جهش قیمت طلا در بازار جهانی با شکست مقاومت 12 ساله خود! آیا قیمت طلا کاهش می یابد؟

جهش قیمت طلا در بازار جهانی با شکست مقاومت 12 ساله خود! آیا قیمت طلا کاهش می یابد؟

شکست مقاومت 12 ساله شاخص XAU/USD نشان دهنده یک تغییر روند عمده در فلز زرد است.
در ساعات معاملات آسیایی در روز دوشنبه، قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی 2265 دلار در هر اونس رسید. سپس ارزش این فلز زرد رنگ تحت تاثیر نتایج داده‌های خوش‌بینانه PMI تولیدی ایالات متحده کاهش یافت و جفت XAU/USD به قیمت معاملاتی 2237 دلار سقوط کرد.

آیا رالی صعودی قیمت طلا پایدار است؟

جفت XAU/USD در اواسط فوریه وارد حالت بازیابی تهاجمی شد زیرا خریداران حمایت مناسبی را در نمودار هفتگی 20 EMA در 1984 دلار پیدا کردند. چرخش مثبت، ارزش این فلز گرانبها را 14.18 درصد در عرض یک هفته افزایش داد و به بالاترین سطح تاریخی 2265 دلار رساند.

چارت ماهانه طلا
چارت ماهانه طلا (XAU/USD)

در بحبوحه این افزایش، قیمت طلا از مقاومت 12 ساله خود عبور کرد. از سال 2011، این سطح مقاومت به عنوان یک مانع مهم برای سرمایه گذاران طلا شناخته شده است و تلاش آنها برای شکست این سطح در سال های 2020، 2022 و دو بار در سال 2023 بی نتیجه بود. 

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل نمودار ماهانه این مقاومت را به عنوان خط گردن یک الگوی صعودی به نام فنجان و دسته نشان داد. این الگوی نمودار معمولاً در پایین بازار مشاهده می شود و نشان دهنده تغییر عمده در پویایی بازار است.

در زمان نگارش این مقاله، XAU/USD با 0.28 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته در قیمت 2256 دلار معامله می شود. کاهش قیمت طلا به انتشار داده‌های خوش‌ بینانه PMI تولیدی ایالات متحده نسبت داده می‌شود که حاکی از گسترش در بخش تولید است. موسسه مدیریت تامین (ISM) گزارش داد که PMI تولیدی آن در ماه گذشته به 50.3 افزایش یافت. به طور معمول، مقدار بالای 50 نشان دهنده رشد خوبی است و ممکن است اعتماد به دلار آمریکا را تقویت کند.

چارت روزانه طلا
چارت روزانه طلا (XAU/USD)

با این حال، به عنوان چشم انداز تکنیکال، قیمت طلا ممکن است شاهد یک کاهش جزئی برای تست مجدد خط گردن الگو اخیرا شکسته شده در سطح 2100 دلار باشد. بنابراین، قیمت طلا ممکن است برای ادامه دادن رالی صعودی، 1 یا 2 ماه در حالت تثبیت باقی بماند. تحت تاثیر یک الگوی صعودی، طلا برای رسیدن به هدف بلند مدت 3000 دلار در هر اونس آماده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرشته
فرشته
1 ماه قبل

بیت کوین در نهایت از طلا خیلی بهتر و به روزتره تو بازار جهانی

فروردین
فروردین
1 ماه قبل

پس رو بیت کوینم اثر خوبی میذاره