هک صرافی ارز دیجیتال

رتبه بندی امنیت صرافی ها: با این صرافی ها کار نکنید!

هکر ها در سال 2018، 1.8 میلیارد دلار اوراق ارز دیجیتال سرقت کرده اند. بنابراین اگر شما هنوز به کلید خصوصی خود اطمینان دارید، باید اطلاعاتتان رو بالا ببرید اما اگر شما بسیار مشغله و گرفتاری دارید و یا داشتن یک کیف پول سخت افزاری برای شما دشوار است، شما حداقل باید بدانید کدام صرافی های ارز دیجیتال وضعیت مناسب تری دارند. CER و Hacken در بررسی امنیت صرافی های ارز دیجیتال خبرهای خوشی برای ما ندارند!

قبل تر بهترین صرافی های ارز دیجیتال معرفی شد اما این بار CER و Hacken از اول ژانویه، وضعیت امنیت سایبری در 100 صرافی ارز دیجیتال را بر اساس عملکردشان در CoinMarketCap بررسی کرده اند. چیزی که آنها پیدا کردند اندکی ناراحت کننده بود.

به زبان ساده:

امنیت سایبری

به معنی تمام فرایند ها و فناوری هایی است که از ورود هکر ها به سیستم جلوگیری می کند.

یک سیستم موثر می گوید CER شانس نفوذ هکر ها را به سیستم کم می کند.

از آنجایی که صرافی های ارز دیجیتال باید مسئولیت پول و اطلاعات شخصی کاربران را بر عهده بگیرند، امنیت سایبری بسیار قوی ضروری است. میزان امنیت سایبری (CSS) به مجموعه روش هایی گفته می شود که امنیت سایبری صد صرافی ارز دیجیتال برتر، را از نظر امنیت کاربران، امنیت سرور و OCSA بررسی کرده اند.

هنگامی که صحبت امنیت سرور به میان می آید، عواملی مانند گواهینامه SSL/TLS، کوکی های (cookies) امن و امنیت پورت هایی که وارد بازی می شوند، مطرح می شود. هنگامی که یک هکر فقط یک آسیب به یک جز سرور وارد کند، می تواند به اندازه کافی تمام اجزا را به خطر بیاندازد و باعث خسارت مالی هنگفتی شود.

امنیت کاربر فاکتوری مهم در تعیین میزان امنیت صرافی ارز دیجیتال است.

برای مثال اگرهیچ captcha ای وجود نداشته باشد، هکر ها به آسانی می توانند رمز عبور کاربر را کشف کنند. 2FA خطر هک حساب را به شدت کاهش می دهد زیرا به تلفن و ورود به ابزار نیاز است. همچنین، پسورد ها را می توان با حمله سنگین شکست.

OCSA عبارت است از اینکه بررسی شود آیا تبادلی برای بهبود یا توسعه ایمنی سایبری انجام شده است. این معامله می تواند برنامه از بین بردن باگ باشد که منتظر است هکرهای کلاه سفید نقاط ضعف سیستم را از طریق سیستم های خانگی یا سیستم های خاص مانند هکر بیابند.
اگر بخواهید سرمایه خود را حفظ کنید این معاملات را انجام ندهید. طبق تحقیقات نا امن ترین صرافی های ارز دیجیتال عبارتند از:

  • Bithumb
  • Coincheck
  • Zaif


طبق فاکتورهای بیان شده، این صرافی ارز های دیجیتال از 10 نمره 5 را گرفته اند. امن ترین صرافی های ارز دیجیتال عبارتند از:

  • Kraken
  • Coinbase Pro
  • Binance
  • BitMEX

تنها کراکن توانسته است به نمره بالای 9 برسد، کوین بیس پرو به نمره ی 8.74 و بایننس و بیت مکس هرکدام به نمره 8.5 رسیده اند.

تنها 13% تمامی صرافی ها دارای برنامه های ازبین بردن باگ هستند تا امنیت خود را بهبود بخشند. یک نقطه ضعف دیگر این صرافی های ارز دیجیتال Header های ایمنی HTTP آنها است که در آن ها 59% تبادلات گم می شوند. طبق گفته مدیر ارشد لجر(Ledger)، اریک لارکویک، ارز دیجیتالی راحت ترین دارایی برای سرقت است. پس توصیه نمی شود دارایی خود را در بازار نگهداری کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments