قانون استخراج ارز دیجیتال

قانون استخراج ارز دیجیتال : بررسی قوانین کشور های مطرح از جمله ایران

ماه گذشته، تصمیم دولت ایران برای قطع برق ماینر های محلی بیت کوین در کنار افزایش قیمت این رمزارز قالب بازار تبدیل به سرخط خبر ها شد. بیت کوین به قیمتی رسید که از سال 2017 به خود ندیده بود؛ از طرفی افزایش بی سابقه هش ریت بیت کوین نشان از افزایش علاقه مندی ها به رمزارز می دهد. هفته پیش نرخ هش ماینینگ بیت کوین از مرز 69 تریلیون (کوینتیلیون) گذشت. در ادامه به بررسی قانون استخراج ارز دیجیتال می پردازیم.

با این حال، اقداماتی که توسط مقامات ایران صورت گرفته است، این موضوع را یادآوری می کنند که قوانین هنوز می توانند در برابر استفاده گسترده از رمزارز ها بازدارنده باشند. فضای استخراج بیت کوین طی دو سال گذشته در آشوب های فراوان به کار خود ادامه داده است.

بنا به داده های وب سایت Blockchain.com، نرخ هش استخراج بیت کوین در طی 6 ماه گذشته در رشدی پایدار به سر برده است.

هش ریت شبکه بیت کوین تیرماه 98

این ها همه نشانه هایی تشویق کننده از اکوسیستم استخراج است که علاوه بر فشار ها همچنان پابرجاست. نوسان قیمت و تلاش ها برای قانون گذاری همگی موثر بوده اند. در طی اقداماتی که اخیرا ایران برای جلوگیری از استخراج رمزارز برداشته است، خوب است نگاهی شیوه اعمال قانون استخراج ارز دیجیتال در کشور های دیگر بپردازیم.

قوانین کشور های مختلف درباره رمزارز

به گفته وزارت نیروی ایران، استخراج کنندگان رمزارز مسبب افزایش 7 درصدی مصرف برق در کشور هستند. این وزارت اعلام کرده است که تا زمان تعیین تعرفه های جدید برای این صنعت، برق ماینر ها قطع می شود.

ایرانیان در حال حاضر از یارانه دولت در مصرف برق و در قبض هایشان بهره مند هستند که این یارانه اختلاف قیمت بین برق مصرفی و هزینه ای که واقعا برای تولید برق می شود را پرداخت می کند و ماینر های رمزارز از این شرایط بهره زیادی می برند.

یکی از مقامات وزارت نیرو همچنین پیشنهاد داده بود تا برای مصارف مربوط به استخراج رمزارز، هزینه برق معادل با هزینه ای که برای تولید آن صرف می شود، محاسبه شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments