مسدود نمودن وب سایت صرافی ارزهای دیجیتال در چین

دولت چین دسترسی به وب سایت صرافی های ارز دیجیتال واقع در خارج از کشور را مسدود می نماید

تنظیم کنندگان قوانین در چین به دنبال مسدود نمودن دسترسی به بیش از 100 صرافی ارز دیجیتال واقع در خارج از کشور هستند که خدمات تجاری خود را به سرمایه گذاران داخلی ارائه می دهند.

خبرگزاری Shanghai Securities Times، سخنگوی مقامات مالی چین، روز پنج شنبه گزارش داد که دفتر ملی یکسوسازی ریسک فناوری های مالی (NFRRO) تا کنون 124 پلتفرم تجاری با آدرسهای IP خارجی را شناسایی نموده اما دسترسی به آنها در کشور هنوز مسدود نشده است. این گزارش در ادامه بیان می کند که چین در حال حاضر قصد دارد تلاش خود را در زمینه نظارت بر شرایط موجود و جلوگیری از دسترسی به این پلتفرم های تجاری تقویت نماید.

دفتر ملی یکسوسازی ریسک فناوری های مالی که در سال 2016 میلادی توسط شورای دولتی چین تصویب شد، یک سازمان دولتی است که هدف آن محافظت در برابر ریسک مالی مربوط به مسائلی مانند وام دهی همتا به همتا و ترید ارزهای دیجیتال است.

در سپتامبر سال 2017 بانک خلق چین به طور خاص قانونی را اعلام کرد که به واسطه آن عرضه اولیه سکه (ICO) و در واقع دسترسی به پلتفرم های تجاری مبتنی بر ارزهای رمزپایه را ممنوع نمود. پس از انتشار اطلاعیه مذکور اکثر صرافی های ارز دیجیتال که تا آن زمان در چین حضور داشتند، کسب و کار خود را به خارج از کشور منتقل کردند.

در حال حاضر دسترسی اینترنتی به چندین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال مانند صرافی بایننس و صرافی بیت فینکس در کشور چین امکان پذیر نیست. در همین راستا گزارش امروز نشان می دهد سایت های داخلی و اکانت های رسمی که در پیام رسان WeChat به تبلیغ خدمات ترید ارزهای دیجیتال و ارائه ICO ها بپردازند، فوراً مسدود خواهند شد.

طبق گزارش وب سایت خبری CoinDesk تنها در دو روز گذشته چندین رسانه چینی مرتبط با ارزهای دیجیتال از فعالیت در پیام رسان WeChat منع شده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments