ایلان ماسک و دوج کوین

ایلان ماسک چه نقشه ای برای دوج کوین دارد؟

همگی از نوسانات دوج کوین با هر توییت ایلان ماسک اطلاع داریم. در ذهن ایلان ماسک چه می گذرد؟! آیا حمایت های ایلان ماسک از دوج کوین تا حدی که دنبال کنندگان و کاربران ارزهای دیجیتال فکر میکنند جدی است؟

ایلان ماسک، میلیاردر و بنیانگذار شرکت تسلا و Space X، سر و صدای زیادی در جریان تغییرات انقلابی بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. این در حالی است که به نظر میرسد برخی از صحبت های او همزمان میتواند جنبه شوخی هم داشته باشد!

در ویدئویی که به تازگی توسط Kevin Svenson، منتشر شد، میتوان شنید که ایلان ماسک میگوید:

به احتمال زیاد در آینده واحد پول کره زمین رمز ارز خواهد بود. چقدر عجیب خواهد بود اگر دوج کوین ، ارزی که به شوخی اختراع شد، در پایان برنده رقابت بین ارز ها باشد.

ایلان ماسک

این دیدگاه ایلان ماسک که دوج کوین صرفا برای شوخی ایجاد شده است، مورد توجه افراد دیگری نیز بوده است. یکی از کسانی اکثر ایرانیان با ایشان، آشنایی دارند “جادی میرمیرانی” است. جادی در یک ویدیو یوتیوبی خود در مورد دوج کوین، نوسانات دوج و عقاید خود در زمینه این ارز را بیان کرده است که تماشای آن دید بهتری در خصوص دوج کوین و حواشی اطراف آن به ما می دهد.

ارز دیجیتال دوج کوین مدتی است که به دلیل بحث های زیاد پیرامون آن، در بین معامله کنندگان و سرمایه گذاران Reddit، که به صحبت ها و توییت های ایلان ماسک علاقه زیادی نشان داده اند، پامپ و دامپ زیادی را تجربه کرده است.

اخیرا گزارشی از مرکز تحقیقات Blockchain منتشر شده است که در آن به تاثیر زیاد ایلان ماسک و توییت ها و سخنان او در بازار ارزهای دیجیتال، اشاره شده؛ که نشان میدهد این میلیاردر، چه تاثیر بسزایی در افزایش ارزهای دیجیتال و معاملات آن گذاشته است و با هر توییت او این نوسانات دگرگون میشود.

این گزارش بیان می کند:

گذشته از تمام اینها، معاملات ارزهای دیجیتال از افزایش چشمگیری برخوردار شده است، که چندان بی ربط به این اتفاقات اخیر نیست.

قابلیت تاثیر گذاری بالای ایلان ماسک بر بازار ارز دیجیتال از طریق توییتر، با توجه به تاریخچه پر تلاطم اوراق بهادار و معاملات در آمریکا، موجب نگرانی برخی از سرمایه گذاران این عرصه شده است. طبق گزارش CNBC، توییت های ایلان ماسک، با تحولات 12 درصدی کمپانی CD Projekt هم مرتبط بوده است. این کمپانی ، تولید کننده بازی های کامپیوتری معروفی از جمله Cyberpunk 2077 و Witcher 3 می باشد.

ایلان ماسک، در گذشته، بعد از توییت خود که در آن اظهار کرده بود قصد دارد سهام خصوصی (Private share) تسلا را به 420 دلار به ازای هر سهم برساند، از سازمان SEC (کمیسیون معاملات و اوراق بهادار) آمریکا فاصله گرفت. او و کمپانی تسلا هر کدام میبایست 20 میلیون دلار بابت رفع اتهام فساد مالی مبتنی بر توییت ها، به ناظران اوراق بهادار می پرداختند. این تصفیه حساب در مجموع 40 میلیون دلاری، تاثیر گسترده ای بر ساختار کمپانی بزرگ سازنده خودرو های الکتریکی داشت.

تصفیه حساب ها که به تایید دادگاه رسیده است،بر سیاست های همه جانبه شرکت تسلا موثر خواهد بود. که نمونه آن برکناری ایلان ماسک از هیئت مدیره تسلا بود.

ایلان ماسک بعد از پرداخت این جریمه گفت: ” من برای SEC احترامی قائل نیستم.

با وجود واکنش های دستگاه نظارتی، ایلان ماسک در مصاحبه خود در دسامبر 2018 گفت توییت های او سانسور نخواهد شد و او بر باور های خود ثابت قدم خواهد بود. وی افزود:

تنها توییت هایی که باید مورد بررسی قرار بگیرند، آنهایی هستند که میتوانند در بازار سهام تغیراتی ایجاد کنند.

این در حالی است که هم اکنون در سال 2021، نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بسیار به توییت های ایلان ماسک وابسته است که نمونه آن افزایش قیمت 6 هزار دلاری بیت کوین در ماه ژانویه، تنها با توییت هشتگ بیت کوین، بود!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments