قدرت هوش مصنوعی در فروش و 5 روش برای استفاده از آن

قدرت هوش مصنوعی در فروش و 5 روش برای استفاده از آن

اگر به دنبال ارتقای عملکرد تیم فروش خود هستید، به هوش مصنوعی روی بیاورید. اگرچه در حال حاضر تنها 37 درصد از تمام سازمان ها از هوش مصنوعی در فرآیندهای فروش استفاده می کنند، بیش از نیمی از سازمان های فروش با عملکرد بالا از هوش مصنوعی بهره می برند. این به معنای خودکارسازی کامل مشاغل فروش شما نیست. در عوض، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به تیم شما کمک کنند تا در زمان صرفه جویی کنند و انرژی بیشتری برای فروش صرف کنند.
در این مقاله همه چیزهایی را که برای شروع کار با هوش مصنوعی در فروش نیاز دارید، یاد خواهید گرفت – اینکه به طور کلی فروش با هوش مصنوعی چیست، چرا باید از آن استفاده کنید و برنامه هایی برای فرآیند فروش معرفی می گردد!

الگوریتم‌های هوش مصنوعی داده ها را به روش های مختلف به کار می‌گیرند مانند:

♦️انجام وظایف خاص و تصمیم گیری.
♦️پیش بینی رفتار و ارائه پیشنهادات بر اساس داده های تاریخی و فعلی.
♦️تعامل هوشمندانه با انسان ها. 

هوش مصنوعی در فروش چیست؟

هوش مصنوعی یک اصطلاح کلی است که چندین فناوری مختلف مانند یادگیری ماشینی، بینایی کامپیوتر، پردازش زبان طبیعی، یادگیری عمیق و غیره را پوشش می‌دهد.

با این حال، تمام این فناوری‌ها به ماشین‌ها کمک می‌کنند تا وظایف شناختی خاصی را به خوبی یا بهتر از انسان‌ها انجام دهند.

برای مثال، سیستم‌های بینایی رایانه‌ ای مبتنی بر هوش مصنوعی در خودروهای خودران می‌توانند مانند افراد، موانع را شناسایی کنند و به ماشین اجازه می‌دهند تا کنترل را در دست بگیرد.

دستیار صوتی مورد علاقه شما، مانند الکسا یا سیری، کلمات شما را دقیقاً مانند شخص دیگری درک می کند، سپس با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ می دهد.

آمازون و نتفلیکس از موتورهای توصیه هوش مصنوعی برای ارائه محصولات و فیلم‌هایی که ممکن است دوست داشته باشید، استفاده می‌کنند.

🔺کسب درآمد از هوش مصنوعی | با هر تخصص و در هر حوزه ای پول دربیاورید!🔺

در حالی که پیچیدگی‌های زیادی برای انواع مختلف هوش مصنوعی وجود دارد، تنها چیزی که در حال حاضر باید بدانید این است که «هوش مصنوعی» انواع مختلفی از فناوری‌های هوشمند را توصیف می‌کند و بسیاری از این فناوری‌ها می‌توانند شغل و عملکرد فروش شما را به روش‌های عمیقی تحت تأثیر قرار دهند.

این به این دلیل است که هوش مصنوعی فقط اتوماسیون نیست، اگرچه ممکن است شامل عناصری از اتوماسیون هوشمند باشد اما ابزارهای هوش مصنوعی چند قدم جلوتر می‌روند.

این فناوری ها مجموعه داده های بزرگ را تجزیه و تحلیل می کنند. آنها از تکنیک های پیشرفته علوم کامپیوتر و قدرت محاسباتی برتر برای استخراج داده ها استفاده می کنند.

سپس می توان از این بینش ها برای پیش بینی ها، توصیه ها و تصمیم گیری ها استفاده کرد. این نوع هوش مصنوعی، چشمگیرترین قابلیت ها را در فروش ارائه می کند.

یادگیری ماشینی نوعی هوش مصنوعی است که الگوها را بر اساس مجموعه‌های بزرگی از داده‌ها شناسایی می‌کند. ماشین از این الگوها برای پیش بینی استفاده می کند. سپس، از داده های بیشتری برای بهبود این پیش بینی ها در طول زمان استفاده می کند.

⁉️نتیجه چیست؟ فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی با گذشت زمان، اغلب بدون دخالت انسان، بهتر می‌شود. این بسیار متفاوت از نرم افزارهای سنتی است.

یک سیستم معمولی غیر AI، مانند نرم افزار حسابداری شما، برای کار به ورودی های انسانی متکی است. این سیستم با قوانینی توسط افراد کد گذاری شده است. سپس، دقیقاً از آن قوانین پیروی می کند تا به شما در انجام مالیات کمک کند. سیستم تنها زمانی بهبود می یابد که برنامه نویسان انسانی آن را بهبود بخشند.

اما ابزارهای یادگیری ماشینی می توانند به تنهایی بهبود یابند. این بهبود از ماشینی است که عملکرد و داده های جدید خود را ارزیابی می کند.

به عنوان مثال، یک ابزار هوش مصنوعی بازاریابی وجود دارد که خطوط موضوع ایمیل را برای شما می نویسد. انسان ها با استفاده از نمونه هایی از کپی بازاریابی یک شرکت، یادگیری ماشین ابزار را آموزش می دهند. اما سپس این ابزار موضوع ایمیل خود را پیش‌ نویس می‌کند.

حال تصور کنید این قدرت برای هر بخش از فناوری بازاریابی یا فروش که از داده ها استفاده می کند اعمال شود. هوش مصنوعی در واقع می تواند همه چیز، از تبلیغات گرفته تا تجزیه و تحلیل و محتوا را هوشمندتر کند.

این بدان معناست که هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند داده‌های مشتریان بالقوه را تجزیه و تحلیل کند، مهم‌ ترین اقدامات فروش را توصیه کند، نتایج را پیش‌ بینی کند، قیمت‌ گذاری را بهینه کند، و خیلی چیزهای دیگر.

💥معرفی 9 ابزار کارآمد هوش مصنوعی برای برنامه نویسان💥

چرا به هوش مصنوعی در فروش نیاز داریم؟

چرا به هوش مصنوعی در فروش نیاز داریم؟

تقریباً 33٪ از زمان یک نماینده فروش داخلی به طور فعال صرف فروش می شود. کارهای اداری و جلسات می توانند آنها را از مشتریان بالقوه دور کنند. هوش مصنوعی فرصتی قانع کننده برای بهبود این آمار و ارتقاء سطح عملیات فروش شما ارائه می دهد.

رهبران کسب و کار در حال حاضر در حال پیگیری هستند. مطالعه اخیر Salesforce نشان داد که هوش مصنوعی یکی از ابزارهای فروش برتر است که در سال 2022 نسبت به سال 2019 بسیار ارزشمندتر است. Forrester همچنین پیش بینی می کند که بازار پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی تا سال 2025 به 37 میلیارد دلار افزایش یابد.

هوش مصنوعی می تواند به تعدادی از عملکردهای فروش کمک کند، از جمله:

🔺رسیدگی سریع با نیازهای خریدار. تیم ها می توانند سریعتر با افزایش پیچیدگی خریدار و تغییر سفارشات آنها سازگار شوند.

🔺شخصی‌سازی. ابزارهای هوش مصنوعی از صدها نقطه داده را جمع آوری می‌کنند. با این اطلاعات، می‌توانید شخصیت‌های مختلف خود را با موفقیت بیشتری هدف قرار دهید.

🔺دسترسی به داده ها. هوش مصنوعی به تیم شما امکان دسترسی فوری به داده ها را می دهد. همچنین می توانید بستری را فراهم کنید که دقت و اعتبار را تضمین کند.

🔺جمع آوری اطلاعات از پلتفرم های متعدد. امروزه، تلاش های توسعه فروش درخواست های متعددی را در بر میگیرد. هوش مصنوعی می تواند به تیم شما کمک کند تا همه مشتریان بالقوه شما را در هر کجا که آنها را پیدا کنید، ردیابی کنند.

طبق گفته اکثر نمایندگان فروش، تحول دیجیتال در 3 سال گذشته شتاب گرفته است. به طور خاص، نیازهای فناوری فروش به طور قابل توجهی در این دوره تغییر کرده است. بنابراین هوش مصنوعی برای انطباق موفقیت آمیز با چشم انداز فروش در حال تغییر ظاهر شده است.

🛑آموزش ساخت استراتژی معاملاتی با ChatGPT | آیا ربات هوش مصنوعی برای معامله گران حرفه ای مفید🛑

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در فروش

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در فروش

ثابت شده است که هوش مصنوعی و اتوماسیون محرک های درآمد عالی هستند. یک نظرسنجی Hubspot نشان داد که 61 درصد از تیم های فروش که از اهداف درآمدی خود فراتر رفته اند، از اتوماسیون در فرآیندهای فروش خود استفاده می کنند.

تیم‌های موفق، هوش مصنوعی را در استراتژی‌های خود قرار می‌دهند. مطالعه‌ای که توسط موسسه تحقیقاتی Hinge انجام شده است نشان می‌دهد که شرکت‌های با رشد بالا به احتمال زیاد استراتژی‌های بازاریابی و اتوماسیون فروش بالغ را نسبت به همتایان خود دارند. 

علاوه بر درآمد زایی ساده، مزایای کلیدی استفاده از هوش مصنوعی در فروش عبارتند از:

🔰بهبود کارایی. شرکت مشاوره Delloite دریافت که برای اکثر کاربران سطح بالا، بهره وری اصلی ترین مزیتی است که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی هستند. از تیم هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، 33٪ گزارش کردند که فرآیندهای سازمانی را تا حد بالایی کارآمدتر کرده اند.

🔰حذف وظایف وقت گیر اداری. مطالعه Mckinsey نشان داد که حدود 30٪ از وظایف فروش را می توان به راحتی با استفاده از فناوری فروش موجود، از جمله هوش مصنوعی، خودکار کرد.

🔰فعال کردن برنامه ریزی و پیش بینی دقیق فروش. برای بیش از نیمی از فروشندگان، پیش بینی ها مهمترین بینش داده ای است که از ابزار تجزیه و تحلیل فروش خود به دست می آورند. هوش مصنوعی می توانند به شما کمک کنند تا فرایند برنامه ریزی فروش را از طرق مختلف بهبود بخشید، از جمله هوش مصنوعی – AI- بینش های مبتنی بر و هوش پیش بینی کننده.

🔰افزایش رضایت شغلی. هوش مصنوعی همچنین می تواند بر روحیه تیم شما تاثیر مثبت بگذارد. در واقع، 82 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی Delloite در سال 2022 گفتند که قویاً معتقدند هوش مصنوعی عملکرد شغلی و رضایت آنها را افزایش می دهد.

🏵چگونه با ربات چت جی پی تی (ChatGPT) ترید کنیم؟ آموزش ساخت ربات ترید با هوش مصنوعی🏵

4 روشی که تیم شما می تواند از هوش مصنوعی در فروش استفاده کند!

4 روشی که تیم شما می تواند از هوش مصنوعی در فروش استفاده کند!

هوش مصنوعی در فروش را می توان به طرق مختلف مورد استفاده قرار داد. با این حال در اینجا پنج برنامه کاربردی وجود دارد که می توانند روند فروش شما را متحول کنند.

1. دسترسی به غنی سازی، تجزیه و تحلیل و برنامه های پیشرفته داده ها

غنی‌سازی داده فرآیندی است که داده‌ها را از منابع شخص ثالث به پایگاه داده یک سازمان (معمولاً یک CRM) می‌کشد. هدف این فرآیند ایجاد درک جامع‌تر، جامع‌تر و دقیق‌تر از یک مشتری بالقوه، رهبر، مشتری یا فرآیند است.

هوش مصنوعی به شما این امکان را می دهد تا با سازماندهی و بکارگیری موثر داده ها، این فرآیند را بهینه کنید.

به عنوان مثال، Hubspot یک ابزار امتیاز دهی پیش بینی را ارائه می دهد که از هوش مصنوعی برای شناسایی سرنخ هایی با کیفیت بالا بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده استفاده می کند. این نرم افزار همچنین در طول زمان به یادگیری ادامه می دهد و دقت آن را افزایش می دهد.

یکی دیگر از کاربردهای جالب هوش مصنوعی در غنی‌ سازی داده، راه‌حل DataPrep Zoho است که داده‌ها را به «انواع» جدید تجزیه و تحلیل و تبدیل می‌کند.

Zoho از هوش مصنوعی برای دستیابی به یک جمع بندی کلی از اطلاعات موجود در CRM استفاده می‌کند و از یافته‌ های آن برای ایجاد نقاط داده جدید، مانند احساسات سرنخ و موضوعات مورد علاقه استفاده می‌کند. سپس این نقاط داده «جدید» را می‌توان در چندین مورد استفاده کرد. شامل امتیازدهی، اولویت‌ بندی و شخصی‌سازی پیشرو است.”

2. افزایش عملکرد با استفاده از هوش مصنوعی در فروش 

بیشتر نرم افزارهای پیچیده از نوعی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تماس های فروش و به دست آوردن بینش های کلیدی استفاده می کنند.

یک مثال عالی از یکی از این ابزارها، راه حل هوشمند مکالمه Hubspot است. این پلتفرم از هوش مصنوعی برای کشف دلایل عملکرد فروش استفاده می کند.

این برنامه بینش های کلیدی، مانند روندها و مخالفت ها را شناسایی می کند. سپس این داده ها می توانند برای شناسایی آسان نقاط ضعف یا عملکرد ضعیف استفاده شوند.

یکی دیگر از نمونه‌های ابزار هوشمند مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی Chorus است. این پلتفرم از هوش مصنوعی برای شناسایی زمینه‌های درون یک مکالمه، شناسایی لحظات کلیدی در تماس‌های فروش و حتی یادداشت‌ برداری از رقبا استفاده  می کند.

🎯ترید اتوماتیک با هوش مصنوعی در فارکس چه مزیت هایی دارد؟🎯

3. خودکارسازی و بهینه سازی فروش فعال

فعال‌ سازی فروش فرآیندی است که در اختیار فروشندگان/تیم‌های فروش شما با منابع و ابزارهای مناسب است تا آنها را برای بستن معاملات بیشتر توانمند کند. این کار را می‌توان به روش‌های مختلف و با استفاده از نرم‌ افزارهای مختلف انجام داد. ابزارهایی که انتخاب می‌کنید به این بستگی دارد که کدام جنبه از فرآیند فروش را باید بهینه یا خودکار کنید.

به عنوان مثال، پاسخ به RFP (درخواست پیشنهادات) را در نظر بگیرید. نظرسنجی “2021 RFP Response Trends” نشان می دهد که مشاغل به طور متوسط سالانه 150 پاسخ RFP ارسال می کنند و این پاسخ ها 35٪ از درآمد آنها را ایجاد می کند.”

با این حال، ساختن و ارائه پاسخ‌های مؤثر می‌تواند بسیار زمان‌ بر باشد، زیرا این پیشنهادات به داده‌های زیادی نیاز دارند. امکان فروش در چنین نمونه‌ ای شامل ارائه راه‌ حل‌هایی برای مدیریت این فرآیند است.

هوش مصنوعی، به طور خاص، چندین فرصت را برای ساده سازی و بهینه سازی فراهم می کند.

به عنوان مثال، RocketDocs از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران خود برای ایجاد و مدیریت کتابخانه‌های محتوای پویا استفاده می‌کند. این ابزار در صورت لزوم اطلاعات مربوطه را نشان می‌دهد و حتی داده‌ها را به طور خودکار پردازش می کند.

علاوه بر راه‌ حل‌های RFP، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند برای بهبود فروش از طریق راه‌ حل‌ های هوشمند فروش، پلتفرم‌های توسعه فروش و حتی CRM استفاده شود.

4. تعامل فروش را ساده و بهینه کنید

تعامل فروش شامل تمام تعاملات خریدار و فروشنده در فرآیند فروش است – از ارتباط اولیه تا حضور مشتری. دو راه وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا داده ها و بینش ها را برای ساده کردن این فرآیند افزایش دهید.

اول، هوش مصنوعی می تواند به شما در درک نیازهای مشتری کمک کند.

بر اساس گزارش وضعیت فروش Salesforce، بهترین مورد استفاده از هوش مصنوعی در فروش، کمک به نمایندگان برای درک نیازهای مشتری است. دانش شما از نیازهای یک مشتری، هر تصمیمی را که در تعامل با مشتری می گیرید – از طرح شما گرفته تا محتوای فروش، یک رویکرد کلی شما را نشان می دهد.”

دوم، هوش مصنوعی به شخصی سازی و خودکارسازی تعاملات با مشتری کمک می کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments