الگوی تقاطع مرگ در نمودار

احتمال سقوط بیت کوین به 35 هزار دلار با ظهور الگوی “تقاطع مرگ” در نمودار

در حالی که تقاطع نزولی اخیر بین میانگین متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه بیت کوین نتوانست قیمت ها را پایین بیاورد، این بار اوضاع می تواند متفاوت باشد.

بیت کوین (BTC) الگوی معاملاتی را در 8 ژانویه تشکیل داد که به دلیل توانایی آن در پیش بینی ضررهای بیشتر، به طور گسترده توسط نمودارهای سنتی تایید می شود.

به طور جزئی، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50 روزه) این ارز دیجیتال به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200 روزه) سقوط کرد و به اصطلاح “تقاطع مرگ” را تشکیل داد. این الگو در حالی ظاهر شد که قیمت بیت‌کوین در دو ماه گذشته با افت بیش از 40 درصدی از رکورد بالای 69000 دلاری خود مواجه شد.

الگوی تقاطع مرگ در نمودار
الگوی تقاطع مرگ در نمودار قیمت بیت کوین

تاریخچه الگوی تقاطع مرگ

تلاقی های مرگ قبلی در دو سال گذشته برای بیت کوین بی اهمیت بوده است. به عنوان مثال، یک متقاطع نزولی EMA 50 تا 200 روزه در مارس 2020 پس از کاهش قیمت بیت کوین از نزدیک به 9000 دلار به زیر 4000 دلار ظاهر شد که به نظر می رسد پیش بینی درستی درباره نزول بازار نداشت.

علاوه بر این، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، وقوع آن کمک چندانی به جلوگیری از افزایش بیت کوین به حدود 29000 دلار تا پایان سال 2020 نکرد.

الگوی تقاطع مرگ در نمودار در سال 2020
الگوی تقاطع مرگ در نمودار بیت کوین در سال 2020

به طور مشابه، یک تقاطع مرگ در نمودارهای روزانه بیت کوین در جولای 2021 ظاهر شد که – مانند مارس 2020 – تاخیر داشت و نتوانست روند را به درستی پیش بینی کند. به طوری که وقوع آن منجر به فروش گسترده ای نشد. در عوض، قیمت بیت‌کوین پیش از اینکه تا نوامبر سال 2021 به 69000 دلار برسد، صرفاً یک طرفه تثبیت شد.

الگوی تقاطع مرگ در نمودار در سال 20202021

اما تقاطع‌های میانگین متحرک نزولی در هر دو مورد، همانطور که در بالا ذکر شد، با یک خبر خوب همراه بود که ممکن است تأثیر آنها را بر بازار بیت‌کوین محدود کرده باشد.

به عنوان مثال، بهبود قیمت بیت کوین در ژوئیه 2021 عمدتاً در پی شایعاتی مبنی بر اینکه آمازون شروع به پذیرش ارزهای رمزنگاری شده برای پرداخت خواهد کرد – که بعداً معلوم شد نادرست است – و پس از کنفرانسی به نام “The B-Word” رخ داد که توییتر در آن حضور داشت. جک دورسی، مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، و مدیر عامل شرکت ARK Invest، کتی وود، به شدت به نفع بیت کوین صحبت کردند.

به طور مشابه، بیت کوین به شدت از سطح زیر 4000 دلار خود در مارس 2020 بهبود یافت، عمدتاً پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده سیاست های پولی سست خود را برای مهار عواقب سقوط بازار سهام ناشی از همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد.

الگوی تقاطع مرگ این بار خطرناک به نظر می رسد

آخرین کاهش بیت کوین منعکس کننده نگرانی فزاینده سرمایه گذاران در مورد تصمیم فدرال رزرو برای بازگشایی تهاجمی سیاست های پولی سست خود – از جمله لغو برنامه خرید ماهانه 120 میلیارد دلاری دارایی آن و به دنبال آن سه افزایش نرخ – در سال 2022 است.

به طور معمول، افزایش نرخ بهره باعث می شود که دارایی های بی ثبات مانند بیت کوین نسبت به اوراق قرضه دولتی که بازدهی تضمین شده ارائه می دهند، جذابیت کمتری داشته باشند.

نوئل آچسون، رئیس پیش بینی بازار در Genesis Global Trading، به وال استریت ژورنال گفت: 

این دلیلی بر این است که بیت کوین مانند یک دارایی ریسک عمل می کند. معامله گران کوتاه مدت در آستانه خروج از بازار خواهند بود.

در نتیجه، کاهش کلی نقدینگی همراه با تشکیل تقاطع مرگ، می تواند باعث فروش بیشتر در بازار بیت کوین شود. با این حال، اگر قیمت BTC از سطح پشتیبانی فعلی خود در حدود 40000 دلار، خط 0.382 Fib که در نمودار زیر نشان داده شده است، بازگردد، اوضاع می تواند متفاوت باشد.

سطوح فیبوناچی

با این وجود، شکستن زیر 40000 دلار ممکن است خطر ارسال قیمت بیت کوین به سطح فیبوناچی بعدی نزدیک به 35000 دلار را به همراه داشته باشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments