مزرعه استخراج رمزارز

کشف بزرگ‌ترین مزرعه استخراج بیت‌کوین در تهران

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، یکی از بزرگترین مزارع استخراج رمزارز در کشور که در یکی از کارخانه های بزرگ در تهران فعالیت و از برق صنعتی استفاده می کرده است، شناسایی و کشف شد.

چندی پیش وزارت نیرو خبر از برق ماینر ها را قطع داد و به در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل بالا گرفتن تب ارز دیجیتال و جلوگیری از سوء استفاده مزارع از تعرفه های ارزان برق صنعتی و کشاورزی، این سازمان به دنبال شناسایی این نوع استفاده ها و قطع انشعاب برق خواهد بود.

اما در تازه ترین اقدامات، نیرو های عملیاتی و فنی شرکت توزیع نیروی برق شهر تهران، با رصد و کنترل بار مصرف شبکه توزیع برق و بررسی های میدانی، موفق شدند سه مزرعه بزرگ استخراج رمزارز را که با استقرار در مراکز صنعتی از برق با تعرفه ارزان برای تولید رمزارز استفاده می کردند، شناسایی کنند.

ظاهرا فقط یکی از این مزارع استخراج، با مصرف انرژی بالغ بر هفت مگاوات، که حدود 40 درصد توان تولید نیروگاه برق آبی سد طالقان است، از برزگترین مزارع شناسایی شده در کشور است.

اگر ارقام گفته شده در این گزارش را در نظر بگیریم، میانگین نصرف برق هر واحد مسکونی واقع در مناطق عادی کشور، 2800 کیلووات ساعت در سال است و در این صورت برق مصرفی در این مزرعه فقط در هر شبانه روز معادل برق مصرفی 60 واحد مسکونی در طول یک سال است.

پس از شناسایی این مزرعه، در مرحله اول با توجه به فعالیت مغایر با تعرفه واگذار شده، نسبت به قطع برق اقدام شده است و سایر مراحل رسیدگی قانونی در این رابطه در جریان است.

به دنبال افزایش دمای هوا و به تبع آن، افزایش مصرف برق در شهر تهران، شرکت توزیع نیروی برق این شهر، در راستای حفظ حقوق شهروندان و همچنین کنترل بار شبکه توزیع برق، فعالیت های گسترده ای را به منظور جلوگیری از استفاده نامناسب احتمالی از تعرفه های مخفف و برخورد با متخلفان در دستور کار خود قرار داده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments