ممنوعیت اپلیکیشن استخراج ارزهای رمزپایه در گوگل پلی استور

گوگل قرار دادن برنامه های مرتبط با استخراج ارزهای رمزپایه در فروشگاه Google Play را ممنوع نموده است

در حال حاضر کمپانی گوگل نیز به همراه اپل، قرار دادن برنامه های مرتبط با استخراج ارزهای رمزپایه را در فروشگاه گوگل پلی ممنوع کرده است. بر اساس گزارش Android Police در روز پنج شنبه، این غول اینترنتی تغییر موضع خود را در یک بروزرسانی جدید برای توسعه دهندگان گوگل پلی اعلام نموده است.

سیاست های جدید شرکت گوگل بیان می کند:

ما به اپلیکیشن هایی که ارزهای رمزپایه روی تلفن همراه استخراج می نمایند، اجازه انتشار در فروشگاه گوگل پلی را نخواهیم داد. ما تنها به اپلیکیشن هایی مجوز خواهیم داد که از راه دور عملیات استخراج ارزهای رمزپایه را کنترل می کنند.

اعمال این محدودیت ها در حالی اتفاق می افتد که هر دو کمپانی گوگل و اپل تلاش خود را برای جلوگیری از فعالیت های مربوط به استخراج در پلتفرم خود متمرکز نموده اند.

در ماه آوریل گوگل پس از آنکه فعالیت در حوزه استخراج ارزهای رمزپایه را در پی تطبیق با سیاست های خاص خود مخرب تشخیص داد، یک افزونه مرتبط با استخراج ارزهای رمزپایه را از مرورگر وب خود یعنی Google Chrome حذف نمود.

همچنین در ماه گذشته اپل سیاست اپلیکیشن های تلفن همراه خود را برای توسعه دهندگان iOS بروزرسانی کرد تا قرار دادن هر برنامه ای در اپ استور که می تواند برای استخراج ارزهای رمزپایه در دستگاه های تلفن همراه استفاده شود، ممنوع گردد. چنین اقداماتی در جهت محدود کردن استخراج ارزهای رمزپایه به عنوان روش هایی برای کاهش جرائم سایبری در نظر گرفته می شود.

آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت امنیت سایبری مستقر در روسیه، ماه گذشته گزارش داد که سرقت های مربوط به ارزهای دیجیتال در سال گذشته میلادی 44.5 درصد افزایش یافته است.

به همین ترتیب، گزارش Skybox Security که هفته گذشته منتشر شد نشان میدهد که استخراج غیرقانونی ارزهای رمزپایه اکنون محبوبیت بیشتری نسبت به Ransomware ها دارند. در یک بروزرسانی در اواسط امسال، این شرکت گفت که استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه در حال حاضر 32 درصد از تمام حملات سایبری را تشکیل می دهند و این در حالیست که Ransomware ها فقط 8 درصد را تشکیل می دهند. در پایان سال گذشته، این آمار و ارقام تقریباً به طور کامل معکوس شدند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments