تحلیل تکنیکال بلند مدت و کوتاه مدت بیت کوین (BTC)

تحلیل تکنیکال بلند مدت و کوتاه مدت بیت کوین (BTC) | امواج الیوت و پرایس اکشن

بیت کوین (BTC) از یک الگوی اصلاحی که از 18 ژوئن برقرار بود، در آستانه شکسته شدن است. اگر این اتفاق بیفتد، انتظار می رود که منجر به کاهش های جدید شود.

بیت کوین از اواخر ماه مارس به زیر خط مقاومت نزولی سقوط کرده است. بیت کوین از این خط در 7 ژوئن عبور نکرد که منجر به کاهش قیمت بیت کوین تا 17622 دلار در 18 ژوئن شد.

قیمت از آن زمان کمی افزایش یافت و دو سقف پایین تر را ایجاد کرد. با این حال، حتی نتوانست به خط مقاومت نزولی برسد و در عوض توسط ناحیه مقاومت پیش رو 21700 دلاری رد شد.

شاخص RSI روزانه هنوز به بالای 50 حرکت نکرده است و همزمان با رد شدن قیمت در سطح افقی 21700 دلار، توسط این مقاومت رد شد. از سوی دیگر، RSI همچنان بالاتر از خط روند صعودی خود (سبز) نگه داشته شده است. شکست از خط احتمالاً تأیید می کند که قیمت در حال کاهش است.

چارت روزانه بیت کوین

شکست کوتاه مدت بیت کوین

نگاهی دقیق تر به نمودار شش ساعته چشم انداز عمدتاً نزولی را نشان می دهد. اولاً، قیمت از 18 ژوئن در داخل یک کانال موازی صعودی معامله می‌شود. چنین کانال‌هایی معمولاً دارای ساختارهای اصلاحی هستند، به این معنی که انتظار می‌رود یک شکست نهایی وجود داشته باشد.

ثانیا، RSI شش ساعته از خط روند صعودی خود شکسته شده و به زیر 50 رسیده است.

تحلیل کوتاه مدت بیت کوین

تعداد موج BTC

شمارش موج نشان می دهد که بیت کوین از اواخر ماه مارس در یک حرکت نزولی پنج موجی (زرد) معامله می شود. وجود این ساختار این احتمال را ایجاد می کند که BTC در حال حاضر در موج چهار قرار دارد.

🛑اگر شکست بخورد، یک هدف احتمالی برای پایین تر از 16725 دلار پیدا می شود. این هدف با استفاده از طول موج 1-3 0.382 پیدا شده است.

تحلیل بیت کوین براساس امواج الیوت

شمارش امواج بلند مدت نشان می‌دهد که بیت کوین در موج C ساختار اصلاحی A-B-C (قرمز) قرار دارد که از زمان رسیدن به بالاترین قیمت 69000 دلاری در نوامبر 2021 در حال توسعه است.

🔺با توجه به اینکه سطح 16726 دلار شکست می‌خورد، دادن نسبت 1:1 به امواج A و C منجر به پایین‌ترین قیمت 12100 دلاری در بلند مدت اشاره می کند. 

تحلیل بلند مدت بیت کوین

منبع: بین کریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی موسوی
مهدی موسوی
1 سال قبل

لیبل گذاری به نظر اشتباهه موج یک ممتد شده و الان در موج چهار هستیم هنوز موج پنج نزولی شروع نشده