بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022

بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022

در حال حاضر میلیون ها NFT برای فروش وجود دارد و به نظر می رسد روزانه هزاران پروژه جدید نیز راه اندازی می شود. در حال حاضر 4 میلیون دارایی در بازار OpenSea (محبوب ترین بازار NFT) و به طور بالقوه میلیون ها دارایی در سایر بازارها مانند (Rarible، Foundation، SuperRare، NBA Top Shot و موارد دیگر) وجود دارد و دنیای NFT بسیار گسترده و در حال رشد است. یک NFT، کاربردی بیشتر از تنها یک اثر هنری بودن به دارایی های دیجیتالی اختصاص می دهد. NFT کاربردی به عنوان مثال یک قطعه هنری فیزیکی است که با NFTی که شما خریداری می کنید، مطابقت دارد. این NFT می تواند دسترسی ویژه به یک رویداد، عضویت انحصاری یا استفاده از NFT در آینده و در دنیای دیجیتال ( مثلا در بازی ها) باشد.فرض کنید می‌توانید پروژه‌ای با یک ماموریت در آن پیدا کنید که نوعی کاربرد نیز دارد. در این صورت، شما از خرید NFT بیشتر از مالکیت دیجیتالی یک دارایی (هنر، عکس، ویدئو، صدا و غیره) بهره می برید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022 آشنا شوید.

بهترین پروژه های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022 کدام اند؟

با افزایش محبوبیت و عملکرد قابل توجهی دارایی های دیجیتال به خصوص توکن های NFT بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است تمایل به ورود به این بازار را داشته باشند ولی ندانند که کدام مجموعه برای سرمایه گذاری بهتر است و آینده روشنی دارد. در ادامه به معرفی بهترین پروژه های NFT در سال 2022 می پردازیم که میتوانند برای سرمایه گذاری مناسب باشند.

توجه داشته باشید که این مقاله صرفا جهت معرفی پروژه های برتر جمع آوری شده است و حاوی هیچگونه توصیه سرمایه گذاری نمی باشد. سرمایه گذاران باید درباره خرید خود تحقیق کرده و با مدیریت ریسک و سرمایه وارد بازار شوند.

بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022

مجموعه توکن های غیر مثلی وی فرندز (VeeFriends) 

موسس VeeFriends، کسی جز کارآفرین مشهور گری واینرچوک نیست. گری به عنوان رئیس VaynerX، مدیرعامل VaynerMedia و مالک و خالق VeeFriends فعالیت می کند. در واقع، VeeFriends بلیطی برای سوپر کنفرانس چند روزه Gary V است که تنها دارندگان توکن VeeFriends به آن دسترسی دارند.

VeeCon اولین کنفرانس دارای بلیط NFT در جهان است. VeeCon جایی است که دارندگان توکن VeeFriends به عنوان یک جامعه گرد هم می آیند تا دوستی های پایدار ایجاد کنند، ایده ها را به اشتراک بگذارند و با هم یاد بگیرند.

کریپتو باریستا

مجموعه ان اف تی کریپتوباریستاها (Crypto Baristas)

اولین کافه جهان با بودجه NFT است. فصل 1 کریپتو باریستا با 60 شخصیت کافئین دوست راه اندازی می شود که مالکیت آنها به افتتاح اولین کافه جهان با بودجه NFT کمک می کند. صاحبان کریپتو باریستا از مزایای آن بصورت مادام العمر در تمام فضاها و وب سایت های کافه های آینده لذت خواهند برد.

این مالکان “بانک باریستا” را نیز کنترل میکنند، یک صندوق 15 درصدی که از درآمد پروژه برای استفاده آینده در فضای قهوه کنار گذاشته شده است. برخی از کاربردهای بالقوه بانک باریستا، حمایت از سازمان‌های خیریه در فضای قهوه، پیشبرد پروژه کریپتو باریستا و یا شروع یک کار جدید است.

دن هانول موسس پروژه اعلام کرد:

هدف کریپتو باریستا ایجاد جامعه ای از افراد همفکر است که هنر، کافئین، کارآفرینی و نوآوری را ستایش می کنند. یکی از اهداف این پروژه این است که فضایی فیزیکی در نیویورک باز کند که در آن هنر و نوآوری پیشرو باشد. آینده کریپتو باریستا به دارندگان و دنبال کنندگان این کمپین بستگی دارد.

به نظر می رسد پروژه Crypto Barista سه اصل حکومت، جامعه و مالکیت را که بسیاری از پروژه های NFT فاقد آن هستند، با هم به اجرا می گذارد. این پروژه از طریق راه‌اندازی‌های فصلی تکامل می‌یابد و در هر فصل بر تلاشی جدید در فضای قهوه تمرکز می‌کند و در عین حال امتیازات و حاکمیت را برای همه دارندگان فراهم می‌کند. به همین دلیل این مجموعه به عنوان یکی از بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022 در نظر گرفته می شود.

فلای فیش بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022

ان اف تی های باشگاه فلای فیش(Flyfish Club) 

باشگاه فلای فیش، سرمایه گذاری دیگری از گری واینرچوک است و اولین باشگاه غذاخوری خصوصی اعضای NFT در جهان است. اعضای باشگاه فلای فیش به یک اتاق غذاخوری خصوصی در نیویورک دسترسی خواهند داشت که بیش از 10000 فوت مربع وسعت دارد.

دو نوع عضویت در این باشگاه وجود دارد. نوع اول با 2.5 اتریوم برای اعضای استاندارد این باشگاه و دیگری با 4.25 اتر برای Flyfish Omakase.

عضویت استاندارد فلای فیش به کاربر این امکان را می دهد که یک میز برای حداکثر 8 مهمان غیر توکن رزرو کند. در گزینه Flyfish Omakase کاربر می تواند برای همان تعداد مهمان میز رزرو کند، اما فقط می تواند یک مهمان را به اتاق omakase بیاورد.

بخش مهمی از NFT بودن عضویت این است که به صورت قراردادی می توان حق عضویت را در هر زمانی اجاره داد و یا فروخت. با تجربه پروژه های قبلی گری واینرچوک مانند Vee Friends، ارزش عضویت فلای فیش به احتمال زیاد به مرور زمان افزایش خواهد یافت. در زمان نگارش این مقاله، باشگاه فلای فیش به طور کامل فروخته شده است و مالکان آن قصد دارند مکان‌ها و عضویت‌های بیشتری را با گسترش این پروژه ایجاد کنند.

ویمن رایز بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022

مجموعه NFT ویمن رایز (Women Rise)

ویمن رایز یک مجموعه ی 10000تایی تصادفی ایجاد شده توسط هنرمند تجسمی مشهور بین المللی، ملیحه عابدی است. هدف این مجموعه این است که فضای NFT را با معرفی بیشتر شخصیت‌های زن فراگیر و متنوع کند و همچنین درصدی از فروش اولیه آن را به صندوق‌هایی که در زمینه برابری جنسیتی، آموزش دختران و سلامت روان در جوامع حاشیه‌نشین فعالیت دارند، اهدا کند.

ویمن رایز نیز با توجه به ویژگی ها و محبوبیتی که دارد به عنوان یکی از بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022 در نظر گرفته می شود.

پراپرت

ان اف تی های ملک مجازی پراپرت (Propert’s Virtual Realty)

Property’s نوآورانه ترین بازی جمع آوری املاک در فضای NFT و متاورس است. با گرد هم آوردن مکانیک محبوب‌ترین بازی‌های جهان، هدف این پروژه ارائه تجربه‌ای است که قبلاً مانند آن دیده نشده است. هر NFT یک کارت کلکسیونی است که تکه ای از املاک و مستغلات را با الهام از فرهنگ ها و اقتصادهای مختلف نمایش می دهد.

Property’s شدیدا با سایر برندها و جوامع NFT، شراکت کرده است. یکی از این همکاری ها با کریپتو باریستاها است که در آن بازی Property دارای کافی شاپ ها و چرخ دستی هایی با مضمون کریپتو باریستا در سراسر سرزمین خواهد بود. این پروژه را زیر نظر داشته باشید، زیرا بازی آنها بخشی از دنیای سندباکس است که توسط کاربران ساخته شده و تازه شروع به شکل گیری کرده است.

بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022

مجموعه توکن های غیر مثلی کریپتون گوونز (Cryptoon Goonz)

Cryptoon Goonz توسط @SeanTat2s ساخته شده است و یک پروژه شخصیت های به سبک شلنگ لاستیکی 6969 با صدها ویژگی منحصر به فرد است. کریپتوگوونز ما را به یاد سبک میکی موس می اندازد و  قطعات با فرهنگ های  پاپ، هیپ هاپ و لباس های خیابانی تزئین شده اند. این پروژه دارای یک انجمن قوی و پرشور با بیش از 10000 عضو است و به نظر می رسد ارزش کسب اطلاعات بیشتر برای سرمایه گذاری را دارد.

دوستان نامرئی

مجموعه ان اف تی دوستان نامرئی (Invisible Friends)

موسس این پروژه، Markus Magnusson است، انیمیشن سازی که با نام موشن مارکوس شناخته می شود و 5000 شخصیت نامرئی در حال راه رفتن را خلق کرده است.

پروژه دوستان نامرئی در زمان نوشتن این مقاله فالوورهای زیادی از دیس کورد (250k+ عضو) و توییتر (373k دنبال کننده) به دست آورده است به همین دلیل به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022 در نظر گرفته می شود.

Tony Bui تصویرگر پروژه کریپتو باریستا ها عاشق این پروژه است و در وبلاگ خود از این پروژه به عنوان بهترین پروژه های NFT مصور سال 2022 صحبت می کند:

می دانم که قبلاً در مورد یک پروژه پیاده روی صحبت کرده ام، اما ساخت یک سکانس انیمیشن بسیار پیچیده است و به نظر من اگر شخصیت در جای خود راه برود، این کار بسیار دشوارتر است. 

موون بویز

توکن های غیر مثلی موون بویز(Moon Boyz)

این پروژه مجموعه ای از 11111 شخصیت منحصر به فرد است که در بلاک چین اتریوم زندگی می کنند. هر NFT با طراحی منحصر به فرد و سه بعدی، عضویت کامل را به یک جامعه همیشه در حال رشد و ابزارهای عالی ارائه می دهد. پروژه Moon Boyz همیشه در حال تکامل است و در آن نقشه راه فاز 1 شامل این موارد است:

  • مهمانی (برای دارندگان کمیاب ترین شخصیت ها)
  • کالای انحصاری برای دارندگان
  • دسترسی به باشگاه خصوصی
  • و …
مکاورس

مجموعه NFT مکاورس (MekaVerse)

پروژه مکاورس مجموعه ای از 8888 مکا با صدها عنصر الهام گرفته شده از جهان Mecha ژاپن است.

این پروژه توسط Mattey و Matt B، دو دوست و هنرمند در زمینه هنر سه بعدی ایجاد شده است که در ابتدای کار به فضای NFT روی آورده اند.

نقشه راه پروژه مکاورس شامل زنده کردن مکاها از طریق اسباب بازی های با کیفیت بالا و چاپ سه بعدی است. نقشه راه این پروژه توسط بنیانگذاران و دارندگان شخصیت ها هدایت می شود. اهداف آینده این پروژه شامل لباس های خیابانی، همکاری با هنرمندان مشهور و فیلم های کوتاه با استفاده از شخصیت ها است.

اسم ها بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022

ان اف تی های اسم ها (Nouns)

پروژه Nouns تلاش می‌کند تا هویت، جامعه، حکومت و خزانه‌ای را که جامعه می‌تواند برای ایجاد ارزش بلندمدت و گسترش پروژه از آن استفاده کند، راه‌اندازی کند. جنبه منحصر به فرد این پروژه، تشکیل خزانه DAO برای خودش (سازمان مستقل غیرمتمرکز) است که 100٪ وجوه را از فروش NFT جمع آوری می کند. خزانه توسط دارندگان Nouns کنترل و اداره می شود که در مورد نحوه استفاده آن در آینده، جهت پروژه و موارد دیگر تصمیم خواهند گرفت.

دنیای مخلوقات

مجموعه غیر مثلی دنیای مخلوقات (Creature World)

دنی کول، هنرمند تجسمی ۲۱ ساله از نیویورک، تلاش می‌کند تا از طریق پروژه دنیای مخلوقات، تخیل را به مرحله اجرا در آورد. این پروژه در فضای NFT سر و صدای زیادی کرد اما هنوز هم تا حدودی مرموز است. www.creature.world، یک فضای تعاملی است که در آن موجودات شما را در یک سفر مجازی راهنمایی می کنند. کاربران توکن های غیرقابل معاوضه مشتاق هستند تا ببینند که این پروژه چگونه ارائه خواهد شد، زیرا پنهان کاری پشت پروژه کاملاً فریبنده است.

گروه بمب آدام

ان اف تی های گروه بمب آدام (Adam Bomb Squad)

اگر از طرفداران مد لباس های خیابانی هستید، این پروژه برای شما مناسب است. پروژه Adam Bomb Squad توسط The Hundreds (یک برند معروف لباس خیابانی که در سال 2003 راه اندازی شد) ایجاد شده است. در این پروژه توسعه دهندگان به ارائه هویت، جامعه و مالکیت در فضای NFT می پردازند. “بمب آدام” لوگو یا شخصیت مشهور The Hundreds است و پروژه گروه بمب آدام به دنبال شرح تاریخ 18 ساله و استفاده از این شخصیت است. 

The Hundreds اعلام کرده است:

ما به دارندگان NFT، مزایایی مانند کالاهای انحصاری و پیوندهای اولیه به دراپ ها را ارائه خواهیم کرد. رویاهای ما از زیرساخت ها پیشی گرفته اند، اما خلاقیت بزرگ این NFTها، مشکلات مربوط به بخش مالکیت برجسته در ارتقای یک نام تجاری را حل می کند. ما در حال کار روی این فناوری هستیم تا به دارندگان NFT بمب آدام اجازه دهیم  لباس The Hundreds را با بمب خود بخرند و  برای فروش لباس به دیگران پاداش دریافت کنند. ما می خواهیم برندمان پیروز میدان باشد و جامعه ما نیز در این روند صعودی شرکت کند.

کلی لینگز

توکن های غیر قابل تعویض کلی لینگز (Claylings)

این پروژه نیز بسیار پرطرفدار است و در حال حاضر از نظر حجم کلی در رتبه پنجم قرار دارد (6.42 میلیون دلار تا زمان نگارش این مقاله). به نظر می‌رسد که کلی لینگز قصد دارد با ایجاد 4040 کاراکتر، انیمیشن‌های گلی را به بلاک چین بیاورد. یکی از اهداف این پروژه ایجاد یک فیلم کوتاه Claymation است که بتواند یکی از شخصیت‌ها را نمایش دهد (دیدن شخصیتی که خودتان ساخته اید در فیلم جالب است).

اتو گراف بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022

مجموعه اتوگراف.ای او (Autograph.io)

پروژه Autograph.io بیشتر از یک پروژه انفرادی، بازاری برای ورزشکاران، سرگرمی، فرهنگ و تجربیات دیجیتالی منحصربه فرد است. این پروژه توسط تام بردی بنیان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گذاری شده و از حمایت فوق‌العاده‌ اعضای هیئت مشاوره با نمایندگان نائومی اوزاکا، وین گرتزکی، تای وودز و غیره برخوردار است.

ورزشکاران جریان تمرکز بر NFT های مشخص Autograph.io، مانند امضای معتبر حرفه ای، دسترسی های آینده و ورودی کانال خصوصی Discord را هدایت می کنند. جالبی این پروژه به دلیل حمایت از همه بخش های آن است. اگر چه اکنون بسیار روی ورزش متمرکز شده است، اما منتظر گسترش سریع سرگرمی ها و تجربیات دیجیتال منحصر به فرد در این پروژه باشید.

دسنترالند

توکن های NFT دسنترالند (Decentraland)

این پروژه یک دنیای مجازی با DAO (سازمان مستقل غیرمتمرکز) خود است که کنترل پلتفرم را به کاربران فضای مجازی واگذار می کند. دنیای دسنترالند توسط بازار دارایی‌های مجازی درون بازی مانند زمین، پوشیدنی‌ها (برای شخصیت‌ها) و موارد دیگر تقویت می‌شود.

تنها چیزی که برای بازی لازم است یک مرورگر وب و یک کیف پول ارز دیجیتال مانند متامسک است. اگرچه داشتن کیف پول غیر ضروری است اما تجربه بازی را لذت بخش تر می کند زیرا کیف پول، تمام دارایی های دیجیتال کاربر، مانند نام ها، کلکسیون ها و LANDS را ذخیره کرده و ایمن نگه می دارد.

جمع بندی

تشخیص اینکه چه فاکتورهایی یک پروژه NFT را تبدیل به یک سرمایه گذاری ارزشمند می کند، همیشه آسان نیست. برای انتخاب بهترین پروژه‌های NFT در سال 2022، پروژه‌هایی معرفی شدند که فراتر از یک اثر هنری بودند (NFTهای کاربردی).

NFTهای کاربردی، توکن هایی هستند که به یک اثر هنری مرتبط می شوند، مانند دسترسی به یک رویداد، عضویت انحصاری یا دارایی های یک بازی. به عنوان مثال، Crypto Barista یک پروژه NFT با مضمون قهوه است که بودجه یک کافه در نیویورک را تأمین می کند و در عین حال مزایایی را به دارندگان آن ارائه می کند (مانند قهوه با تخفیف، نوشیدنی رایگان و غیره). VeeFriends یکی دیگر از این گونه NFTهاست که دسترسی به یک کنفرانس فوق العاده چند روزه را فراهم می کند. ارزش هر دوی این NFT فراتر از آثار هنری است و باعث می شود خرید چالش برانگیزی داشته باشید.

به نظر شما بهترین مجموعه توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2022 کدام اند؟ اگر مجموعه ی با پتانسیلی را میشناسید و یا تجربه سرمایه گذاری در ان اف تی ها را دارید نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments