تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر همزمان با قدرت نمایی خرس ها و سقوط بازار (15 فروردین 1403)

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر همزمان با قدرت نمایی خرس ها و سقوط بازار (15 فروردین 1403)

بیت کوین و آلت کوین های منتخب در سه ماهه اول 2024 به شدت افزایش یافتند، اما در کوتاه مدت ممکن است شاهد اصلاحاتی باشیم.
قیمت ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول سال 2024 در حال افزایش بوده اند. شاخص (SPX) به میزان 10.2 درصد افزایش یافت تا بهترین عملکرد سه ماهه اول خود را از سال 2019 به ثبت برساند، در حالی که بیت کوین نزدیک به 69 درصد رشد کرد. آیا رالی صعودی در سه ماهه دوم ادامه خواهد داشت یا زمان ذخیره سود فرا رسیده است؟
سرمایه گذاران در مورد چشم انداز بیت کوین برای سه ماهه دوم خوشبین هستند. انتظارات افزایش تقاضای نهادی برای وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین و هاوینگ بیت کوین به حفظ احساسات صعودی کمک می کند.
معامله گران باید پس از عملکرد قوی از ابتدا سال 2024 مراقب باشند زیرا قیمت هیچ دارایی به طور مداوم افزایش پیدا نمی کند بلکه اصلاحاتی را ممکن است تجربه کند. بازارهای گاوی به دلیل اصلاحات شدید خود شناخته می شوند. این اصلاحات فرصت خرید در بهترین قیمت را برای سرمایه گذاران بلند مدت فراهم می کند.

⁉️سطوح حمایتی مهمی که باید در بیت کوین و آلت کوین ها مراقب باشید چیست؟ بیایید نمودارها 10 ارز برتر بازار را بررسی کنیم تا متوجه شویم.

شاخص SPX

شاخص S&P 500 از حمایت الگوی کانال صعودی عقب نشینی کرد و در 28 مارس به بالاترین حد خود رسید که نشان می دهد روند صعودی بدون تغییر باقی می ماند.

چارت روزانه شاخص SPX

در حالی که میانگین‌ های متحرک صعودی نشان می‌ دهند که گاوها کنترل را در دست دارند، واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) نسبت به اصلاح یا تثبیت احتمالی در کوتاه‌ مدت هشدار می‌ دهد.

اولین نشانه ضعف در جهت نزولی، شکست و نزدیک شدن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5176) خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، استاپ لاس معامله گران فعال می شود و شاخص می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (5055) سقوط کند.

خریداران اگر بخواهند کنترل خود را حفظ کنند، باید قیمت را به بالاتر از کانال برسانند. این می تواند یک حرکت صعودی به سمت 5450 را آغاز کند.

تحلیل شاخص دلار آمریکا (DXY)

شاخص دلار آمریکا (DXY) به تدریج بالاتر رفته و به مقاومت 105 رسیده است.

چارت روزانه شاخص دلار آمریکا (dxy)

میانگین‌های متحرک صعودی و RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها قدرت را در دست دارند. اگر خریداران بر مقاومت 105 غلبه کنند، شاخص می تواند حرکت صعودی خود را تا 106 و در نهایت به 107 آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت از 105 کاهش یابد، شاخص ممکن است به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (104) سقوط کند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عقب نشینی کند، احتمال صعود به بالای 105 افزایش می یابد، اما اگر شاخص به زیر میانگین متحرک سقوط کند، شرایط را برای سقوط احتمالی تا 102.50 فراهم می کند.

خرید و فروش بیت کوین پی 98

بیت کوین (BTC)

گاوها برای رساندن قیمت بیت کوین به بالای 71770 دلار مشکل دارند و اصلاحات امروز ثابت می کند که خرس ها قصد ندارند از تاج و تخت خود دست بکشند. 

چارت روزانه بیت کوین

معاملات در یک محدوده رنج به احتمال زیاد به زودی شروع می شود، اما پیش بینی جهت شکست با قطعیت دشوار است. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، معامله گران کوتاه مدت ممکن است سود خود را ذخیره کنند و جفت BTC/USDT را به SMA 50 روزه (62430 دلار) برسانند.

از سوی دیگر، اگر قیمت بالا برود و از محدوده 71770 دلار به 73777 دلار برسد، نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی خواهد بود. سپس این جفت می تواند حرکت خود را به سمت 80000 دلار از سر بگیرد.

خرید و فروش اتریوم در پی98

اتریوم (ETH)

اتریوم در تلاش برای صعود و حفظ مقاومت 3679 دلار است که نشان می‌ دهد خرس‌ ها در تلاش برای به دست آوردن قدرت برتر هستند.

چارت روزانه اتریوم

خرس ها سعی خواهند کرد از این موقعیت استفاده کنند و قیمت را به زیر SMA 50 روزه (3386 دلار) بکشانند. اگر آنها این کار را انجام دهند، احتمالاً فشار فروش افزایش می یابد و جفت ETH/USDT می تواند به 3250 دلار و متعاقباً به حمایت بحرانی 3056 دلار سقوط کند.

اگر خرس ها بخواهند از کاهش قیمت جلوگیری کنند، باید قیمت را به بالای 3679 دلار برسانند. این می تواند شرایط را برای آزمایش مجدد احتمالی 4000 دلار فراهم کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت مهم عمل کند، اما اگر گاوها با خرید سریع اتریوم، قدرت روند را در دست بگیرند، این جفت می تواند به 4500 دلار برسد.

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین از 620 دلار در 29 مارس عبور کرد و در 1 آوریل به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (562 دلار) سقوط کرد که نشان دهنده ذخیره سود توسط معامله گران کوتاه مدت بود.

چارت روزانه بایننس کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه یک سطح حمایت ضروری است که باید مراقب آن باشید زیرا شکستن و بسته شدن قیمت زیر آن می تواند جفت BNB/USDT را به 496 دلار کاهش دهد. انتظار می رود خریداران به شدت از این سطح دفاع کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می‌ دهد که احساسات مثبت باقی می‌ ماند و معامله‌ گران در حال خرید بایننس کوین در بهترین قیمت هستند. سپس گاوها تلاش دیگری برای بالا بردن قیمت به 645 دلار خواهند داشت. شکست بیش از این سطح می تواند قیمت را به 692 دلار برساند.

خرید و فروش سولانا پی98

سولانا (SOL)

سولانا بار دیگر مقاومت 205 دلار را در 1 آوریل رد کرد که نشان دهنده فروش تهاجمی است. جفت SOL/USDT می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (180 دلار) برسد که یک حمایت مهم است و باید آن را زیر نظر گرفت.

چارت روزانه سولانا

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، به گاوها پیشنهاد می شود که به خرید ارزان سولانا ادامه دهند. این باعث افزایش احتمال شکست قیمت به بالای 205 دلار می شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ممکن است روند صعودی خود را از سر بگیرد و به سمت 267 دلار صعود کند.

در عوض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، این نشان می دهد که گاوها برای ذخیره سود اقدام می کنند. در این صورت ممکن است این جفت به SMA 50 روزه (147 دلار) کاهش یابد.

خرید و فروش ریپل پی98

ریپل (XRP)

عملکرد قیمت ریپل در چند روز گذشته یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس ها است.

چارت روزانه ریپل

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI که درست زیر نقطه میانی قرار دارند، مزیت واضحی به خریداران و فروشندگان نمی دهند. گاوها باید با خرید ارزان ریپل، قیمت را به بالای مثلث برسانند تا شروع حرکتی صعودی را به سمت مقاومت 0.74 دلار نشان دهند.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر مثلث برسد، نشان‌ دهنده این است که خرس‌ها در تلاش هستند تا قدرت روند را به دست بگیرند. فروش ممکن است به زیر خط روند صعودی برسد و جفت XRP/USDT تا 0.52 دلار سقوط کند.

خرید و فروش دوج کوین پی98

دوج کوین (DOGE)

گاوها در تلاش هستند تا سطح 0.19 دلاری دوج کوین را به حمایت برگردانند و قیمت را به بالای 0.23 دلار برسانند.

چارت روزانه دوج کوین

خرس ها سعی خواهند کرد از این وضعیت سوء استفاده کنند و جفت DOGE/USDT را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.18 دلار) برسانند. اگر آنها این کار را انجام دهند، فشار فروش می تواند افزایش یابد و این جفت ممکن است به حمایت قابل توجه بعدی در SMA 50 روزه (0.14 دلار) سقوط کند.

در مقابل، اگر با خریداری سریع دوج کوین، قیمت بالا برود و به بالای 0.23 دلار برسد، نشان می دهد که گاوها در تلاش برای از سرگیری روند صعودی هستند. سپس این جفت می‌تواند تا 0.30 دلار صعود کند، جایی که ممکن است دوباره با مقاومت خرس‌ ها روبرو شود.

خرید و فروش کاردانو پی98

کاردانو (ADA)

شکست کاردانو در بالا رفتن از مقاومت 0.68 دلار در چند روز گذشته نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

چارت روزانه کاردانو

خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت فوری در 0.63 دلار رساندند و تلاش خواهند کرد تا این کاهش را به حمایت جامد در 57 دلار گسترش دهند. اگر قیمت از 0.57 دلار بازگشت، نشان می دهد که جفت ADA/USDT ممکن است برای مدتی در محدوده 0.57 تا 0.68 دلار باقی بماند.

اگر قیمت به زیر سطح حمایت بحرانی 0.57 دلار سقوط کند، این جفت الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل خواهد کرد. این ممکن است نشانه شروع یک اصلاح عمیق تر به 0.46 دلار باشد. در این صورت گاوها باید با خرید کاردانو در بهترین قیمت، ارزش آن را به بالای 0.68 دلار برسانند تا به قدرت روند را به دست بگیرند. 

آوالانچ (AVAX)

گاوها در چند روز گذشته توانستند قیمت آوالانچ را بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (53 دلار) نگه دارند، اما نتوانستند یک بازگشت قوی را شروع کنند. این نشان دهنده عدم خرید تهاجمی گاوها است.

چارت روزانه آوالانچ

فروش در 1 آوریل افزایش یافت و خرس‌ها جفت AVAX/USDT را به حمایت 50 دلار رساندند. این سطح بسیار مهمی است که باید مراقب آن باشید زیرا شکستن زیر آن می تواند فشار فروش را افزایش دهد و جفت را به 42 دلار برساند.

در صورت افزایش قیمت و شکستن آن از خط روند نزولی، این دیدگاه منفی در کوتاه مدت باطل خواهد شد. این جفت می تواند تا 60 دلار افزایش یابد و پس از آن تلاش کند تا مقاومت 65 دلار افزایش یابد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی برجی
علی برجی
19 روز قبل

عمده ارزهای دیجیتال کاربری اصلی خودشون یعنی انجام مبادلات داخلی و خارجی را از دست دادن و کشیده شدن به نقش کاذبشون تو بحث تریدینگ وعده ارزها فاقد پشتوانه و بی‌هدف ایجاد شدن بهترین ارز حال حاظر ارز ucc شبکه cbbpm هست با زنجیره انشعابی و بلاکچین اختصاصی بالاترین سرعت تراکنش‌های مالی بدون واسطه و نیاز به صرافی

حسنا
حسنا
25 روز قبل

گاوها زورشون چربیده فعلا

رضا
رضا
26 روز قبل

یعنی بیت کوین میتونه این ماه به زیر 60 هزار سقوط کنه؟