شرکت اوبر و ارز های دیجیتال

پرداخت هزینه ها با ارز دیجیتال در شرکت مسافربری اوبر

در پنج شنبه گذشته، دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت بزرگ اوبر (uber), در مصاحبه خود با CNBC گفت در آینده، اوبر، پرداخت با ارز دیجیتال را می پذیرد. او همچنین گفت صحبت خرید بیت کوین با سرمایه شرکت، کاری مشابه کمپانی تسلا، در بین ما مطرح شد اما فوراً از آن صرف نظر کردیم.

در مصاحبه ای با Squawk Box، از خسروشاهی پرسیده شد که آیا قصد انجام کاری مشابه خرید ۱.۵ میلیارد دلاری بیت کوین توسط کمپانی تسلا، (که توجه وال استریت را به شدت به خود جلب کرد) دارد یا خیر؟ او در پاسخ گفت:


این موضوعی است که در مورد آن صحبت شد اما فوراً منتفی گردید‌. ما قصد داریم پول خود را امن نگه داریم و حدس و گمان در کار ما جای ندارد.


او افزود:

روال پیشرفت شرکت ما، بر بیزینسی است که ساختیم، نه سرمایه هایی که روی آن ها سرمایه گذاری کنیم.


خسروشاهی که از سال 2017 ریاست شرکت Uber را به عهده دارد، اذعان داشت که این شرکت تاکسیرانی و تحویل غذا، قصد دارد پرداخت با ارز دیجیتال را بپذیرد.


همان طور که از تمام ارزهای محلی پشتیبانی میکنیم، ما بر آن هستیم تا ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین و ‌…. هم بپذیریم.


او ادامه داد:


این امری است که هم برای بیزینس ما، هم برای رانندگان ما و هم برای مشتریان ما خوب است. ما قطعا برنامه آن را خواهیم داشت و وقتی ببینیم که در آن سود است و به آن احتیاج است، انجامش خواهیم داد. ما این کار را صرفا فقط برای نوعی ارتقا انجام نمی دهیم.


در چهارشنبه گذشته، شرکت مسترکارت (Master Card) اعلام کرد که قصد دارند شبکه ای برای ارز های دیجیتال باز کنند. حرکتی که به مشتریان و تاجران، اجازه انجام تراکنش ها به روشی نوین را می دهد.
مستر کارت، قبلا به مشتریان خود، اجازه تراکنش با ارز دیجیتال را در خارج از شبکه رسمی خود داده بود.


آخرین شرکت اقتصادی که خبر از برنامه های خود برای پشتیبانی ارزهای دیجیتال داد شرکت BNY Mellon است که گفت در پایان امسال، بخش دارایی ارز های دیجیتال را راه اندازی می کند‌.

با وجود سیر صعودی فوق العاده سریع و زیاد ارزش بیت کوین، هنوز افرادی هستند که نسبت به آینده این ارز دیجیتال بد گمانند. بیت کوین سال پیش با قیمت زیر 11,000 دلار مبادله می شد، اما امسال در بالاترین قیمت خود، مبادله بالای 48,000 دلار هم تجربه کرد. این در حالی است که بسیاری از موسسات مالی در سراسر دنیا، به این رمز ارز چراغ سبز نشان داده اند.


شرکت بزرگ اوبر که هردو خدمات مسافربری و تحویل غذا را ارائه می دهد،با توجه به اپیدمی کرونا، سرنوشت های مختلفی به خود دیده است. بخش تاکسیرانی‌و حمل و نقل این شرکت از آنجایی که مردم در قرنطینه به سر میبردند لتمه خورد‌ اما از طرف دیگر، بخش تحویل غذا، از آنجا که دیگر کسی به رستوران ها نمیرفت و غذا را میباست سفارش داد، از رشد بالایی برخوردار بوده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments