخص دلار آمریکا (DXY) محتاط هستند. آنها معتقدند که افزایش پایدار در DXY می تواند روند صعودی ارزهای دیجیتال را محدود کند.

در زمان انتشار، بیت کوین از نظر درصد سود در همه آلتکوین های دیگر پیشتاز است. ماه گذشته، وقتی نوبت به حجم معاملات کریپتو رسید، شاهد تسلط آلت کوین ها بر بیت کوین بودیم. Santiment ارائه‌ دهنده داده‌های زنجیره‌ای توضیح می‌دهد که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نهنگ‌ها و حجم معاملات از آلت‌ کوین‌ها به بیت‌ کوین تغییر کنند.

دامیننس بیت کوین

با آخرین حرکت، به نظر می رسد گاوها تسلط بازار را در دست دارند. طبق داده های Coinglass، مجموع نقدینگی های حاصل از لیکویید شدن پوزیشن های فروش (Short) برای بیت کوین در 24 ساعت گذشته به 85 میلیون دلار رسیده است.

علاوه بر این، خوش بینی فزاینده ای در بین سرمایه گذاران در بازار مشتقات بیت کوین وجود دارد. علاقه معاملات باز (OI) در بازار آتی دائمی بیت کوین نشان می دهد که معامله گران در حال ایجاد موقعیت های خرید هستند. همچنین، نرخ های پریمیوم عمدتاً مثبت بوده است که نشان دهنده تمایل به صعودی شدن است.

♦️بنابراین، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که گاوها به وضوح تسلط را در دست دارند و افزایش قیمت امروز ممکن است یک جهش گربه مرده نباشد. از سوی دیگر، بیت کوین برای ادامه حرکت باید روزانه بالای 25000 دلار بسته شود.

آلت کوین ها به جشن بیت کوین می پیوندند

همراه با بیت کوین، آلت کوین ها نیز به این جشن بزرگ پیوسته اند. ده آلتکوین برتر بین 9 تا 12 درصد افزایش دارند. اتریوم 9.25 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر نزدیک به 1700 دلار معامله می شود. پلتفرم مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم، پالیگان نیز اخیراً با مشارکت عمده نهنگ‌ها، افزایش قیمت قوی‌ای را نشان داده است.

با این حال، “ما باید در نظر داشته باشیم که پایه کلان برای بازارها آنقدر قوی نیست و تغییر در لحن فدرال رزرو به طور بالقوه می تواند شکل گیری روند صعودی پایدار را مختل کند. به همین دلیل، شرط بندی روی روند نزولی و کاهش قیمت امن تر خواهد بود.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments