رویداد جنجالی هاوینگ بیت کوین 2024 انجام شد!

رویداد جنجالی هاوینگ بیت کوین 2024 انجام شد! کاهش قیمت بیت کوین یا پرواز به اوج جدید؟

بیت کوین چهارمین رویداد نصف شدن خود را پس از ارسال 840000 مین بلاک با موفقیت پشت سر گذاشت، جایی که در آن پاداش های استخراج بار دیگر به نصف کاهش یافت.

این رویداد باعث می‌شود که جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر آینده قیمت بیت‌ کوین باشند و برخی کارشناسان پیش‌ بینی‌ می کنند که قیمت به زودی به 250 هزار دلار می رسد.

طبق داده های CoinMarketCap، در نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین 64200 دلار است که 3.45 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است.

از امروز به بعد، ماینرهای بیت کوین 3.125 بیت کوین به ازای هر بلاک استخراج شده دریافت خواهند کرد که کمتر از پاداش 6.25 بیت کوین قبلی است.

این یک فرآیند برنامه ریزی شده در پروتکل بیت کوین است که هر 210000 بلاک استخراج می شود که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد.

سه هاوینگ قبلی بیت کوین به ترتیب در سال‌های 2012، 2016 و 2020 اتفاق افتاد که منجر به کاهش قابل توجه پاداش‌ های استخراج در طول زمان شد. اولین هاوینگ بیت کوین در سال 2012 رخ داد که پاداش استخراج یک بلاک از 50 به 25 بیت کوین کاهش یافت.

هدف اصلی پشت رویداد هاوینگ بیت کوین، مدیریت کمبود و تنظیم عرضه تورمی بیت کوین است. این مکانیسم توسط بنیانگذار مستعار بیت کوین تحت عنوان ساتوشی ناکاموتو، در کد قرار داده شده است.

با کاهش پاداش استخراج، این فرآیند به طور موثر سرعت ایجاد بیت کوین جدید را کاهش می دهد. این رویداد تقریبا تا سال 2140 که تمام بیت کوین استخراج می شود ادامه خواهد داشت.

🔺پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ🔺

تاثیر رویداد هاوینگ بر قیمت بیت کوین 

فقط زمان می تواند تاثیر هاوینگ 2024 بر قیمت بیت کوین را نشان دهد. تاریخ نشان می دهد که بعد سه هاوینگ قبلی، قیمت بیت کوین در چند ماه اول در یک محدوده رنج نوسان داشته یا سقوط هایی را تجربه کرده است اما یک سال بعد به طور قابل توجهی بالا رفته و اوج های تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده است. اما همانطور که سرمایه گذاران به خوبی می دانند، عملکرد گذشته شاخصی از نتایج آینده نیست.

آدام مورگان مک کارتی، تحلیلگر تحقیقاتی در Kaiko می‌گوید:

نمی‌دانم هنوز چقدر می‌توانیم بگوییم که هاوینگ اهمیت دارد. فقط می دانم که به اندازه سه هاوینگ قبلی آنقدر مهم نیست که بگوییم “دوباره 500 درصد افزایش خواهد یافت.”

به عنوان مثال، در زمان آخرین هاوینگ در ماه مه 2020، قیمت بیت کوین بر اساس داده های کوین مارکت کپ حدود 8,602 دلار بود – و تا می 2021 تقریباً هفت برابر شد و نزدیک به 56,705 دلار رسید. قیمت بیت کوین یک سال پس از ژانویه 2016 و هاوینگ بیت کوین تقریباً چهار برابر شد. این یعنی تقریبا 80 درصد نسبت به اولین هاوینگ بیت کوین در نوامبر 2012 افزایش یافته بود. کارشناسانی مانند مک کارتی تأکید می کنند که سایر شرایط بازار صعودی به این بازده کمک کرده است.

هاوینگ جمعه نیز پس از یک سال افزایش شدید بیت کوین به دست می آید. از جمعه شب، قیمت بیت کوین در محدوده 64 هزار دلار نوسان دارد. این رقم در مقایسه با بالاترین رقم 73,750 دلاری که در ماه گذشته ثبت شده بود، کاهش یافته است، اما همچنان دو برابر قیمت دارایی نسبت به سال گذشته است.

بخش عمده ای از اعتبار رشد اخیر بیت کوین به موفقیت اولیه روش جدیدی برای سرمایه گذاری در دارایی، اختصاص داده شده است – ETF های اسپات بیت کوین، که تنها در ماه ژانویه توسط رگولاتورهای ایالات متحده تایید شدند. یک گزارش تحقیقاتی از مدیر صندوق رمزنگاری Bitwise نشان داد که این ETF اسپات بیت کوین که مخفف صندوق های قابل معامله در مبادلات هستند، 12.1 میلیارد دلار ورودی در سه ماهه اول داشته اند.

رایان راسموسن، تحلیلگر ارشد تحقیقات ارزهای دیجیتال، گفت: تقاضای مداوم یا رو به رشد ETF، زمانی که با شوک عرضه ناشی از هاوینگ همراه شود، می تواند به افزایش بیشتر قیمت بیت کوین کمک کند.

او گفت: “ما انتظار داریم که قیمت بیت کوین در 12 ماه آینده عملکرد قوی داشته باشد.” راسموسن خاطرنشان می‌ کند که برخی پیش‌ بینی کرده‌ اند که قیمت بیت کوین به 400000 دلار می‌ رسد، اما “تخمین اجماع” به محدوده 100000 تا 175000 دلار نزدیک‌ تر است.

سایر کارشناسان بر احتیاط تاکید می کنند و به این امکان اشاره می کنند که این دستاورد ها قبلاً محقق شده است.

در یادداشت تحقیقاتی روز چهارشنبه، تحلیلگران JPMorgan اظهار داشتند که انتظار ندارند شاهد افزایش قیمت بعد از هاوینگ باشند، زیرا این تاثیر این رویداد قبلاً در قیمت بیت کوین اتفاق افتاده است. – با اشاره به اینکه بازار همچنان در شرایط اشباع خرید بر اساس تحلیل آنها از معاملات آتی بیت کوین است.

⁉️نظر شما چیست؟ در حال حاضر که هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شده است، قیمت آن بالا می رود یا ریزش دیگری در راه است؟ نظر خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments